Honda Jazz a trecut exclusiv la propulsia hibridă și nu regretă nicio clipă.
Îți trebuie curaj să renunți la motorizările convenționale și să oferi doar un hibrid în gamă. Iar dacă faci asta, ar fi bine să îți iasă „figura'. Nu de alta, dar vei avea un preț de listă mai mare decât al altor modele din segment. În mod normal, Jazz aparține de clasa mică, dar este, în realitate, un monovolum de clasă mică, nu doar un hatchback.
De ce este important? Pentru că îți va oferi mai mult spațiu decât va putea asigura orice hatchback clasic de clasă mică. Și asta nu este tot, pentru că Jazz folosește o cutie de cu raport fix. Ce decizie interesantă! Motorul electric de 109 cai-putere învârte roțile în majoritatea timpului, iar agregatul cu ardere internă este cuplat la un generator și îi încarcă bateria.
Iar încărcarea se face atât de rapid, încât Jazz poate să meargă remarcabil de mult în modul 100% electric. Propulsorul cu ardere internă intervine discret, din când în când, iar un ambreiaj comandat electronic îl va cupla la roți atunci când este mai eficient să fie folosit pentru propulsie în loc de motorul electric. De obicei, la viteze medii de croazieră.
Conceptul acesta nu este nou, l-am mai văzut în trecut pe Opel Ampera, dar Honda l-a executat cu o măiestrie japoneză. În comparație cu Ampera, este mai ieftin în materie de preț de listă, mai spațios la interior și se simte mai iute. Nu are sens o comparație directă, dar Jazz a reușit să îmi facă o impresie la fel de bună ca Ampera în urmă cu mai bine de opt ani. Iar asta nu e puțin. Am simțit că era revoluționar acel model, din multe puncte de vedere chiar a fost.
Honda Jazz duce toată această idee a hibridului în serie la un alt nivel, fără a fi nevoit să-l încarci vreodată. Deci poți avea consum mic și dacă stai la bloc și nu ai vreo priză la îndemână. Cât despre condus, se simte că Jazz este făcut pentru oraș, dar poate să facă față călătoriilor extraurbane fără probleme.
Autonomie are, asta e clar. Și are reprize bune pentru 109 cai-putere. Pentru că asigură toată acea putere fără să aștepți. Spre deosebire de alte modele de clasă mică, aici nu ți se promite sportivitate, deci e destinat unui public mai rațional, care s-ar putea să-l îndrăgească.
Prima impresie
Prețul este piperat în raport cu dimensiunile vehiculului și cu puterea din dotare. Dar nu e pentru tine dacă asta e tot ce contează. Va fi comoară la sh peste ani, deoarece are mult spațiu și un consum mic.
Date tehnice
Motor L4 benzină aspirat + electric + generator electric – Cilindree 1498 cmc – Putere 109 CP (electric), 97 CP (ardere internă), între 5500 și 6400 rpm – Cuplu maxim 253 Nm (electric), 131 Nm între 4500 și 5000 rpm (ardere internă) – Transmisie tracțiune față/automată cu o treaptă – L/l/h 4044/1694/1526 mm – Masă proprie 1228 kg – Volum portbagaj 304-1.205 l – 0–100 km/h 9,5 s – Viteză maximă 175 km/h –Consum mixt 4,5 l/100 km (WLTP) – Emisii COs 104 g/km – Preț 25.350 euro cu TVA inclusă.
Verdict
Este clar că nu o vei iubi în calitate de petrolhead, dar nu toți oamenii sunt astfel. Deci, este o propunere pentru cei care nu se tem să cheltuiască puțin mai mult la achiziție și să economisească pe termen lung, în liniște, în mașina lor care arată ca un ou, dar e spațioasă și confortabilă. Știu ei ceva acolo…