Volkswagen e-Crafter: Utilitara viitorului, azi

Va veni o zi când nu vor mai fi utilitare diesel. Volkswagen e-Crafter ne arată care-i alternativa astăzi. VW are o răspundere faţă de piaţa auto. Atât poziţia sa în clasamentul global al vânzărilor, cât şi scandalul Dieselgate îi obligă pe nemţi să dea un exemplu prin lansarea de noi modele ecologice.

Nu spune nimeni să renunţi de tot la dieseluri, mai ales în situaţiile în care nu prea se poate, dar trebuie să începi să oferi o alternativă. A ajuns şI în România versiunea electrică a lui Crafter. Autonomia declarată nu te dă pe spate şi nu este singurul model din clasă, dar este important, pentru că ne arată că se poate şi pune oamenii pe gânduri. Apropo, cei de la VW spun că au studiat drumurile zilnice a peste 1.500 de clienţi şi că autonomia asigurată de e-Crafter ar fi suficientă pentru majoritatea traseelor zilnice abordate de aceştia.

Da, sunt excepţii de la acest studiu, chiar şi în România, dar nu toată lumea are nevoie de un vehicul comercial care să poată să meargă multe sute de kilometri cu un plin în fiecare zi. Mai ales dacă îl va folosi ca să livreze în centrul unui oraş sufocat de poluare. Este mai uşor şI mai plăcut de condus decât un Crafter convenţional, iar simplitatea pe care o găsim la bord asigură faptul că orice şofer care se va trezi pentru prima dată la bordul unui asemenea vehicul îşI va da seama ce are de făcut fără prea mult efort.

Spaţiul disponibil este evident generos, cu toate că am fi droit în unele clipe o compartimentare diferită a spaţiilor de depozitare din planşa de bord. Altfel, e-Crafter merge exact ca un Crafter, doar că este limitat electronic la 90 km/h şi nu face pic de zgomot. Cei de la VW îl vor promova în regim de leasing operaţional, unde ar putea să cunoască succesul chiar şi pe piaţa de la noi. Nu de alta, dar altfel va fi destul de greu de justificat preţul său piperat. Apropo, ştiţI că are motorul şi bateria de la e-Golf? Iată ce versatil e sistemul de propulsie!

 

Verdict

Este clar că nu vom vedea o avalanşă de vânzări de e-Crafter. Dar era normal să apară şi un asemenea model, chit că are viteza maximă limitată, o autonomie care te-ar putea speria dacă eşti slab de înger. Reţineţi: cândva, nu vom mai avea utilitare diesel.

Date tehnice Volkswagen e-Crafter

Motor electric • Putere 136 CP • Cuplu maxim 290 Nm

• Transmisie faţă, automată

cu o treaptă

• L/l/h 5986/2040/2590 mm • Volum spaţiu de încărcare 10.700 l

• Viteză

maximă 90 km/h

• Sarcină maximă 975 kg

•  Autonomie declarată 177 km • Preţ 74.389 de euro

 

Adaugă un comentariu