Cei de la volkswagen au avut, cu siguranţă, în vedere în primul rând piaţa americană atunci când au gândit versiunea cu şapte locuri a lui Tiguan.
De altfel, Allspace a şi fost lansat la Salonul Auto de la Detroit, în 2017. Pentru piaţa europeană, modelele cu şapte locuri sunt mai puţin importante, dar acest lucru se va schimba cu siguranţă pe măsură ce clienţii migrează din zona monovolumelor către cea a SUV-urilor. Prin această prismă, putem considera Tiguan Allspace ca fiind modelul care va scoate de pe piaţă Sharan (nu şi din România, de aici a plecat demult).
Chiar dacă Sharan este ca şi condamnat, indiferent de succesul lui Tiguan Allspace, trebuie să recunoaştem că SUV-ul XL al germanilor nu duce lipsă de dotările practice tipice unui monovolum. Vorbim de numeroase spaţii de depozitare, inclusiv deasupra planşei de bord, sub scaune şi sub podeaua portbagajului, de scaune flexibile, care pot fi reglate longitudinal, dar şi ca înclinare a spătarului, precum şi de un spaţiu de depozitare foarte practic pentru ruloul portbagajului, care nu trebuie să deranjeze atunci când toate cele şapte locuri sunt ocupate.
Chiar dacă are o lungime de 4,70 metri, cu 21,5 cm mai mult decât modelul standard, Tiguan Allspace nu asigură acelaşi confort tuturor pasagerilor. Cei care vor călători pe al treilea rând de scaune vor aprecia, cu siguranţă, călătoriile scurte – aici spaţiul la genunchi este foarte preţios. Pentru ceilalţi norocoşi care ocupă locurile privilegiate de pe primul sau al doilea rând de scaune, situaţia este însă mult mai bună: aceştia vor aprecia la superlativ confortul şi facilităţile puse la dispoziţie de Tiguan Allspace. Pasagerii din spate au la dispoziţie măsuţe rabatabile cu suport de pahare integrat – o facilitate care va fi apreciată în timpul călătoriilor lungi.
Vorbind de confort, impresionantă este, în primul rând, supleţea trenului de rulare al lui Tiguan Allspace. SUV-ul german absoarbe aproape orice denivelare cu aceeaşi seninătate cu care trece peste marcajele de pe şosea, fără ca astfel să fie afectat în vreun fel comportamentul rutier. SUV-ul cu şapte locuri se conduce sigur şi, surprinzător, lungimea mai mare nu se simte deloc în trafic, nici chiar atunci când eşti în căutarea unui loc de parcare.
Insonorizarea habitaclului este foarte eficientă, lucru care se simte în special la viteze mari. Ocazional, însă, în special la turaţia de mers în gol, ţăcănitul specific de diesel se aude destul de clar în interior. Din fericire, dieselul de 2,0 litri/150 CP îşi arată rafinamentul imediat ce creşte turaţia, fiind silenţios şi cu o caracteristică de cuplu liniară, care te face să uiţi că e vorba de un diesel. Cutia cu dublu ambreiaj asigură o schimbare lină şi rapidă a treptelor, remarcându-se la plecarea de pe loc prin absenţa smuciturilor.
Verdict:
VW Tiguan Allspace este o ofertă foarte bună pentru cei care au nevoie de mai mult spaţiu interior sau de şapte locuri pe scaune. Motorizarea diesel de 150 CP se dovedeşte a fi o alegere foarte echilibrată, care va mulţumi cei mai mulţi clienţi.
PERFECT LEASING cu rată lunară de 266 de euro fără TVA
Avans (20%): 5.394 euro; Perioadă de finanţare (luni): 48
Rata este valabilă prin Porsche Leasing România IFN SA pentru VW Tiguan Allspace Trendline 2.0 TDI 4Motion DSG 150 CP, preţ 26.972 euro fără TVA, produs PERFECT LEASING, perioadă de finanţare 48 luni, avans 20% (5.394 euro fără TVA), rulaj anual 10.000 km, dobândă fixă EUR 5,89%, volum finantat 21.578 euro, rata nu include CASCO şi TVA. Oferta este dedicată persoanelor juridice şi se supune unor termene şi condiţii.