Test Citroen C5 3.0 HDI – Cruise liner de lux

vezi galeria foto
Citroen C5 a primit ultima bijuterie tehnologica a Grupului PSA. Noul motor diesel cu o cilindree de 3 litri dezvolta 240 CP, este rafinat, silentios si economic.

Iata ca Citroen C5 este primul model din clasa medie, considerat non-premium, care arunca in lupta un motor ce rivalizeaza fara probleme cu mult mai celebrii frati premium.


Noul propulsor diesel are o cilindree de 3 litri, dezvolta o putere de 240 CP si o valoare de cuplu de 450 Nm. Cifre extrem de pozitive. Toate acestea pe un model pe care putem sa il consideram rege in materie de confort in clasa medie. Echipat cu suspensia pneumatica, Citroen C5 este ca un frate mai mic al lui Mercedes Clasa S, in materie de confort la rulare.


Scaun cu sistem de incalzire si masaj

Dar sa analizam in detaliu acest model echipat cu noul motor. In primul rand, trebuie mentionat ca motorul diesel de 3 litri poate fi comandat numai cu o cutie automata cu 6 trepte si doar in echiparea Exclusive, care ofera in standard suspensia pneumatica Hydractive 3. In plus, in dotarea standard, acest C5 ofera scaune ajustabile electric, incalzite si cu functie de masaj, astfel incat nivelul de confort este de neegalat pentru rivalii din clasa.


In ceea ce priveste exteriorul, amintim jantele de 18 inci si cele doua evacuari spate de mari dimensiuni, pe care le regasim in echiparea standard.

Noul motor confera un grad ridicat de rafinament si poate fi considerat un etalon in materie de silentiozitate. Indiferent de regimul de utilizare, acesta aproape ca nu se aude, iar cand o face, in sarcina, tradeaza clar configuratia V6 si produce un sunet gros, foarte placut. Elasticitatea de care da dovada este de asemenea un plus, cuplul maxim de 450 Nm fiind disponibil de la doar 1600 rpm, ceea ce face ca utilizarea in mediul urban sa fie extrem de facila. In ciuda faptului ca acest C5 are o greutate de aproximativ 2 tone, propulsorul reuseste sa accelereze pana la 100 km/h in doar 7,9 secunde si sa atinga o viteza maxima de 242 km/h. In plus, de-a lungul testului, acesta s-a dovedit extrem de economic.


Reglaje electrice pentru scaune

Fisa tehnica promite, la rularea extraurbana, un consum de 5,8 l/100 km, cifra destul de optimista, pentru ca cea reala a oscilat in jurul a 7 l/100 km, valoare care totusi este extrem de buna pentru aceasta cilindree, masa si dimensiunile mari ale masinii. In materie de acceleratii si reprize, C5 3.0 HDi nu va dezamagi, pentru ca resursele noului propulsor sunt ridicate, iar depasirile se fac cu mare usurinta.


Cutia automata cu 6 trepte sporeste gradul de confort, fiind liniara si aproape ca nu se simte cand schimba treptele. Uneori este insa prea lenta, cand se foloseste functia de kick-down, si trebuie schimbate mai multe trepte odata. Suspensia pneumatica este extrem de confortabila la trecerea peste orice fel de imperfectiuni ale asfaltului, are 4 pozitii prestabilite pentru garda la sol si o setare sport pentru o tinuta de drum mai ferma.

Totusi, desi confortul este la un nivel inalt, tinuta de drum are de suferit, pentru ca balansul caroseriei este relativ mare, iar virajele trebuie abordate intr-o maniera moderata. Insa C5 nu este nicidecum o masina cu pretentii sportive, dar, in schimb, este un campion in materie de confort, si asa trebuie judecat. Chiar si interiorul cu scaunele ce ofera posibilitatea reglarii electrice a treimii superioare si care beneficiaza de functie de masaj nu fac in niciun fel nota discordanta cu caracterul propus.



Reglaje pentru suspensia garda la sol

Noul motor diesel V6 aduce un plus important unei masini care este axata, in cele mai mici detalii, pe confort si usurinta in utilizare. Motorul este rafinat si silentios, insonorizarea este excelenta, trenul de rulare extrem de confortabil, iar scaunele – o adevarata placere, insa, ca la orice masina, sunt si elemente care ar fi necesitat o atentie mai mare.

Calitatea unor materiale din bord lasa de dorit, iar o directie mai comunicativa ar fi conferit mai multa placere la condus. De asemenea, nici in materie de ergonomie nu este totul perfect, pentru ca, pe consola centrala, sunt ingramadite zeci de butoane foarte mici si greu de diferentiat.


Sistem optional – Lane Assist

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE