Francezii nu duc lipsa de creativitate, insa tocmai ideile debordante lungesc uneori drumul spre realizarile cu adevarat culminante. Facand referire la trecutul nu prea indepartat, modelele break produse de Renault pornind de la seria Megane nu s-au abatut nicio clipa de la traditionala tema familial-utilitara: consola spate lunga, inaltime interioara cat mai mare, design al partii din spate cat mai paralelipipedic.
Tratarea respectiva intra oarecum in conflict cu caracterul nonconformist profund pe care l-a avut fiecare dintre generatiile de modele Megane hatchback atunci cand a fost lansata. Pe acest fond, noua generatie de break-uri Renault Megane constituie o surpriza deosebit de placuta.
Un model break cu personalitate ar trebui sa ofere, dincolo de latura practica, o personalitate si un concept general mai generoase decat simpla idee de „spatiu mare pentru umplut cu orice. In virtutea acestei argumentari, Renault Megane Sports Tourer se detaseaza de toti predecesorii sai, prezentandu-se sub o forma intr-adevar potrivita numelui sau.
Sistemul de navigatie
Amprenta dinamica a designului se regaseste clar, mai ales la versiunea dCi 130 (testata aici), in comportamentul rutier pe care il ofera masina. Precizia directiei denota finete, iar dozarea asistarii a fost aleasa pentru a oferi o senzatie destul de realista cu privire la tendintele de mers ale masinii. Suspensia are o certa fermitate, nu atat de accentuata incat sa fie afectat confortul la rulare, si pastreaza contactul dintre roti si drum cu acutarete.
Megane Sports Tourer permite o conducere placuta in regim rapid, iar resursele de putere considerabile ale motorului se vor face apreciate in cursul manevrelor de depasire sau atunci cand masina este incarcata. Consumul mediu inegistrat de noi in conditii de iarna a fost de numai 6,2 l/100 km, si nu vorbim aici de o conducere in regim economic.
Ambianta de rulare este silentioasa. Pentru cei care s-au grabit sa ia in serios termenul „Sports, din numele masinii, notam ca, in legatura cu tinuta de drum, nu s-a urmarit o sportivitate tipica (de altfel aceasta ar fi fost improprie unui model break), ci o imbinare atent studiata intre dinamism si confort.
Joystick pentru sistemul multimedia
Comparativ cu modelul predecesor, volumul portbagajului a inregistrat o discreta reducere: Sports Tourer ofera 486 litri, in timp ce fostul Megane Estate oferea 520 litri. Asadar, ceea ce noul Megane Estate a castigat in materie de personalitate si distinctie a stilului a presupus aceasta concesie. Insa noul break Megane mai are un compartiment sub podeaua portbagajului. Volumul acestuia, adunat la volumul util standard, da suma de 524 litri.
Daca se renunta la locurile din spate, Megane Sports Tourer ajunge sa ofere o capacitate de incarcare de 1,6 mc. Aici intervine din nou sportivitatea in conceptul lui Sports Tourer: in masina pot fi imbarcate cu usurinta numeroase tipuri de echipament sportiv pe care posesorul ar putea dori sa le ia in excursii.
Pasagerii care stau pe bancheta din spate a lui Sports Tourer beneficiaza, evident, de mai mult loc pentru picioare in comparatie cu versiunea hatchback, datorita diferentei de ampatament de 62 mm dintre cele doua modele.
Megane Sports Tourer dCi 130 se dovedeste un partener demn de toata consideratia pentru o viata de familie in care exista si o latura sportiva, dinamica. Viziunea de avangarda a designului sau este completata fericit de calitatea foarte buna a finisarii si posibilitatile variate de echipare (de exemplu, centrala multimedia cu sistem de navigatie sau trapa dubla, actionata electric). Amintim ca genul break-urilor sportive a fost initiat de modele germane din clasa medie precum BMW Seria 3 Touring, Audi A4 Avant.
Renault Megane Sports Tourer materializeaza acum ideea la nivelul clasei compacte si la un buget mai atractiv (pretul promotional al lui Sports Tourer dCi 130 Privilege este acum de 17.513 euro, TVA inclus).