Dacă nu-ți plac hatchback-urile și motoarele mici, Mazda 3 sedan poate fi exact ceea ce cauți.
Dacă vrei o mașină nouă cu un motor turbo de maximum 1 litru, trebuie să știi că nu citești testul corect. Și nici nu sunt șanse în viitorul apropiat să testăm un astfel de model produs de Mazda. Niponii merg împotriva curentului de ani buni și nimic nu pare să întrerupă această nebunie frumoasă. Și nu mai are sens să lăudăm designul, pentru că cifrele bune de vânzări vorbesc de la sine.
Mazda 3 sedan aduce în plus argumentul spațiului. Față de versiunea hatch, portbagajul oferă 444 de litri, cu 110 litri mai mult! Și spațiul destinat pasagerilor este mărit, pentru că modelul sedan este mai lung cu 200 mm și mai înalt cu 5 mm față de Mazda3 hatch. În spate au loc fără probleme doi adulți corpolenți sau chiar trei dacă distanța e ceva mai scurtă.
Motorul aspirat de 2 litri este deja un clasic în gama Mazda. Cei 122 CP oferă performanțe în media clasei și pentru obținerea unui consum bun nu trebuie să exagerăm cu pedala de accelerație. Am înregistrat o medie a consumului de 7,5 litri pe drumurile de la noi, dar aici trebuie să ținem cont și de faptul că mașina de test era echipată cu jante de 18 inchi.
Interiorul oferă o ambianță premium și nici aici Mazda nu a îmbrățișat noul trend din industria auto. Nu există comenzi tactile, totul fiind controlat prin intermediul clasicelor butoane. Dar compania japoneză nu a făcut economie la sistemele de asistență: la această echipare se oferă standard cam tot ce trebuie să aibă o mașină cotată cu 5 stele EuroNCAP.
Modelul testat costa 22.790 de euro și era dotat cu faruri LED, head-up display, navigație, volan și scaune față încălzite, senzori de parcare și cameră video spate, control automat fază lungă, pilot automat adaptiv, sistem de monitorizare unghi mort și geamuri fumurii. Sistemul audio Bose cu 12 difuzoare face parte din opțiunea de 500 de euro Sound Pack. Pentru vopseaua Gri Machine trebuie să mai plătim 540 de euro. Sistemul de infotainment este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay.
Prima impresie
Cu siguranță, Mazda3 sedan oferă mai mult spațiu față de versiunea hatch. Totuși, deși arată bine, n-am recomanda pe drumurile noastre jantele de 18 inchi.
Date tehnice
Motor L4 – Cilindree 1998 cmc – Putere 122 CP la 6000/min – Cuplu maxim 213 Nm/4000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie manuală cu șase trepte – L/l/h 4660/1795/1440 mm – Portbagaj 444-1.138 l – 0–100 km/h 10,4 s – Viteză maximă 202 km/h – Masă proprie 1.358 kg – Consum mixt 6,1 l/100 km – Emisii 139 g/km – Preț de la 20.390 de euro
Verdict
Și în acest caz, Mazda a mers pe rețeta clasică: design remarcabil, motor aspirat de cilindree mare, nicio comandă touch la interior. Primim, în schimb, mai mult spațiu, ergonomie bună și multe sisteme de asistență. Dar n-ar fi stricat încă 10 CP în plus!