Test Hyundai Santa Fe: Coreean cu ambitii mari

vezi galeria foto
SUV-ul de clasa medie al Hyundai a trecut recent printr-o operatie de facelift. Ce s-a schimbat?

Santa Fe este unul dintre modelele iconice ale lui Hyundai, acesta fiind printre primele care au atras atentia europenilor asupra constructorului coreean, fiind, in acelasi timp, modelul care a consacrat brandul coreean pe continentul american. A doua generatie a modelului, lansata in 2006, aducea un design fresh, mult mai fluid si mai apropiat de asteptarile europenilor, si o motorizare diesel performanta, care lipsise primei generatii.


Odata cu facelift-ul, coreenii ridica si mai mult stacheta, inlocuind motorul diesel cu unul mai puternic, din noua familie R, si imbunatatind in acelasi timp finisajele, dotarile, precum si trenul de rulare.

Din exterior, noul Santa Fe este dificil de deosebit de modelul ante-facelift, modificarile fiind subtile: in fata, este vorba de proiectoarele de ceata, grila si partea inferioara a spoilerului, in timp ce in spate s-a montat un spoiler nou si guri de evacuare trapezoidale. In interior, singura noutate o constituie conexiunea audio auxiliara, cu conector USB si suport complet pentru controlul iPodului. Doua niveluri de echipare sunt disponibile – Style si Premium, dotarile pentru versiunea de baza Style incluzand sase airbag-uri, ESP, jante de aliaj, clima dual-zona sau pilot automat, in timp ce versiunea Premium beneficiaza in plus de interior de piele, trapa electrica sau scaune fata incalzite, cu reglaj lombar pentru sofer.


Ca si inainte, Santa Fe este disponibil atat in configuratie cu cinci locuri, cat si cu sapte locuri (doar in echiparea Premium cu cutie de viteze automata).

Pozitia la volan este inalta, tipica de SUV, dar confortul nu este la nivelul asteptarilor: tetierele fata sunt pozitionate foarte avansat, din aceasta cauza pozitia capului fiind incomoda, in timp ce reglarea spatarelor nu a reusit sa imbunatateasca prea mult situatia. In plus, la turatia de mers in gol, motorul imprima scaunelor vibratii destul de puternice, care se simt cel mai neplacut la nivelul tetierelor. La viteza, aceste neajunsuri sunt mai putin pregnante, noul motor dovedindu-se silentios si turandu-se cu placere.


Spatiul nu lipseste pasagerilor – atat in fata, cat si in spate existand rezerve generoase chiar si pentru pasagerii supradimensionati. Posibilitatile de reglare a inclinarii spatarului banchetei spate fac ca pasagerii acestor locuri sa beneficieze de un confort mai bun decat cei de pe locurile din fata. Portbagajul este spatios, prin rabatarea banchetei asigurandu-se o suprafata plana. Sub podeaua portbagajului exista doua compartimente suplimentare de dimensiuni generoase, foarte utile pentru transportul obiectelor care pot murdari mocheta.


Suspensia a beneficiat de o regandire a parametrilor, fiind acum neasteptat de rigida pentru un SUV, ceea ce asigura si un ruliu redus in viraje. Reversul medaliei il constituie o amortizare deficitara a denivelarilor scurte si un confort discutabil in off-road, daca proprietarul s-ar gandi sa testeze capacitatile de trecere ale lui Santa Fe.

Sistemul de tractiune integrala este de tip permanent, cu cuplaj controlat electronic, Santa Fe conducandu-se in cea mai mare parte a timpului ca un automobil cu tractiune fata, de unde si caracterul subvirator destul de evident in virajele mai stranse. In situatii dificile, diferentialul poate fi blocat prin actionarea unui buton, in acest caz cuplul motor fiind distribuit egal intre cele doua punti.


Cea mai importanta modificare adusa lui Santa Fe o constituie noul motor diesel din familia R. Cilindreea este cu 11 cmc mai mare, dar diferentele de putere si cuplu sunt notabile. De asemenea, noul propulsor indeplineste normele Euro 5, fiind mai economic si mai curat decat predecesorul sau. Aproape 200 CP sunt la dispozitia soferului, ceea ce face ca Santa Fe, cu cele aproape doua tone ale sale, sa sprinteze ca un sedan. La ruperile de ritm insa, motorul recupereaza destul de greoi, simtindu-se adesea golul turbo. Coreenii pot fi mandri, insa, noul motor fiind extrem de rafinat si silentios la turatii ridicate.


Cutia de viteze manuala cu sase rapoarte este placut de manevrat, iar etajarea mai scurta a primelor trei rapoarte il face destul de agil in oras.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE