Cea mai sportiva versiune de Golf cu un motor diesel nu este doar puternica, ci si agila si foarte rapida. Am testat Golf GTD, cu dieselul sau de 2 litri si 184 CP.
Noua platforma MQB, pe care cea de-a saptea generatie a lui Golf VII este bazata, a adus o calitate ce face ca noile versiuni GTI si GTD sa fie mult mai bune decât vechile modele: greutatea redusa. Pentru un model cu valente sportive, este unul dintre cele mai importante ingrediente, cu rol direct asupra dinamicii si agilitatii.
Cea mai sportiva versiune diesel disponibila pentru Golf utilizeaza un propulsor complet nou, cu aceeasi cilindree de 2 litri, dar cu o putere maxima care a crescut la 184 CP si un cuplu motor maxim de 380 Nm. Propulsorul diesel este in primul rând foarte rafinat, se aude placut si aproape ca nu transmite vibratii in habitaclu. Din punct de vedere sportiv, acesta poate fi apreciat ca un motor vivace, care se tureaza cu usurinta, in special dupa 2000 rpm. In traficul urban, dieselul de 2 litri nu doar ca este elastic si permite o exploatare facila, ci este si foarte economic, consumul putând scadea chiar si sub valoarea de 7 l/100 km. Pentru un model cu asemenea valente sportive este de apreciat.
In România, Golf GTD are un pret de 29.600 de euro cu TVA pentru versiunea echipata cu o cutie DSG si de 27.606 euro cu TVA pentru cea echipata cu o cutie manuala cu 6 trepte.
MOTOR: L4 turbodiesel, cilindree 1968 cmc, putere maxima 184 CP/3500-4000 rpm, cuplu maxim 380 Nm/1750-3250 rpm. TRANSMISIE: fata, cutie cu dublu ambreiaj cu 6 trepte. DIMENSIUNI: L/l/h 4268/ 1790/1442 mm, ampatament 2631 mm. PERFORMANTE: 0-100 km/h 7,5 sec, viteza maxima 228 km/h, consum mediu 4,5 l/100 km, emisii CO2 119 g/km.
Verdict
Chiar si cu un motor diesel sub capota, Golf GTD este foarte agil, se conduce sportiv si poate trece extrem de repede prin viraje. Cu toate acestea, e inca foarte confortabil si se utilizeaza usor in traficul urban de zi cu zi.