Ford actualizeaza compacta sa Focus, propunand schimbari semnificative atat in ceea ce priveste designul, cat si tehnologia.
Cand vine vorba de Focus, cei de la Ford devin deodata mai seriosi. Modelul lansat in 1998 a fost de mai multe ori cea mai vanduta masina din lume, fiind totodata considerat etalonul clasei in ceea ce priveste dinamica si trenul de rulare. Actualizarea de la jumatatea ciclului de viata este una consistenta, subliniind inca o data importanta lui Focus pentru producatorul american.
Este vorba, in primul rand, de noile motorizari. Vedeta gamei este noua unitate EcoBoost de 1,5 litri, fabricata la Craiova. Aceasta este oferita in doua trepte de putere – 150 CP si 182 CP, fiind semnificativ mai vioaie decat vechea unitate de 1,6 litri. In ceea ce priveste trenul de rulare, tinuta de drum a fost imbunatatita, in timp ce directia este mai precisa si mai incisiva, chiar daca feedback-ul a fost usor sacrificat.
O schimbare semnficativa a suferit-o si plansa de bord, de pe care au disparut numeroasele butoane de care ne-am plans adesea. In locul acestora avem noul sistem de infotainment Sync 2 cu ecran tactil de dimensiuni generoase. Realizat cu tehnologie Microsoft, acesta permite controlul principalelor functii prin comenzi vocale.
In materie de echipamente avem un nou asistent de parcare care nu doar parcheaza, ci stie sa si scoata masina din locul de parcare, in timp ce un sistem inteligent de iluminare (faruri adaptive) cu opt moduri de functionare este oferit in premiera.
Mai multe informatii puteti citi in revista Auto Bild nr. 20 care apare pe piata pe 2 octombrie.