Am testat și în România noul Mercedes-Benz GLC Coupé facelift. Iată cum se comportă la noi.
Mercedes-Benz are două modele SUV de clasă medie. Pare mult la prima vedere, dar așa e tendința în segment. BMW a făcut fix la fel, iar Audi urmează aceeași strategie. Am testat la noi în țară varianta Coupé a lui GLC facelift.
Diferența majoră dintre cele două vine la nivelul posteriorului și a profilului. Altfel spus, plafonul este mai „plonjat’ și asta aduce mai puțin spațiu pe verticală pe bancheta din spate. Încapi și la 1.80 m înălțime, dar nu stai la fel de bine cum ai sta într-un GLC „normal’.
Direcția și suspensia sunt apropiate de cele ale lui GLC, ceea ce nu este deloc rău. Ba din contră, avem un SUV-coupé care se mișcă bine și confortabil pe șosea, iar motorizarea 2.0 turbo se bucură de asistența unui starter-generator electric. Acesta din urmă îi asigură 13,6 cai-putere în plus și 150 Nm, ceea ce se traduce prin reprize și mai bune decât ar fi asigurat motorul cu patru cilindri în linie singur.
Sigur, nu te vei întrece cu X4 M de la egal la egal, dar pentru asta există modelele AMG. Versiunea în cauză este suficientă pentru cei care vor un nivel de sportivitate adecvat pentru un SUV-coupé și se achită de sarcini cu zâmbetul pe buze.
Chiar și consumul de carburant este rezonabil, în ciuda faptului că vorbim despre un propulsor alimentat cu benzină pe un SUV de aproape două tone, cu o medie de opt litri la sută în regim mixt prin traficul de la noi. Iar valoarea de mai sus a venit fără eforturi deosebite de economie de carburant.
Ce nu ne-a plăcut? Conectivitatea Android Auto și Apple CarPlay este opțională și are un preț piperat, deși mașina este în mod evident capabilă să suporte această tehnologie așa cum o vedeți. De ce este așa? Greu de spus, dar mare păcat.
Prima impresie
Vizibilitatea în spate este ușor afectată de forma montantului C. Sigur, există camere video pentru asta, dar pentru gura înaltă a portbagajului nu prea ai soluții.
Date tehnice
Motor L4, benzină turbo, față longitudinal – Cilindree 1991 cmc – Putere 258 CP între 5.800 și 6.100 rpm – Cuplu maxim 370 Nm între 1.800 și 4.000 rpm – Tracțiune integrală/automată cu nouă trepte – L/l/h 4742/1890/1602 mm – Masă proprie 1.825 kg – Volum portbagaj 500–1.400 l – 0–100 km/h 6,3 s – Viteză maximă 240 km/h – Consum mixt 8,2 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 161 g/km – Preț de la 47.857 euro cu TVA inclusă; 75.049 cel testat
Verdict
Silueta de coupé pe o caroserie de SUV nu a fost niciodată pe lista mea de vis, dar piața cere fix asemenea modele. Mercedes a făcut ce știe mai bine și a obținut o mașină elegantă și confortabilă, cu o caroserie conformă cu moda.