Ford Ranger Raptor: Din spatele blocului până în deșert

Să fie Ford Ranger Raptor noul rege al drumurilor din România? Vedem în continuare.

Fenomenul pick-up a început să capete teren și în România. Sunt două explicații aici. Fie clienții au realizat potențialul practic extraordinar al acestor vehicule ori le iubesc pentru aspectul lor dominant.

Oricare ar fi explicația, nu ai cum să rămâi indiferent atunci când îl vezi pe Ranger Raptor în carne și oase. Aspectul său intimidant te face să te întrebi dacă ai unde să conduci această mașină pe drumurile autohtone.

Un lucru e clar, totuși. Versiunea de top a gamei Ranger a fost concepută pentru a rula în deșert de dimineața și până seara, mulțumită șasiului întărit, a anvelopelor BF Goodrich KO2 și a amortizoarelor albastre semnate de Fox.

Bine, bine, dar unde avem noi deșert în România? Nu disperați, pentru că în jurul cunoscutei localități Dăbuleni din sudul județului Dolj există o suprafață compactă cu dune de nisip, ce însumează 80.000 de hectare. De altfel, este și cea mai aridă zonă din țară, fiind supranumită „deșertul oltenesc'. Acest peisaj atipic se adună la celelalte circa 140.000 de hectare de deșert din țară și se află într-o continuă expansiune.

Acum că am aflat și unde putem folosi modul de condus Baja, nu rămâne decât să ne întoarcem acasă la bloc. Găsirea unui loc de parcare s-ar putea dovedi o încercare dificilă atunci când te afli la bordul unui vehicul de peste 5,3 metri lungime. De altfel, acesta nu este singurul impediment în locurile strâmte. Ecartamentul mașinii a fost extins cu 150 mm atât pe puntea față, cât și în spate, astfel încât, în cazul unei parcări laterale, vei vedea de departe unde ai lăsat mașina.

Totuși, cum se simte mastodontul în mediul urban? Extraordinar! Poziția înaltă de condus asigură o vizibilitate fabuloasă, iar suspensia, un parcurs demn de o mașină din clasa business. Din păcate, chiar și aici se văd limitările impuse de propulsorul diesel de doi litri. Deși beneficiază de două turbine și de un cuplu de 500 Nm, cei 213 CP nu sunt nici pe departe suficienți pentru a mișca pick-up-ul de peste 2,5 tone într-o manieră cu adevărat dinamică.

În schimb, te bucuri sau nu de toată atenția mai mult sau mai puțin admirativă a celorlalți participanți la trafic. În timpul unui ambuteiaj ai timp să apreciezi scaunele confortabile îmbrăcate parțial în material alcantara și să privești linia roșie sportivă amplasată la ora 12 pe volan.

E bine să știi unde este, deoarece Ranger Raptor are nevoie de 3,5 rotații complete ale volanului pentru a vira de la stânga la dreapta. Impresionantă este și transmisia automată cu zece trepte, care oferă plecări line de pe loc și pune corect în valoare resursele modestului propulsor.

Chiar și așa, nimic nu ne poate opri din a visa la un Ranger Raptor cu un motor V6 turbo de 3,5 litri și 450 CP sub capotă.

 

Prima impresie

Confortul și rafinamentul ating un nivel pe care nu îl credeam posibil de la un pick-up. În același timp, propulsorul diesel biturbo nu reușește să impresioneze conform așteptărilor.

 

Date tehnice

Motor L4, biturbo, diesel – Cilindree 1996 cmc – Putere max. 213 CP la 3750 rpm – Cuplu max. 500 Nm între 1750 și 2000 rpm – Transmisie tracțiune integrală cu reductor/cutie automată cu 10 tr. – Masă proprie 2.510 kg – L/l/h 5363/2028/1873 mm – Benă 1575/1560/541 mm – 0–100 km/h 10,5 s – Viteză max. 170 km/h – Preț de la 59.609 euro cu TVA.

 

Verdict

Fie dune, pământ, noroi sau asfalt neted, Ranger Raptor te duce mai departe cu zâmbetul pe buze, însă am fi rânjit și mai tare dacă sub capotă se mărea herghelia de armăsari Ford Performance.

Adaugă un comentariu