Volvo V40 a primit anul acesta un facelift care aduce imagine și tehnologii de la frații mai mari din seria 90. Test drive cu motorizarea diesel de 190 CP.
Un studiu JD Power recent confirmă ceea ce bănuiam de multă vreme: șoferii se bazează mai mult pe aplicațiile de mobil, folosind din ce în ce mai puțin facilitățile puse la dispoziție de sistemul de infotainment al mașinii. Cu toate acestea, producătorii auto se încăpățânează să înghesuie din ce în ce mai multă tehnologie în sistemele lor de infotainment. Un exemplu potrivit este Volvo, cu Sensus, noul lor sistem multimedia introdus odată cu faceliftul pe compacta V40. Pe lângă navigație și acces la funcțiile mașinii, acesta oferă aplicații și chiar un browser web, pentru care are nevoie de o conexiune la un hotspot WiFi. Încărcarea unei pagini web durează însă câteva minute, iar navigarea în pagină se face neintuitiv, sărind din link în link, pentru că ecranul nu este tactil. Accesarea aceleiași pagini de pe telefonul mobil durează mai puțin de o secundă și câteva atingeri.
Este, așadar, mult mai inspirat să economisiți banii pe sistemul de infotainment și să plusați o treaptă la motorizare, spre exemplu, pentru excelentul diesel D4. Cu 190 CP și un răspuns foarte bun la apăsarea pedalei de accelerație, acesta este alegerea perfectă pentru cei care doresc să împletească armonios designul sportiv al lui V40 cu caracteristicile sale dinamice. Cutia automată cu opt trepte de la Aisin este, de asemenea, foarte sportiv reglată, asigurând un start rapid și schimbări foarte inspirate ale treptelor.
Trenul de rulare cu suspensie fermă și direcție incisivă se potrivește foarte bine cu imaginea dinamică și motorizarea vivace a lui V40 D4. Confortul nu este prea mult afectat, în ciuda roților cu pneuri 225/40 R18 (de la 1.480 de euro). În materie de siguranță activă, noul V40 nu dezamăgește, primind cele mai noi sisteme de asistență de la frații mai mari din seria 90.
Ce ne place: Spiritul sportiv este puternic în V40.
Ce nu ne place: Sistemul de infotainment depășit.
Factorul wow: Designul fluid este foarte reușit.
Public țintă? Tinerii care fac acum primul pas către segmentul premium.
Volvo V40: Date tehnice
Motor: L4, biturbo, diesel, cilindree 1969 cmc • Putere maximă 190 CP/4250 rpm • Cuplu maxim 400 Nm/1750-2500 rpm • Transmisie: față, cutie automată cu 8 trepte Dimensiuni: L/l/h 4370/1857/1420 mm • Ampatament 2647 mm • Portbagaj 335-1030 litri • Performanțe: 0-100 km/h 7,2 sec • Viteză maximă 230 km/h • Consum mediu 4,2 l/100 km • Emisii CO2 109 g/km • Preț (euro cu TVA): de la 32.834
Verdict
Designul dinamic al lui V40 este acum mai atractiv, odată cu adoptarea noii imagini a mărcii. Cu motorizarea D4, V40 se dovedește un atlet autentic și competent, cu multe tehnologii noi la bord (chiar dacă nu toate utile). Suspensia e fermă, dar nu incomodă.