Nu mai este un secret pentru nimeni faptul ca Hyundai este pe cai mari si a facut progrese enorme in ultimii doi ani. Coreenii au lansat modele noi, si-au dezvoltat propriile motoare si cutii de viteze si au promovat un limbaj de design care nu poate fi decat apreciat. In acest test, avem in fata provocarea pe care o lanseaza Hyundai in clasa medie. i40 este un model care inlocuieste vechea Sonata si schimbarea de nume reprezinta mult mai mult decat un singur titlu. Acest model pare ca a reinventat clasa medie pentru producatorul coreean si putem spune, fara nicio indoiala, ca este cel mai bun Hyundai fabricat vreodata. Primul impact pozitiv pe care ti-l ofera masina este legat de designul sau, pe care este aproape greu sa-l asociezi in prima faza cu un Hyundai. Linia laterala sugereaza un coupé cu patru portiere, iar elementele ce personalizeaza partea frontala prezinta detalii ce contureaza o imagine eleganta, dar totusi plina de forta. In interior, i40 se prezinta bine, cu materiale corecte si finisari foarte bune. Consola centrala are un desen original si o ergonomie buna. In spate, pasagerii au parte de o bancheta confortabila si de un nivel de spatiu foarte generos pentru genunchi. Portbagajul ofera un volum util de 503 litri, insa rabatarea banchetei spate nu creeaza o suprafata plana cu spatiul de incarcare. Singurul aspect ce poate fi reprosat la interior este pozitionarea atat a scaunelor fata, cat si a banchetei destul de sus, ceea ce face ca spatiul la cap sa fie oarecum redus pentru aceasta clasa.
Masina testata a fost echipata cu noul propulsor turbo-diesel, cu o cilindree de 1,7 litri, in versiunea in care dezvolta 136 CP (disponibil si cu 115 CP). Propulsorul ne-a impresionat placut, pentru ca functioneaza foarte silentios, este rafinat chiar si la pornirea la rece si pare ca o manusa pentru i40, deoarece reuseste sa ofere reprize rapide, suficiente pentru a te descurca fara emotii pe drumuri nationale. Cutia manuala cu 6 trepte functioneaza precis si are o etajare corecta. Din punct de vedere al sistemului de directie, i40 nu impresioneaza pentru ca uneori lipseste feedback-ul pentru sofer, dar in marea majoritate a timpului functionarea este placuta si facila. Trenul de rulare aduce un alt aspect pozitiv, deoarece reuseste sa fie silentios si sa nu transmita socurile in habitaclu. Acesta are o setare elastica, axata pe confort si faciliteaza trecerea peste denivelarile scurte, insa aduce un usor balans la trecerea peste denivelarile lungi la viteze de croaziera. Daca privim in ansamblu, i40 se conduce placut, atat in traficul urban, cat si in cel extraurban si mizeaza, in general, pe confort, fara sa exceleze la partea de dinamica. In viraje, tinuta de drum este sigura, cu o usoara tendinta de subvirare si ruliu din partea caroseriei. Sistemul de control al stabilitatii intervine foarte repede si limiteaza in mod corect orice tendinta de alunecare.
i40 nu reprezinta un pas inainte pentru Hyundai, ci un veritabil salt peste generatii. Modelul coreean de clasa medie a impresionat placut si pare ca are un cuvant de spus in fata concurentei. Din punct de vedere al pretului, i40 se situeaza sub concurenta (Passat, Mondeo) la pretul comparat, insa in acest moment beneficiaza de un pret special. Atata vreme cat acesta va fi mentinut, avantajul va fi de partea coreeanului.