Honda Civic a trecut recent printr-un facelift care aduce o serie de noutăți. Sunt acestea suficiente pentru a face față într-un segment atât de competitiv?
Încă din momentul lansării primei generații a lui Honda Civic, japonezii au adus în clasa compactă o doză specială de originalitate. Cine poate afirma că un Civic este banal? Poți spune că nu îți place, dar sigur este o mașină care nu trece neobservată. Actuala generație a lui Honda Civic a primit recent un facelift, menit să optimizeze mici aspecte. Designul nu a suferit schimbări importante, dar farurile (cu lumini de zi integrate), stopurile (cu tehnologie LED), spoilerele sau eleronul au fost redesenate pentru a crește gradul de atractivitate al compactei nipone.
La interior, principalele modificări sunt aduse de o nouă tapițerie, de ornamente redesenate și mici detalii optimizate. Sistemul de control a rămas neschimbat, ceea ce înseamnă că este nevoie de timp pentru a te obișnui cu poziționarea comenzilor și modul în care sunt afișate informațiile pe multiplele ecrane. Nu putem uita de excelentul sistem de scaune spate Magic Seats, care permite ridicarea șezutului pentru a crea un spațiu uriaș pentru depozitare, unde încape chiar și o bicicletă. Mai mult, rabatarea banchetei se face facil, iar suprafața creată este perfect plană cu portbagajul. Acesta are un volum util de 475 de litri, uriaș pentru un hatchback compact.
Mașina de test a fost echipată cu dieselul 1.6 i-DTEC de 120 CP. Acesta are un comportament care se potrivește foarte bine cu ținuta de drum sigură și cu agilitatea pe care le propune Honda Civic. Propulsorul se turează rapid, oferă o bună impresie de elasticitate și poate fi considerat vivace. În plus, valorile de consum sunt foarte bune, chiar și într-un oraș aglomerat, unde nu este nevoie de eforturi speciale pentru a obține valori de sub 7,0 l/100 km. Singurul aspect care nu ne-a plăcut este reprezentat de vibrațiile din zonele joase ale turometrului, în special la plecarea de pe loc. Aici, Honda trebuie să mai lucreze. În rest, Civic este o mașină foarte plăcută în conducere, cu o direcție comunicativă și un tren de rulare setat mai rigid, dar elastic la trecerea peste denivelări.
Verdict
Honda Civic oferă cea mai bună modularitate din clasă și are un portbagaj uriaș. Este agilă și nu trece neobservată. Dieselul este foarte economic, dar ușor zgomotos.