Filiera marocană a Daciei apelează la „tratamentul Stepway pentru o revigorare a vânzărilor. Foarte apreciat la Sandero, va da oare rezultate la Lodgy și Dokker? Primele impresii cu noile modele.
Prezentate în premieră în cadrul salonului auto de la Paris, Dacia Dokker Stepway și Lodgy Stepway propun aceeași înfățișare „ranforsată pe care o cunoaștem de la Sandero Stepway, care a fost foarte apreciată de clienții mărcii. Lansată în 2009, ca serie limitată a lui Sandero, gama Stepway s-a dovedit un real succes atât în România, cât și la export, pe unele piețe modelele Stepway având o pondere de peste 50% din vânzările lui Sandero. Acum, Dacia vrea să repete acest succes și cu modelele produse în Maroc, Lodgy și Dokker. Ambele modele aveau nevoie de un refresh, oficialii Dacia recunoscând că vânzările de Lodgy și Dokker nu se ridică la nivelul așteptărilor, nici la nivel european și nici în România.
Versiunile Stepway ale lui Lodgy și Dokker aduc un look mai atractiv și o gamă de echipamente mai bogată, fiind poziționate ca vârfuri de gamă, peste echipările Laureate. Ca elemente distinctive regăsim la exterior barele de protecție în culoarea caroseriei, ornamente din crom satinat, proiectoare de ceață, elemente de protecție pentru pasajele roților din plastic de culoare neagră, bare longitudinale pe pavilion de culoare Dark Metal, aceasta fiind folosită pentru carcasele oglinzilor retrovizoare și pentru jantele de aluminiu de 16 inchi disponibile standard. Cinci culori sunt disponibile pentru vopseaua exterioară, inclusiv noua Bleu Azurite pe care am admirat-o la Paris. În interior, dominante sunt cusăturile și ornamentele albastre, care contrastează plăcut cu tapițeria Carbone Foncé. Este vorba de conturul indicatoarelor de bord și al aeratoarelor, dar și al fațadei planșei de bord. Ambele modele dispun de aer condiționat în echiparea standard. Sistemul Cruise Control este standard la Lodgy, dar opțional la Dokker, tot opționale fiind centrala multimedia cu sistem de navigație integrat Media Nav, sistemul de asistență la parcarea cu spatele și scaunele încălzite pe față.
Ambele modele folosesc aceeași platformă, având un ampatament de 2.810 mm și o lățime de 1.767 mm. Asemănările se opresc aici, Lodgy fiind un monovolum cu șapte locuri, iar Dokker, un van cu cinci locuri, foarte potrivit pentru cei care folosesc mașina atât pentru companie, cât și pentru familie. Oferta de spațiu în ambele modele este una foarte generoasă pentru segmentele pe care operează, așa cum ne-a obișnuit Dacia și în cazul celorlalte modele. Astfel, este surprinzător cât de confortabil se poate călători pe al treilea rând de scaune în Lodgy. Acesta se poate rabata sau chiar scoate cu totul pentru a face loc obiectelor voluminoase în portbagaj.
Cu toate cele șapte locuri ocupate, Lodgy poate încărca 207 litri de bagaje. Prin îndepărtarea celui de-al treilea rând de scaune și rabatarea celui de-al doilea, se creează suficient spațiu pentru 1.861 de litri de bagaje. Pare impresionant, dar aici Dokker îl depășește cu mult. Cu 14 cm mai înalt decât Lodgy, acesta poate înghiți, în cea mai favorabilă configurație, până la 3.000 de litri. Iar ușile culisante sunt extrem de practice, putând fi deschise chiar și în spațiile înguste din parcările subterane.
Ce ne place, ce nu ne place:
Noile modele Stepway aduc un plus de stil în gama Dacia și o ambianță la bord îmbunătățită. Ambele oferă capacități sporite de transport pentru pasageri, respectiv pentru bagaje, dar, cel puțin în cazul lui Lodgy, absența airbag-urilor cortină este o bilă neagră.
Am testat Lodgy Stepway și Dokker Stepway cu motorizările diesel de vârf (de 1,5 litri, cu 107 CP, respectiv 90 CP) și nu sunt diferențe sesizabile în ceea ce privește modul de rulare al celor mai noi modele Dacia. Puterea mai mare a dieselului lui Lodgy îl face pe acesta mai sprinten, dar e greu să vorbim de agilitate în cazul unui monovolum. Dokker este mai ușor de manevrat în spații înguste, dar are un zgomot la vânt ceva mai pronunțat.
Lodgy Stepway cu motorizarea diesel superioară, de 1,5 l/107 CP costă 15.200 de euro, în timp ce fratele cu valențe utilitare, Dokker Stepway, poate fi obținut pentru 14.120 de euro, dar puterea maximă a motorizării diesel este, în acest caz, de numai 90 CP. Din echiparea de bază a lui Dokker Stepway lipsește tempomatul, iar tapițeria din piele nu este disponibilă nici contra cost, dar în rest nu sunt diferențe de echipamente între cele două modele.
Până la urmă, alegerea unuia sau a celuilalt dintre noile modele Stepway depinde de nevoile de transport ale fiecăruia, respectiv dacă ai nevoie de șapte locuri sau de o capacitate de transport de 3 mc.
Date tehnice Dacia Dokker Stepway:
Motor L4, turbo diesel • Cilindree 1461 cmc • Putere maximă 90 CP la 3750 rpm • Cuplu maxim 200 Nm la 1750 rpm • Viteză maximă 162 km/h 0–100 km/h 13,9 s • Transmisie față/cutie manuală cu 5 trepte • Dimensiuni L/l/h 4390/1767/1804 mm • Ampatament 2810 mm • Portbagaj 800–3000 l • Masă proprie 1426 kg • Consum mediu 4,5 l/100 km Emisii CO2 118 g/km
Date tehnice Dacia Lodgy Stepway:
Motor L4, turbo diesel • Cilindree 1461 cmc Putere maximă 107 CP la 4000 rpm • Cuplu maxim 240 Nm la 1750 rpm • Viteză maximă 175 km/h 0–100 km/h 11,6 s • Transmisie față/cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni L/l/h 4522/1767/1661 mm • Ampatament 2810 mm • Portbagaj 207–1861 l • Mas` proprie 1404 kg • Consum mediu 4,4 l/100 km • Emisii CO2 116 g/km