Lansarea dinamică a lui Mercedes-Benz GLC ne-a oferit o experiență surprinzătoare, dovedind că un SUV modern poate fi extrem de competent în offroad, fără să recurgă la compromisuri în ceea ce privește dinamica. Fără să exagerăm, putem spune că GLC este cel mai versatil model din segment.
Succesorul lui GLK nu putea fi mai diferit de modelul pe care-l înlocuiește. Mercedes-Benz a reușit o adevărată revoluție, de la design la dotări, confort și performațe. Nu vă vom plictisi cu detalii tehnice, despre acestea am vorbit deja într-un articol pe auto-bild.ro, ci vom intra direct în detaliile primului test cu Mercedes-Benz GLC, desfășurat în pitoreasca regiune Alsacia, din Franța.
Mercedes-Benz GLC: un offroader autentic
Cât de competent în offroad poate fi un SUV premium? – vă veți întreba. Ei bine, veți fi surprinși, așa cum am fost și noi. GLC a parcurs fără să transpire un parcurs pe care cu greu te-ai fi încumetat să mergi cu picioarele, și aici includem câteva înclinații extreme, presărate pentru mai mult amuzament cu denivelări suficient de adânci pentru ca roțile să se înalțe la jumătate de metru în aer. Secretul lui Mercedes-Benz GLC este o combinație inteligentă între electronică și ingeniozitate constructivă, reunite sub denumirea generică de Off-Road Engineering package. Acesta, în combinație cu prima suspensie pneumatică din segment, Air Body Control, care permite creșterea gărzii la sol până la 227 mm, oferă cinci moduri de lucru pentru cele mai dificile condiții de off-road: Slippery (pentru suprafețe alunecoase), Offroad (ei bine, nu cred că acesta are nevoie de explicații, dar aici offroad are o semnificație mai soft; pentru terenuri mai dificile, se folosesc următoarele moduri), Incline (pentru abordarea înclinațiilor extreme, fie că e vorba de rampe sau pante), Rocking (deplasarea pe bolovani) și Trailer (optimizat pentru tractarea unei sarcini pe suprafețe cu aderență redusă, cum ar fi o rulotă pe iarba udă, spre exemplu).
Citește și: 2016 Mercedes-Benz GLC – Poze și detalii oficiale
Dacă performanțele în offroad ale lui Mercedes-Benz GLC au fost prima surpriză a test-drive-ului din Alsacia, performanțele dinamice ale SUV-ului compact cu stea în frunte a fost a doua surpriză. Standard, aceasta este configurat cu arcuri din oțel și amortizoare adaptive, dar noi am avut la dispoziție modele echipate cu suspensia pneumatică Air Body Control, astfel că am putut să apreciem versatilitatea acesteia. Cu cinci moduri de lucru – Eco, Comfort, Sport, Sport+ și Individual, aceasta acoperă un registru larg, de la fermitatea sportivă neceară abordării în forță a virajelor la blândețea necesară oferirii unui confort suveran la trecerea peste denivelări.
Mercedes-Benz GLC: versiune hibridă foarte reușită
Chiar dacă versiunea hibridă cu încărcare la priză Mercedes-Benz GLC 350 e 4Matic nu va fi disponibilă decât de anul viitor, am avut ocazia să o conducem în condiții de trafic real și am avut a treia supriză a testului. Cu o autonomie în modul electric de aproximativ 35 km, acesta se dovedește foarte agil în traficul urban, în condiții de silențiozitate totală și emisii zero. Motorul electric de 114 CP se descurcă admirabil, livrând puterea la roți nu direct, ci prin intermediul cutiei automate 7G-Tronic și al sistemului de tracțiune integrală 4Matic. Această abordare asigură o versatilitate maximă, inclusiv un comportmant în off-road cu nimic mai prejos decât al celorlalte modele din gamă. Împreună cu motorul termic (2,0 litri/211 CP), sistemul hibrid al lui Mercedes-Benz GLC 350 e dezvoltă o putere impresionantă de 320 CP, care asigură performanțe dinamice sportive, cu o accelerație de la 0 la 100 km în numai 5,9 secunde.
Citiți mai multe informații despre test-drive-ul cu Mercedes-Benz GLC în numărul 16 al revistei Auto Bild, care apare la chioșcuri pe 6 august.
KYo35r http://www.FyLitCl7Pf7ojQdDUOLQOuaxTXbj5iNG.com