In general, designul lui Fiat Bravo promite dinamism. Cea mai puternica versiune din oferta diesel, avand sub capota noul 2,0 litri commonrail, completeaza perfect sugestia designului.
Singurul element distonant in tablou ramane sonoritatea sa dura, tipica pentru motoarele diesel. In lipsa unei ambiante acustice rafinate, merita apreciata stradania specialistilor italieni de a pastra in limite cu adevarat decente intensitatea zgomotului produs de motor. Mentionam ca, la turatii ridicate, amprenta sonora se schimba si ajunge sa se potriveasca mai bine cu ideea sportivitatii.
In privinta caracterului dinamic, Fiat Bravo 2.0 MJet constituie o realizare bine rotunjita. Acceleratii rapide sunt disponibile inclusiv sub regimul de 1500 rpm, iar cand acul turometrului depaseste aceasta indicatie, Bravo 2.0 MJet accelereaza irezistibil. Amintim ca varful de 360 Nm al curbei de cuplu este deja atins la numai 1750 rpm (motorul are turbina cu geometrie variabila).
In timpul acceleratiilor in plin devin sesizabile oarecari reactii de cuplu in volan, dar motricitatea si precizia directiei nu ajung sa fie afectate. Din punct de vedere strict sportiv, ar fi fost preferabila o asistare care sa nu reduca atat de mult forta necesara rotirii volanului.
Finetea inscrierii in viraje in conducere sportiva si feedback-ul privind solicitarile asupra masinii in mers ar fi avut de castigat. Benefic insa, forta in volan este mai mare ca la versiunea diesel de 1,6 litri, motorul de 2 litri apasand mai mult pe puntea fata. La tentatia unui comportament convingator de genul GTI, Bravo 2.0 MJet adauga si un consum mediu de numai 5,3 l/100 km (cifra oficiala).
Echiparea Sport personalizeaza in detaliu aspectul masinii si, tinand cont ca este vorba despre o linie de finisare dedicata motorizarii de top, pretul masinii ramane competitiv.