Lider in segmentul monovolumelor compacte in 2008, cu peste 188.000 unitati vandute in Europa, Citroen C4 Picasso este un van compact impresionant sub aspectul designului, vizibilitatii si spatiului interior. Vizibilitatea este foarte buna in toate directiile. Cu parbrizul panoramic imens si cu montantii fata foarte subtiri, strada se transforma practic intr-o sala de cinema. Iar daca comanzi extratrapa panoramica (750 euro), esti ca intr-o cupola de sticla pe roti. Si spre spate, si in oglinzile retrovizoare mari, vizibilitatea este excelenta.
Construit pe platforma de clasa compacta a Grupului PSA, C4 Picasso ofera foarte mult loc in spate. Cei trei pasageri care iau loc in spate sunt tratati in mod egal, beneficiind de scaune la fel de late, iar latimea interioara si spatiul pentru genunchi sunt imense. Modularitatea este foarte buna, insa modalitatile de rabatere si culisare sunt complicate. Scaunele spate pot culisa, marind spatiul portbagajului, spatarul lor poate fi inclinat sub diverse unghiuri sau poate fi rabatat, creandu-se o suprafata plana de incarcare. Insa ca sa rabati spatarul, trebuie sa tragi de doua curele in acelasi timp, ceea ce nu este chiar practic.
Volumul portbagajului este cel mai mare din segment, avand 500 litri. Forma lui este regulata, si marginea de incarcare este foarte joasa, gratie suspensiei pneumatice spate, oferita standard la echiparea testata de noi Exclusive. Cu scaunele din randul doi rabatate, se ajunge la un volum urias, de 1734 litri. In interior, se remarca spatiile de depozitare inteligente si extrem de incapatoare din consola si de pe plansa de bord.
Parbrizul panoramic ofera vizibilitate excelenta
Plansa de bord este in stilul avangardist Citroen, cu un display digital central pentru navigatie, turometru si vitezometru digitale. Ergonomia este ireprosabila, gratie volanului multifunctional cu miez central fix si comenzilor climatizarii, disponibile pentru sofer si pasagerul fata.
Modelul testat de noi era echipat cu motorul de 1,6 litri turbo, de 156 CP, realizat in colaborare cu BMW, combinat cu cutia pilotata electronic cu 6 trepte. Cu ambreiaj automat si fara convertizor de cuplu ca la cutiile automate clasice, cutia este prea lenta, atat pe modul automat, cat si pe cel manual, si are o intarziere evidenta care afecteaza mult confortul in oras, dar si schimbarile la turatii mari in mers sportiv. Motorul de 1,6 litri turbo trage bine la turatii joase, se tureaza usor si, doar in sarcina, devine usor zgomotos.
C4 Picasso este un van pentru familii linistite. Sportul nu este atuul sau. Tinuta de drum este sigura si previzibila, dar in viraje se inclina destul de mult si directia este prea asistata, fiind confortabila in oras, dar necomunicativa la viraje. Tot din cauza suspensiei moi, la accelerari si la franari, partea frontala se ridica sau se apleaca sensibil. Surpriza este ca, desi vorbim de o suspensie moale, la trecerea peste denivelarile scurte, amortizarea este destul de seaca, amortizoarele fiind prea tari si arcurile prea moi.
Ambianta de calatorie este rafinata, iar pentru copii, C4 Picasso este masina ideala. Suprafata vitrata mare le ofera un camp vizual larg, optional se poate comanda sistem multimedia spate (2.000 euro extra, cu DVD si doua monitoare in scaune), iar parintii ii pot observa prin oglinda suplimentara. Suspensia si motorul sunt silentioase, dar exista ceva zgomot la vant la viteze de peste 130 km/h in zona oglinzilor, care au dimensiuni apreciabile. Cu sase airbag-uri, ABS si ESP standard, C4 Picasso ofera si o calatorie in siguranta.