Peugeot a fost prima marca din lume care a propus un coupe-cabrio: 206 CC. Intre timp, francezii au mai realizat, pe aceeasi tema, modelele 307 CC, 207 CC si 308 CC.
Peugeot 308 CC este, la nivelul clasei compacte, succesorul lui 307 CC. In legatura cu 307 CC nu au ramas amintiri notabile, mai ales ca personalizarea interioara era palida, iar promovarea masinii in raliuri (307 CC WRC – frecvent blamat de pilotul Marcus Gronholm) a mers prost. Punct si de la capat.
Astfel, Peugeot 308 CC are acum misiunea de a revigora imaginea modelelor decapotabile compacte din oferta marcii. Se vede ca 308 CC a evoluat in directia potrivita. Designul insista mai mult pe ideea de „life-style si distinctie decat pe cea de sportivitate.
In interior, cateva elemente cromate, bordul imbracat in piele, schimbatorul de viteze din aluminiu si cadranele cu fond alb compun o ambianta de factura granturismo rafinata, fara exagerari de opulenta sau speculare gratuita a unei false sportivitati. Desi inca sunt vizibile unele componente preluate de la versiunile familiale ale seriei 308 (volan, comutatoare), designul interior al lui 308 CC are o tusa personala suficient de bine conturata pentru a sustine pretentiile de stil aparte legate de un model decapotabil.
Si atentia cu care a fost tratat designul exterior face o buna impresie. Partea din fata (adesea, judecata drept prea agresiva pentru familialele 308) se integreaza fericit in caracterul „dynamic lifestyle al lui 308 CC. Flancurile nu seamana deloc cu ale celorlalte versiuni 308, avand o eleganta nervura de forma semieliptica. Cat despre designul zonei din spate, acesta trimite cu gandul la segmentul modelelor coupe-cabrio de lux (Lexus SC 430, de exemplu). Un element este exagerat: falsul extractor integrat in spoilerul posterior.
Sistemul Airwave
Peugeot 308 CC aduce in atentia cumparatorului si alte elemente asimilabile segmentelor de piata pretentioase. Astfel, stopurile functioneaza pe tehnologie LED, scaunele din fata dispun de un sistem de ventilare in zona cervicala numit Airwave (unic in clasa compacta, similar cu Airscarf oferit de Mercedes) si de un paravan amovibil cu rol aerodinamic, care schimba cursul curentilor de aer in timpul rularii decapotate la viteze mari (folosirea sa presupune renuntarea la locurile din spate).
Versiunea testata de noi dispunea de moderna motorizare turbo de 1,6 litri si 156 CP. Acceleratiile sunt deja viguroase, incepand de la regimul de 2000 rpm, iar intarzierea la raspuns dupa apasarea pedalei (turbo lag) este abia sesizabila. La peste 3000 rpm, raspunsul motorului denota caracter sportiv.
Buton pentru deschiderea simultana a tuturor geamurilor
Suspensia nu permite inclinari accentuate ale caroseriei, insa nota sa de fermitate nu este atat de accentuata incat sa fie afectat confortul la rulare. Precizia directiei si promptitudinea cu care raspunde sistemul de franare intregesc ansamblul unui comportament sigur si agil. Atat timp cat se ruleaza pe drumuri de buna calitate, 308 CC poate fi condus cu toata increderea in maniera rapida. Pe suprafete degradate, fermitatea suspensiei va continua sa ofere masinii o buna stabilitate si un confort destul de bun. In functie de gradul de deteriorare a drumului, uneori ajung sa fie sesizate limitele de rigiditate ale caroseriei (evidentiate de trepidatii, eventual zgomote, mai ales la denivelarile scurte).
Latura practica a lui 308 CC mizeaza pe locuri spatioase in fata, locuri potrivite pentru copii in spate si un portbagaj de 403 litri. Cand pavilionul este escamotat, spatiul din portbagaj se reduce la 266 litri.
Varful de gama 308 Premium Pack reprezinta convingator interesele seriei si nu are un pret exagerat: 25.157 euro vu TVA. Automobilul are o personalitate clar conturata, datorita careia 308 CC se detaseaza vizibil in actualul peisaj al modelelor coupe-cabrio compacte, iar propulsorul sau turbo de 156 CP sustine consecvent pretentiile legate de dinamism.
Reglaje pentru fluxul de aer al sistemului Airwave