TEST Mini Roadster Cooper S

vezi galeria foto
Mini continua dezvoltarea gamei sale si, dupa versiunea Coupé, propune un roadster cu acoperis textil si pliere manuala. Am testat Mini Roadster Cooper S.

 Mini avea deja in gama o versiune cabrio, disponibila pentru caroseria clasica de hatchback. Aceasta ofera patru locuri, un acoperis textil pliabil electric si in versiunea Cooper S este propulsat de motorul turbo de 1,6 litri si 184 CP. Cu siguranta ca noul Roadster aduce mult mai multe. Sau nu? In loc de patru locuri, roadsterul are doar doua, acoperisul sau textil trebuie pliat manual (un sistem electric este optional), iar motorul este acelasi in versiunea Cooper S. Atunci, de ce Roadster si nu Mini Cabrio? Unul dintre putinele argumente palpabile este pretul, pentru ca roadsterul este mai ieftin cu aproape 1000 de euro, insa la acest nivel de pret trebuie mai mult de atat. 


Pentru a veni in ajutorul roadsterului ar trebui sa ne i­ntrebam: cand a fost vreodata un Mini cumparat pentru ca este practic? Mini este o icoana in istoria automobilului, iar in zilele noastre, alaturi de aceasta imagine, reprezinta una dintre ma­sinile care pot aduce multa satisfactie pentru soferul ei. Atunci cand platesti aproape 30.000 de euro pentru o masina de clasa mini, valorile pe care le cauti sunt altele, iar Mini exceleaza in oferirea unor calitati nepalpabile. Mini Roadster este in primul rand o jucarie pentru cei potenti financiar, este o masina care te bucura in fiecare zi cand o vezi parcata in fata casei si de fiecare data cand o conduci este una dintre cele mai agile masini care exista la vanzare si propune un design interior unic la un automobil. Insa ce trebuie sa asteptati de la acest Roadster?


Versiunea testata, Cooper S, foloseste un propulsor de 1,6 litri turbo, care dezvolta 184 CP. Acesta functioneaza rafinat, se aude foarte placut chiar si la ralanti, iar in sarcina sunetul gros este dublat foarte placut de evacuarea dubla care, in frana de motor, produce un zgomot -bolborosit, similar masinilor de raliu cand decelereaza. Din punct de vedere dinamic, propulsorul turbo puncteaza excelent, avand un raspuns rapid, indiferent de turatie sau de treapta in care se ruleaza. Meritul este si al cutiei de viteze manuale cu 6 trepte, etajata scurt pentru a favoriza reprizele foarte bune. Totusi, motorul are calitatea de a fi si foarte economic, asta si datorita sistemului start&stop oferit standard. Condus pe drumurile de munte, Mini Roadster se simte in elementul sau. 


 Trenul de rulare este setat destul de rigid si dispune de brate independente pentru toate cele patru roti (unic pentru un model mini sau mic). Reactiile sunt previzibile, dar cel mai impresionant este ca ele pot fi corectate aproape instant, intr-un mod foarte intuitiv si asta se datoreaza in mare masura masei foarte mici. Directia este precisa si corect asistata pentru a oferi feedback foarte bun. 


Spre deosebire de Mini Cabrio, care are un acoperis pliabil electric standard, Mini Roadster necesita interventia totala a soferului pentru operatiunea de capotare/decapotare. Aceasta se poate face fara a iesi din masina (vezi caseta), insa necesita destul de multa forta pentru tragerea/impingerea intregului ansamblu. Cand se ruleaza decapotat, senzatia cabrio este prezenta destul de intens, desi parbrizul de mici dimensiuni si rama groasa rapesc putin din perspectiva, iar la viteze de peste 100 km/h vantul patrunde in habitaclu destul de deranjant. Cu acoperisul ridicat, problemele vin de la zgomotul la vant si de la vizibilitatea in spate si in lateral spate, limitata datorita montantilor foarte grosi. Totusi, placerea absoluta nu poate fi atinsa fara compromisuri in niciun domeniu, asa ca Mini Roadster nu poate face exceptie. Pana la urma, numarul de inmatriculare al masinii de test este reprezentativ pentru ceea ce semnifica acest nou Mini.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE