Duelul SUV-urior: Dacia Duster vs Suzuki SX4 S-Cross

Dimensiuni aproape identice, motoare diesel de cilindree mica si tractiuni integrale nepermanente: Dacia Duster 1.5 dCi si Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS sunt puse fata in fata.

Piata SUV-urilor de dimensiuni compacte este din ce in ce mai competitiva, astfel incat toti constructorii au ridicat stacheta destul de mult in acest segment. Aflat imediat dupa o operatiune de facelift, care a adus mici modificari de design, dar si o antifonare mult mai buna in ceea ce priveste zgomotul interior, Duster ramane SUV-ul cu cel mai bun pret din segment. Suzuki SX4 S-Cross mai pastreaza doar o parte din numele vechii generatii, pentru ca dimensiunile sale au crescut, iar pozitionarea in segment e diferita. Ambele modele sunt echipate cu tractiune integrala si cu motoare diesel de cilindree mica: 1.5 dCi cu 110 CP pentru Duster, respectiv 1.6 DDiS cu 120 CP pentru S-Cross. Desi cele doua SUV-uri de dimensiuni compacte par aproape identice din punct de vedere al conceptului pe care il promoveaza, diferentele sunt sensibile cand analiza e detaliata.

Ce ofera
Capitolul dimensiuni ale caroseriei arata o diferenta de doar 1,5 cm in plus pentru Duster in ceea ce priveste lungimea, insa S-Cross reuseste sa ofere mai mult spatiu la nivelul genunchilor pentru pasagerii spate. Totusi, ambele modele au fost punctate cu aceleasi note, pentru ca Duster e sensibil mai lat, ceea ce permite acomodarea a trei pasageri mult mai usor si ofera si mai mult spatiu la nivelul capului, unde S-Cross poate pune probleme pasagerilor mai inalti de 1,85 metri.

image111

Datorita dimensiunilor mai mari pe latime si inaltime, Duster este avantajat si la valorile de volum util oferite de portbagaj. Cu bancheta complet rabatata, acesta are un plus de aproape 350 de litri, insa gura de i­ncarcare este mai ridicata, ceea ce face incarcarea cu bagaje grele mai dificila. Pozitia de conducere e usor diferita la cele doua modele, Duster optand pentru o pozitie mai inalta, ce asigura o vizibilitate mai buna, in timp ce S-Cross mizeaza pe una ceva mai joasa, mai apropiata de cea a unui crossover.

image117

Tot legat de interior notam faptul ca S-Cross ofera materiale de o calitate mai buna, dar si aspecte care, cu siguranta, vor fi apreciate, precum ajustarea volanului pe adancime (indisponibil la Duster) sau pozitionarea mai aproape de campul vizual pentru sistemul de navigatie (pozitionat prea jos la Duster).

Cum se conduc
Abordarea capitolului conducere este destul de diferita pentru cele doua modele testate. Suzuki S-Cross are un tren de rulare mai rigid, care aduce beneficii in materie de agilitate si de dinamica. SUV-ul nipon are un ruliu mai redus si este mai usor manevrabil pe drumurile cu viraje. In schimb, Duster mizeaza pe un tren de rulare elastic, ce asigura sensibil mai mult confort, pe drumurile acoperite cu macadam diferenta fiind considerabila in favoarea SUV-ului romanesc. S-Cross a primit puncte suplimentare si pentru directie, care este mai comunicativa si mai incisiva decat cea de la Duster, dar si pentru sistemul de franare, sensibil mai eficient.

Sistemele de tractiune integrala functioneaza foarte eficient pentru ambele modele. Cu ajutorul selectorului rotativ, la Duster se pot selecta trei moduri de functionare distincte: 2WD (tractiune fata), Auto (tractiune integrala cu variatie inteligenta) si Lock (tractiune integrala cu raport fix, se blocheaza diferentialul central). Printr-un selector similar cu cel de la Duster, S-Cross ofera modurile: Auto (in care poate merge doar cu tractiune fata daca aderenta este suficienta), Snow (optimizat pentru zapada), Sport (optimizat pentru performante pe sosea) si Lock (blocarea diferentialului central). In practica, sistemul lui S-Cross este mai usor adaptabil cerintelor de moment si ofera un mic plus in ceea ce priveste tractiunea pe suprafetele alunecoase (noroi). In schimb, Duster este mai potrivit pentru abordarea unor trasee mai dificile, datorita garzii la sol mai mari si a cursei mai lungi a suspensiei.

Ambele motoare diesel reusesc sa ruleze foarte economic pentru masa si dimensiunile acestor doua modele. La Suzuki, propulsorul de provenienta Alfa Romeo dezvolta 120 CP si are o functionare mai rafinata, dar si mai silentioasa decat cea de la Duster. In plus, el are un consum mai mic cu 0,6 l/100 km (in test), are standard sistem start&stop si este mai rapid, atat la acceleratii, cat si la reprize. Desi dupa facelift Duster este mai bine antifonat la vant si la zgomotele provenite de la trenul de rulare, motorul se aude destul de pregnant in sarcina, i­nsa la turatii stabile, zgomotul este normal pentru un diesel modern.

Cat costa
Aici, lupta pare transata inca de la i­nceput. Practic, indiferent de dotari sau de echipari, S-Cross nu poate concura pe picior de egalitate cu Duster. SUV-ul romanesc are un pret de 17.000 de euro cu TVA in echiparea Laureate, de top, aleasa pentru a reduce diferenta de echipamente fata de S-Cross. Pentru un buget si mai restrans, in aceeasi configuratie tehnica, Duster poate fi cumparat si pentru 16.000 de euro cu TVA, dar intr-o echipare mai slaba, denumita Ambiance. La Suzuki, S-Cross este disponibil cu motorul 1.6 DDiS si tractiunea integrala AllGrip doar de la echiparea Elegance, care ofera foarte multe echipamente standard, insa are un pret de 24.300 de euro cu TVA. Este clar ca S-Cross ofera mai mult, insa, in final, diferenta de pret este de cel putin 6.500 de euro, ceea ce inseamna destul de mult pentru acest segment.

1. Suzuki SX4 S-Cross
image103
SUV-ul nipon se conduce mai dinamic, are un propulsor superior la toate capitolele si un sistem All Grip ce ofera multa tractiune. Are un pret mult mai mare si nu este la fel de confortabil precum Duster.

2. Dacia Duster 1.5 dCi 4×4
image102
Duster ofera un tren de rulare mai elastic, cu un nivel de confort sensibil mai bun, este mare la interior si are un pret excelent. Nu este la nivelul lui S-Cross la capitolele conducere, propulsor si dinamica.

 

 Verdict
In final, Suzuki SX4 S-Cross se impune aproape la toate capitolele. El este mai agil, are un motor mai rafinat si mai economic, dar si un sistem de tractiune integrala foarte eficient. Totusi, Dacia Duster nu este foarte departe. Ea are ca atuuri un nivel mai ridicat de confort si are un pret imbatabil, cu care Suzuki pur si simplu nu poate concura.

[table id=450 /]

Adaugă un comentariu