In acest moment, in gama noului Astra, cel mai puternic motor este reprezentat de „micul“ propulsor turbo de 1,6 litri. Acesta pare „firav“ pentru un model de varf, dar, datorita supraalimentarii, dezvolta 180 CP si 230 Nm. Cifre impresionante pentru o cilindree asa de mica.
Noua Astra ne-a impresionat deja foarte placut in urma testelor comparative si am apreciat nivelul ridicat de confort si silentiozitate. Acest motor ne-a permis sa ne facem o impresie mult mai clara despre potentialul dinamic al noului model si pe asta am pus accentul si in acest test. Masina de test a fost echipata si cu sistemul FlexRide, ce permite selectarea a trei moduri diferite de rulare: Tour, Normal si Sport.
Chiar daca cilindreea este relativ mica, propulsorul este placut in utilizarea urbana si raspunde prompt chiar si la turatii joase, specifice traficului aglomerat. Cei 230 Nm sunt disponibili inca de la 2200 rpm, iar valoarea ramane constanta pana la 5400 rpm. Eficient pentru un motor alimentat cu benzina, mai ales ca, in practica, totul se intampla la fel de elastic. In zona de turatii superioare, motorul incepe sa arate tot ce poate. Peste 3500 rpm raspunsul este agresiv, iar reprizele devin foarte rapide. Sunetul produs in sarcina maxima este surprinzator de gros si placut pentru un motor cu o cilindree redusa. Total diferit fata de ceea ce se intampla la relanti sau la accelerari progresive, cand silentiozitatea este cuvantul de ordine.
Cutia manuala cu 6 trepte are o etajare relativ lunga, dar nu deranjanta, iar directionarea levierului este precisa si facila. Directia se adapteaza corect la viteza de deplasare si comunica eficient soferului informatii despre suprafata de rulare.
La apasarea butonului Sport, schimbarile sunt evidente, iar Astra devine mai directa, mai precisa si parca mai bine „ancorata“ in asfalt. La limita, masina este controlabila, are o usoara tenta subviratoare, iar sistemul ESP intervine progresiv.