A durat mai mult decât ne așteptam până l-am condus. Dar uite ce am făcut cu Lamborghini Urus!
Era clar de la început că nu va fi un test obișnuit. Am fost invitați să testăm un Lamborghini. Și asta era suficient, dar a venit și o cireașă pe tort. Vom face off-road, ni s-a spus. Eram puțin înspăimântat de riscurile acestei activități în raport cu prețul mașinii. Dar am mers mai departe, că așa ceva nu poți să ratezi.
Zilele au trecut și a sosit momentul adevărului. Ajungem la hotel și facem cunoștință cu doi piloți Lamborghini. Max Venturi și Sara Bovy. Primul este șeful piloților de teste ai companiei, pe când ea este printre primii piloți din W Series. Sub îndrumarea lor, am trăit o zi la volanul unei mașini care poate depăși chiar și așteptările înalte pentru care sunt adesea criticat. „Ție mereu nu-ți convine ceva’, mi se reproșează când mă plâng de una și de alta cu privire la o mașină testată. Sau la aproape orice altceva.
Am găsit și aici lucruri care nu mi-au plăcut până la capăt, fiți fără grijă! Și nu, nu e gluma aceea cu faptul că nu îmi aparține sau că nu mi-o permit. Am trecut cu totul peste acest aspect. Încă de când urci la bord, știi că treaba e serioasă. Ai scaune sport bine profilate și un interior care se simte că vine de la ceva ce nu urma să fie SUV. Și totuși, ergonomia este bună și ai mai toate lucrurile la îndemână.
Sunt ceva mai multe butoane decât într-un SUV premium semnificativ mai ieftin, dar nu a fost loc și de butonul care ridică suspensia în modul de off-road. Pe acela îl găsești în meniul unității multimedia. Te simți ca un pilot de avioane de vânătoare când ridici capacul butonului care pornește motorul și apoi ți se ridică părul de pe mâini. Tocmai ai pornit un V8 de 650 de cai-putere și se aude.
Cuplezi prima treaptă și pleci de pe loc cu grijă. Am descoperit rapid că Urus este neașteptat de docil și de ușor de condus. La viteze legale, desigur. Practic, în modul de stradă, ar putea fi condus de orice conducător auto. Lucrurile se schimbă odată ce îi calci pedala de accelerație. Urus este stabil și îți dă încredere, dar fizica nu iartă dacă ești nesăbuit. Iar surpriza zilei a fost porția de off-road cu Urus, la care nu m-aș fi încumetat cu o mașină de test de la noi.
Super-SUV-ul italian s-a mișcat admirabil pe teren accidentat, atât pe nisip, cât și pe macadam. Fără să crâcnească, Urus a urcat și a coborât fel și fel de obstacole din teren, iar doar sigla de pe volan ne spunea că suntem într-un Lamborghini și nu într-un SUV orientat spre off-road. Evident, lucrurile au și limite, în cazul de față manifestate de anvelope și de unghiurile de atac și de degajare.
Nu va putea nimeni să meargă la un concurs de off-road cu vreun Urus, dar clienții vor putea merge fără griji în afara asfaltului câtă vreme nu vor trece prin drumuri cu șleauri mari și printr-un strat gros de noroi. Cele mai potrivite pneuri de off-road din această gamă, limitate de dimensiune, sunt un set de all-seasons semnate Pirelli. Sunt anvelope de stradă, dar sunt mai potrivite decât un set de pneuri de vară pentru mersul pe teren accidentat.
Urus este mai mult decât o mașină sau un simplu SUV de lux. Este, mai degrabă, un tur de forță al ingineriei și tehnicii. Aproape că sfidează cifrele din dreptul masei sale și schimbă direcția cu o viteză și o precizie care îți dau peste cap așteptările de la un vehicul atât de mare. Este înspăimântător de agil pe nisip și pe șosea, iar toate acestea se întâmplă cu aceeași mașină. Trebuie doar să schimbi modul de rulare din Sport în Sabbia și gata.
V8-ul trage cu sete și transmisia îl deservește cu o viteză care te sperie într-un mod plăcut. Este un SUV mai iute decât spun cifrele, iar asta se întâmplă fără să pierzi din capacitatea de a rula pe teren accidentat. Asta chiar a fost o surpriză, având în vedere jantele imense. În plus, nu ne-a dezamăgit în materie de confort, fiind mai plăcută pe denivelările mici decât alte SUV-uri echipate cu jante atât de mari.
Bancheta spate poate avea două locuri individuale sau trei locuri, după preferința clientului. Încapi și în spate dacă ai 1,80 m înălțime, ceea ce e mai mult decât suficient. Vizibilitatea este ușor afectată de montantul A de pe partea șoferului și de montantul B de pe partea pasagerului, dar poți trece peste cu puțină (extra) atenție.
Prima impresie
Neașteptat de ușor de condus la viteze legale și incredibil de docil și de confortabil pentru ceea ce este. Este păcat că mulți nu vor ști să se bucure de tot ce poate.
Date tehnice
Motor V8, twin- turbo, longitudinal în față – Cilindree 3996 cmc – Putere max. 650 CP/6000 rpm – Cuplu max. 850 Nm între 2.250 și 4.500 rpm – Transmisie tracțiune integrală/cutie automată, 8 trepte – L/l/h 5112/2016/1638 mm – Masă proprie 2.272 kg – Portbagaj 616–1.596 l – 0–100 km/h 3,6 s – Viteză max. 305 km/h – Consum 12,3 l/100 km – Emisii CO2 279 g/km – Preț de la 206.000 de euro cu TVA inclusă în România
Verdict
Orice Lamborghini este o experiență în sine. Urus nu face excepție, ci aduce o nouă dimensiune pentru această marcă, adică ceea ce se întâmplă în afara asfaltului. Este neașteptat de practic și de docil, dar poate fi o fiară. Superb!
Finanțare prin