Mazda MX-5 a ajuns la a patra generație după un sfert de secol de istorie. Cu un preț care pornește în România de la 20.990 de euro cu TVA, roadsterul japonez a reușit să ne impresioneze la primul test drive în Barcelona.
Care este rețeta de succes a celui mai bine vândut roadster, cu peste un milion de exemplare la activ? O construcție ușoară, tehnologie simplă, plăcere maximă pentru cel de la volan și un preț accesibil. A patra generație nu își propune să schimbe nimic din toate acestea, și totuși reușește să rescrie standardele segmentului. Construcția ușoară, caracteristic a caroseriei Skyactiv, face ca roadsterul Mazda să fie acum mai ușor cu până la 100 kg decât generația anterioară, cu o masă care pornește de la 975 kg la gol.
Noul MX-5 dispune de două motorizări eficiente pe benzină, una de 1,5 litri/131 CP și una de 2,0 litri/160 CP, cuplate la o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Ca o caracteristică Mazda Skyactiv, acestea sunt aspirate și au un raport de compresie ridicat, de 13:1, ceea ce contribuie economia de combustibil. Astfel, unitatea de la baza gamei se laudă cu un consum mediu de 6,0 litri/100 km, în timp ce motorizarea de 2,0 litri are nevoie de 0,6 litri în plus. Performanțele sunt foarte bune în ambele cazuri, cu 8,3 secunde pentru accelerația de la 0 la 100 km/h în primul caz, respectiv 7,3 secunde în cel de-al doilea.
Primul contact cu noua Mazda MX-5 l-am avut în Spania, pe șoselele din împrejurimile Barcelonei. Roadsterul japonez a fost întotdeauna renumit pentru plăcerea oferit celui de la volan, dar și pentru modul relativ rustic în care o provoca. A patra generație schimbă complet această impresie, fără să facă niciun compromis în ceea ce privește dinamica. Echilibrul perfect al maselor (50:50 între față și spate) contribuie în continuare la precizia chirurgical a abordării virajelor, la fel ca și direcția incisivă. Noul MX-5 face însă asta cu mult rafinament, având o liniaritate deosebită în modul în care răspunde la comenzi, lăsând impresia că trebuie doar să te gândești la o manevră, și mașina o va executa întocmai fără nicio ezitare. Un singur reproș îi putem aduce, cel puțin în cazul motorizării de 2,0 litri testate: motorului avid de turații i s-ar fi potrivit mai bine o cutie de viteze cu rapoarte mai scurte pentru treptele 2-3-4.
Mai multe informații despre a patra generație MX-5, precum și impresii detaliate de la primul test drive din Barcelona vă invităm să citiți în numărul 19 al revistei Auto Bild, care apare pe piață pe 17 septembrie.
Mazda MX-5 – echipări
Emotion§ Jante aliaj 16
§ Faruri LED § ABS § DSC & TCS § Sistem monitorizare pneuri § Buton pornire-oprire motor § Airbag-uri frontale § Airbag-uri laterale § Închidere centralizată cu telecomandă § Geamuri electrice față § Computer de bord § Radio AM/FM și mufe USB/ AUX (4 difuzoare) § Oglinzi electrice, vopsite în culoarea caroseriei § Ecran monocrom cu segmente pentru mesaje multimedia |
Challenge (în plus față de Emotion)§ Lumini diurne LED
§ Volan îmbrăcat în piele § Manetă schimbător viteze & frână de mână îmbrăcate în piele § Centru de comandă HMI § Display color tactil 7 § Pilot automat cu limitator viteză § Bluetooth § 6 difuzoare (cele 2 difuzoare sunt în tetiera șoferului) § 2 x USB § Oglinzi exterioare încălzite § Comenzi Bluetooth pe volan § Scaune cu material textil negru și cusătură rosie § Panouri interior usi în culoarea caroseriei |
Attraction (în plus față de Challenge)§ Jante aliaj 16 – Gunmetal
§ Climatizare automată § LDWS (asistență depășire banda de rulare) § Scaune piele neagră cu cusătură roșie § Scaune încălzite § Senzori de ploaie & lumină § Oglindă retrovizoare interior electrocromă (antiorbire) § DAB (emisie radio digitală) § Capace oglinzi exterioare vopsite în negru piano |
Revolution (în plus față de Attraction)§ Jante aliaj 16 – Gunmetal (G130)
§ Jante aliaj 17′ – Argintiu deschis (G160) § Capace oglinzi exterioare vopsite în negru piano (G130) § Acces fără cheie (smart Key) § Sistem de Navigație § HBC (control automat fază lungă) § BOSE (9 boxe – 4 boxe față, subwoofer amplasat central jos și câte 2 boxe în fiecare tetieră) § Senzori parcare spate § Suspensie Bilstein (G160) § Diferențial limitat LSD (G160) § i-stop & i-ELOOP (G160) |
Revolution Top (în plus față de Revolution)§ Scaune sport Recaro (piele & alcantara)
§ BSM cu RCTA (sistem monitorizare unghi mort și sistem avertizare la deplasarea în marșarier) § Sistem de faruri adaptive (AFLS – direcționale) |
Mazda MX-5 – prețuri cu TVA
G130 | G160 | |
Transmisie manuală 6 trepte | ||
Emotion | 20.990 € | |
Challenge | 22.490 € | |
Attraction | 24.290 € | |
Revolution | 25.290 € | 27.090 € |
Revolution Top | 28.990 € |