In momentul in care privesti un Range Rover Supercharged, este imposibil sa nu iti vina in minte adjective ca: impozant, opulent, impunator sau grandios, pentru ca aceasta masina este una dintre cele mai mari si intimidante masini care circula pe strazi.
Este o declaratie de forta din partea unui producator cu o excelenta traditie in materie de vehicule off-road. Noul model nu aduce numai un facelift minor, ci ascunde sub capota o adevarata furtuna de fulgere si tunete: noul propulsor V8, cu o cilindree de 5 litri si injectie directa care produce o putere de 510 CP, cu ajutorul unui compresor mecanic (Roots Twin Vortex System).
Putere si performante dinamice exista, capabilitati off-road vom vedea ca exista, ce mai ofera aceasta masina? Lux, confort si calitate premium pentru un interior pe masura grandorii aratate in exterior.
Fata de vechiul model, nivelul de calitate pentru materialele si finisarile din interior a crescut considerabil, iar marea schimbare este inlocuirea cadranelor din bord cu un display de 12 inci, ce simuleaza virtual toate instrumentele de bord. Acesta permite o mare libertate pentru sofer, care poate alege foarte usor informatiile pe care le considera importante.
Ecranul 4X4 Info ofera informatii despre suspensie si diferentiale
Displayul central a pastrat aceleasi dimensiuni, insa are o interfata diferita si dispune de functia Dual View, ce permite ca soferul si pasagerul sa urmareasca imagini diferite, in acelasi timp, pe intregul ecran.
Acceleratii impresionante la aproape 3 tone
Noul motor este o completare a imaginii de forta bruta pe care masina o prezinta fara nicio retinere. Cilindreea mare, configuratia V8 si supraalimentarea cu un compresor mecanic aduc un raspuns instant la solicitari, indiferent de turatii. Totul se intampla rapid si pe alocuri chiar brutal. Nu te-ai astepta la asta de la o masina de aproape 3 tone.
Se poate crea impresia ca, din cauza greutatii si formei patratoase, motorul va avea dificultati la viteze ridicate, dar asta nu este nici pe departe adevarat, pentru ca, pana la viteza maxima limitata electronic (225 km/h), vitezometrul urca cu o viteza demna de masinile sport. Cu acceleratiile din linie dreapta se incheie tot ce tine de dinamica, pentru ca in viraje Range Rover nu este decat un SUV foarte greu, cu o suspensie adaptata pentru off-road. Insa, in off-road Range Rover este suveran.
Suspensia pneumatica cu garda la sol reglabila, diferential central si spate blocabile, reductor si un sistem Terrain Response cu 5 programe speciale fac din acest masiv un adevarat off-roader. Totul este foarte usor de reglat si selectat, plecand de la suprafata pe care se ruleaza, pentru ca indicatiile despre setarile corecte sunt afisate clar pe ecranul central.
Terrain Response si comenzile pentru reductor si garda la sol
Garda la sol va fi ajustata automat, la fel ca si diferentialele care vor fi blocate intr-un mod inteligent, pentru maximum de tractiune in conditiile date. Pe displayul central sunt afisate informatii despre unghiul la care sunt bracate rotile fata, precum si pozitia tuturor rotilor pe inaltime, lucruri foarte utile in off-road.
Trenul de rulare este foarte confortabil pe orice suprafete, iar directia, desi are un raport de demultiplicare mare, ofera incredere si siguranta la rulare. Cutia de viteze automata ZF dispune de 6 trepte si completeaza cu brio motorul, fiind rapida, intuitiva si foarte placuta in utilizare.
Camera video wireless cu conexiune la display-ul central
Range Rover Supercharged ramane cea mai luxoasa alternativa pentru un 4×4 modern. Performantele sale din off-road sunt combinate cu un nivel ridicat de confort si rafinament, iar noul motor de 510 CP aduce multa prestanta si performante apropiate de masini considerate sport.