Ai chef de puțină provocare când pleci de la serviciu? Cu tracțiune integrală și gardă la sol mare, Mercedes Clasa C All-Terrain rezolvă asta.
La prima vedere ai putea să treci pe lângă el fără să-i dai prea multă atenție, atât de discret este. Ok, este totuși un Mercedes, nu poate trece neobservat. Însă dacă ai deschis portiera și te-ai așezat pe scaun, te vei simți învăluit de confort, materiale de calitate și eleganță.
De fapt, vei avea senzația de parcă te-ai întâlnit cu un aristocrat încălțat cu cizme de cauciuc. Pare pregătit să intre cu tine în noroi, dar debordează de rafinament. Cum face asta?
Cu 40 de milimetri mai multă gardă la sol și tracțiune integrală standard, noul Mercedes Clasa C All- Terrain oferă mult mai mult talent la alpinism decât te-ai aștepta. Distribuția puterii este următoarea: 45 % merge către puntea față, restul către puntea spate. Două noi programe de conducere (Offroad și Offroad+) ar trebui să ajute la deplasarea în siguranță a breakului pe drumurile brute. Sistemul DSR (Downhill Speed Regulation) este un ajutor de conducere la coborâre care permite viteze de până la 18 km/h. Dacă alegeți opțiunea „Digital Light’, obțineți o lumină specială de teren care asigură iluminarea maximă a zonei din fața vehiculului. Expediția poate începe.
Sistemul de operare MBUX oferă șoferului conținut off-road, cum ar fi înclinația, înclinarea și unghiul de virare, coordonatele geografice sau o busolă.
Deși la exterior domină aspectul rustic, cu bare de protecție specifice, gardă la sol ridicată sau apărătoare de noroi la roți, nu vă lăsați păcăliți, Clasa C All-Terrain se va simți excelent și pe asfalt. Cei 200 de cai-putere vor accelera viguros la apăsarea pedalei de accelerație și vor face de la 0 la 100 km/h doar 7,8 secunde, iar consumul va rămâne destul de scăzut, în jurul valorii de 5-5,6 l/100 km.
Mercedes Clasa C All-Terrain a crescut în dimensiuni și oferă spațiu suficient, fie că stai în față sau în spate. Portbagajul poate adăposti de la 490 până la 1510 litri de bagaje, iar dacă vrei să-l folosești la fermă, ar trebui să știi că poate tracta o remorcă cu o greutate de 1.800 kg.
În afară de elementele specifice All-Terrain, acest Mercedes este o Clasa C veritabilă, cu inserții de lemn de frasin lucios, iluminat ambiental, sistem audio Burmester, head-up display impresionant, conectivitate de top și foarte multe sisteme de asistență.
Confortul are însă un preț pe măsură. Mercedes Clasa C 220 D4matic All-Terrain pleacă de la 57.470 de euro, iar varianta testată de noi are un preț de 68.095 de euro cu TVA.
Prima impresie
Capacități foarte bune off-road, tracțiune integrală bună, aspect discret, dar arătos. Foarte agil în ciuda centrului de greutate mai ridicat. Prețul este unul destul de ridicat.
Date tehnice
Motor 4 cilindri turbo + electric – Cilindree 1993 cmc – Putere 200 CP/4200 rpm + 20 CP electric – Cuplu max. 300 Nm – Transmisie tracțiune integrală/automată cu 9 trepte – L/l/h 4755/1841/1494 mm – Masă proprie 1.800 kg – Capacitate de remorcare 1.800 kg – Portbagaj 490–1.510 l – 0–100 km/h 7,8 s – Viteză maximă 231 km/h – Consum 6,8 l S/100 km – Emisii CO2 147 g/km – Preț de la 57 470 euro
Verdict
Noul Mercedes All-Terrain poate face mai multe lucruri decât te aștepți. Este un foarte bun vehicul de tractare, cu capacități off-road. Dar oare ai nevoie de toate acestea, în detrimentul normalei Clasa C, care este mult mai manevrabilă?