Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion – Instituţia germană

vezi galeria foto

Passat este, fără discuţie, etalon în clasa medie. Acest statut îl face comparabil cu o veritabilă instituţie. Una germană, unde totul e ca la carte!


PASSAT NU MAI ARE NEVOIE DE NICIO PREZENTARE. Este un model atât de bine împământenit în mintea colectivă, încât îl ştiu chiar şi cei care nu au nicio treabă cu lumea auto. În România, este cel mai căutat model pe site-urile de profil pentru maşini second-hand. Şi este căutat alături de „particula’ TDI. Este o statistică mai veche, dar reflectă bine cât de dorit este la noi. Şi nu doar la noi, apropo. Anul trecut, au fost vândute puţin peste 150.000 de unităţi Passat doar în Europa. În 2015, trecuse de borna de 225.000 de unităţi, dar încă departe de cele 348.398 de unităţI din 1998. Modelul de atunci, numit B5, avea platforma primului Audi A4 şi a cimentat reputaţia de care se bucură şi astă zi Passat. Iar cei de la VW sunt conştienţi de treaba asta, aşa că modifică „din aproape în aproape’ Passatul de la un model la altul.


Acum, am ajuns la B8 Serie II. Mai puţin important cum se numeşte, ci cum merge. Aş putea să închei spunând că merge ca un Passat şi aţi înţelege cu toţiidin prima. Este ca o friptură a la carte într-un restaurant cu stele Michelin. Ai încredere că „bucătarul’ a făcut tot ce trebuie ca să iasă exact ceea ce te aştepţi să primeşti. Şi nu vei fi dezamăgit, pentru că faceliftul lui Passat a adus un plus de antifonare, scaune mai confortabile, un tren de rulare mai rafinat şi sisteme de propulsive mai eficiente. Va accelera fără griji şI va sta pe drum fără a crâcni. Totul în timp ce interiorul te va răsfăţa cu mai multă linişte. Volkswagen ştie foarte bine că Passat va fi condus ore în şir şi că va face mulţi kilometri într-o zi, aşa că a perfecţionat sistemele de asistenţă a şoferului. Asta înseamnă că Passat va putea să ţină banda pe autostradă, să „urmărească’ vehiculul din faţă şi să te ajute să previi un impact iminent sau să îţi reduci pagubele în caz de situaţii neprevăzute.



Iar asta se aplică atât la Alltrack, cât şi la Sedan. Cel din urmă va sosi mai târziu în reprezentanţe, pentru că sunt mai căutate modelele Variant şi Alltrack. Să ţineţi minte asta când veţi căuta unul second-hand peste câţiva ani: nu vor fi prea multe Passat Sedan. Dar Alltrack-ul şi Variantul pe care este bazat sunt maşini mai practice şi mai spaţioase, care sunt adesea ignorate la noi în favoarea unui SUV. Motivul de critică pe partea estetică nu mai există de ani buni, este totul în capul celor din Europa de Est. Da, nu e doar la noi această „ură inexplicabilă’ pentru un break. Realitatea e că aceste maşini sunt o propunere foarte bună pentru cei care au cu adevărat nevoie de ele. Şi nu este nicio ruşine să apari la o întâlnire de afaceri cu un Passat Variant.


Asta v-o pot spune toţi angajaţii germani care au un Passat Variant sau Alltrack drept maşină de companie. După cum ne-au explicat şi cei de la VW, ei sunt în principal publicul-ţintă, urmat de familişti. Deloc de neglijat ambele segmente, iar VW are câte un Passat pentru fiecare. Trebuie doar să ţi-l poţi permite şi să-l configurezi aşa cum trebuie. Noi l-am lua cu jante de 17 inchi şi transmisie automată. Asta ar fi baza de la care am pleca în configurator, dar mai departe ţine de fiecare client în parte. Ne-am putea lipsi de pielea deschisă la culoare, cum avea exemplarul testat. Se pătează prea uşor de la vopseaua de blugi.


Verdict

Dacă ţi-a plăcut la un moment dat un Passat, o să îţi placă şi acesta. VW nu a greşit nici de această dată şi a făcut o maşină care să fie plăcută de cât mai mulţi oameni. Ce îi lipseşte? Ei bine, nu livrează emoţii la rulare cum ai putea găsi la unii rivali. Se poate trăi şi fără!

 

Porsche Leasing

 

 

 

Volkswagen Passat Alltrack 2.0 TDI 4Motion – date tehnice

Motor L4, turbo, diesel • Cilindree 1968 cmc

Putere maximă 190 CP între 3.500 şi 4.000 rpm

Cuplu maxim 400 Nm între 1.750 şi 3.000 rpm

Transmisie tracţiune integrală, transmisie automata cu 7 trepte

L/l/h 4778/1831/1529 mm Masă proprie 1.705 kg • Portbagaj 640 l

0–100 km/h 8 s • Viteză maximă 220 km/h

Consum 5,0 l • Emisii CO2 156 g/km

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE