Ford Focus are un motor cu trei cilindri de numai 1 litru și care dezvoltă 125 CP. E posibil să funcționeze bine și după 100.000 km? Da, și încă cum! Micul motor turbo se afirmă din plin pe întreaga distanță, iar acesta nu este singurul atu al lui Focus.
Ultima dată mi s-a întâmplat să mă mulțumesc cu 1000 cmc într-o Panda. Iar acum vine Ford Focus cu un astfel de motor, care are și doar trei cilindri. Va rezista oare în timp? Editorul de teste Jan Horn și-a exprimat concis întregul său scepticism. Asta a scris el în jurnalul de parcurs pe 5 aprilie 2013, când Ford Focus 1.0 EcoBoost Titanium a intrat în garajul Auto Bild.
Ford Focus: Motorul EcoBoost de 1,0 l/125 CP
Ce-i drept, era deja cunoscut că ultramodernul motor EcoBoost cu injecție directă, turbină și distribuție variabilă va oferi multă plăcere la condus. Rămânea doar întrebarea decisivă – dacă va rezista la peste 100.000 de kilometri, deoarece au mai existat în trecut probleme cu propulsoarele mici cu puteri mari.
Ei bine, media generală în cei peste 100.000 km s-a stabilizat într-adevăr la 8,2 l/100 km. Poate părea cam mult, dar au fost multe momente în care performanțele lui Ford Focus au fost împinse la maxim. În condiții normale de utilizare, compacta Ford a consumat inițial cam 6,5 l/100 km, pentru ca spre final să se apropie de valoarea de 5 l/100 km.
Indiferent de tratament, motorul și-a păstrat temperamentul și puterea până în ultima zi, așa cum o arată o testare pe dyno efectuată la 96.158 km. Manfred Klangwald nota atunci: „motorul este într-o stare excepțională, funcționând ireproșabil și oferind un comportament dinamic vesel și energic.
Ford Focus: Mici probleme
Deci, totul este într-adevăr impecabil? Nu chiar. La 22.105 km, propulsorul a intrat de mai multe ori în modul de funcționare de avarie și a trebuit să facă un drum pe la service. Acolo a fost instalat un nou software al motorului, iar de atunci funcționează ireproșabil. A mai existat o critică și în privința sistemului de verificare a nivelului uleiului. Joja este greu de citit, iar o parte din vină îi revine și uleiului subțire (5W-20) prescris pentru acest motor.
Făcând abstracție de toate acestea, se găsesc multe alte laude în jurnalul de bord al mașinii. De exemplu, Peter Michaely i-a dat trenului de rulare nota 1 (maximă) pentru confort și stabilitate, Focus fiind foarte agil și manevrabil. Unanim apreciate au fost și scaunele comode pe distanțe lungi, „cu o încălzire demnă de un dragster , după cum a constatat Stephan Puls. În plus, climatizarea se poate regla foarte ușor.
Între timp, Ford a rezolvat această problemă. La faceliftul prezentat recent s-a făcut un pic de ordine în interior, iar acum există un ecran cu comandă tactilă și diagonala de 6 inchi, care afișează totul mult mai clar, iar o mare parte dintre butoane pur și simplu a dispărut.
În rest, stresul indus de mașină a rămas la cote rezonabile, Ford Focus rulând lejer pe toată distanța dată. Ah, da, a mai existat o problemă. După ce a depășit 63.000 km, au apărut tot mai des plângeri asociate cu momentul alimentării cu benzină: pistoalele pompelor lăsau să intre doar cantități infime de carburant. La o verificare a reieșit că una dintre clapetele supapei de la ștuțul de umplere era spartă, iar fragmentele ocluzau conducta de umplere. Cam asta a fost tot, pentru că pe 2 decembrie, după 100.730 km rulați, testul s-a terminat. Ford Focus a rezistat într-un mod suveran, iar motorul acesta este uluitor.
Verdict
La Ford ar trebui să fie deschisă o șampanie, pentru că Focus a absolvit aproape impecabil testul de anduranță Auto Bild. Acest lucru este valabil și pentru micul motor cu trei cilindri, care dovedește că nu este doar un propulsor plăcut la condus, ci unul echilibrat, economic și fiabil. Și pentru că nimeni nu s-ar fi așteptat la asta, cu atât mai frumos este succesul!