Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4MATIC: crossover de lifestyle

vezi galeria foto

Mercedes-Benz GLA este ultimul sosit în segmentul SUV-urilor compacte premium, după deschizătorul de drumuri BMW X1 (2009) și rivalul său cu patru cercuri, Audi Q3 (2011). 200 CDI 4Matic este cea mai ieftină versiune cu tracțiune integrală a gamei GLA.


Disponibil pe piață abia de anul trecut, GLA mizează pe cartea designului, ca și frații săi de platformă MFA, Clasa A și CLA. Semnificativ mai scund decât rivalii săi, Mercedes-Benz GLA este un sportiv pretențios al segmentului său, fiind și beneficiarul unui design foarte stilat.

Interiorul este familiar de la Clasa A, cu acelasi layout și, în mar,e aceleași pachete de dotari. Fratele său mai mic a beneficiat deja de faceliftul de la jumătatea ciclului de viață, iar noutățile vor ajunge și la GLA. Mercedes-Benz a anunțat îmbunătățiri la nivelul trenului de rulare, cu adoptarea sistemului Dynamic Select și a suspensiei adaptive, dar și o putere mai mare pentru motorizarea 220 CDI. De asemenea, de anul viitor vor fi disponibile noi sisteme de infotainment, cu suport pentru Apple CarPlay, Android Auto și MirrorLink. Pentru testul nostru însă avem la dispoziție Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4MATIC într-o echipare ceva mai spartană.


Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4MATIC: Interior aerisit

În spate, GLA ofera un spațiu aerisit, în orice caz mai mare decât în cazul fraților săi de platformă: nu ai acea senzație de claustrofobie din Clasa A iar spațiul la genunchi și la cap este suficient. Portbagajul, cu un volum standard de 421 de litri, e în limitele clasei și are avantajul ca are o formă relativ regulată, fiind astfel foarte practic. Opțional, se poate comanda (pentru 186 de euro) pachetul „Stowage Space, care permite fixarea banchetei spate în poziție aproape verticală. E util, pentru că mărește volumul portbagajului (de la 421 la 481 de litri), dar pasagerii din spate vor sta incomod. Volumul maxim de 1.235 de litri nu impresionează, dar este o concesie făcută formei dinamice a lui GLA.


Mercedes-Benz GLA 200 CDI 4MATIC: Dinamică sportivă

Modelul testat de noi este propulsat de dieselul de 2,1 litri, în versiunea de bază, care dezvoltă 136 CP. Acesta este cuplat la cutia de viteze cu dublu-ambreiaj 7G-DCT și transferă cuplul la cele patru roți prin intermediul sistemului de tracțiune integrală 4MATIC. Chiar dacă putea fi mai rafinat, dieselul trage puternic și suveran. În schimb, cutia de viteze cu dublu ambreiaj și 7 trepte îl penalizează la reprize. Retrogradarea treptelor se face cu oarecare întârziere, astfel că momentul depășirii trebuie pregătit atent. Cuplul omniprezent maschează într-o oarecare măsură întarzierile cutiei.


GLA se conduce mai mult ca o limuzină decât ca un SUV. Trenul de rulare ferm oferă un compromis foarte bun între o ținută de drum bună și un confort agreabil. GLA se simte agil în viraje, iar ruliul este redus. În plus, direcția este incisivă și are un feeling natural. La limită, tendința de subvirare este nesemnificativă, sistemul de tracțiune integrală contribuind la comportamentul rutier sigur al lui GLA.

Verdict
GLA este interpretarea Mercedes pentru segmentul SUV-urilor compacte: un crossover de lifestyle compact, confortabil și foarte dinamic.Tracțiunea integrală, chiar dacă ridică semnificativ prețul mașinii, contribuie într-o măsură semnificativă la dinamica sportivă a mașinii.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE