MINI Clubman: Coolness level 100

MINI Clubman a ajuns la a doua generație, iar cu acest prilej, modelul britanic trece de la clasa mini la cea compactă.

Standul MINI din cadrul Salonului Auto de la Frankfurt a fost unul de dimensiuni generoase. Fetele drăguțe îți zâmbeau la orice pas, modelele producătorului erau puse la loc de cinste, însă doar pe unul dintre ele lumina reflectoarelor bătea ceva mai intens. Era noua generație a lui Clubman, acel model cu forme ciudate, ieșite din tiparele clasice, lansat pentru prima dată de britanici în 2007, tot cu ocazia evenimentului din  Frankfurt. Dar de această dată lucrurile sunt mult diferite.  MINI Clubman a crescut considerabil în dimensiuni și, totodată, a reușit să schimbe și locul de joacă. Pe scurt, MINI Clubman părăsește clasa mini și urcă în cea compactă, acolo unde Mercedes-Benz Clasa A face legea când vine vorba de sexappeal.

Dar Clubman a trecut testul maturității, a ajuns la a doua generație și credem că va fi capabil să-și susțină din plin ideile neconvenționale. Când l-am văzut pentru prima dată pe MINI Clubman, nu am fost impresionat, dar asta avea să se schimbe odată cu testul realizat în România. La scurt timp după ce te vei urca în compacta britanică vei realiza că te afli într-un MINI, dar beneficiezi de foarte mult spațiu. Subconștientul tău știe că tu conduci un MINI, însă de fiecare dată când privești prin oglinda centrală te sperii.

Din spatele volanului ai aceeași senzație oferită și până acum de vehiculele producătorului din Oxford. Parbrizul de dimensiuni mici, montanții A butucănoși, dar și plafonul ușor coborât continuă să-ți ofere aceeași impresie de tanc. Singura diferență constă în faptul că pe scaunele din spate pot încăpea lejer doi adulți cu o înălțime peste medie. Spațiul pentru genunchi este suficient, iar singura problemă ar putea apărea în dreptul capului pentru aceia dintre dumneavoastră care depășesc 1,85 metri.

Pentru că tot suntem la acest capitol trebuie să vă mărturisesc și despre spațiile de depozitare. Ei bine, Clubman are suficiente locuri unde vei putea pune băuturile, pachetele de biscuiți sau mai știu eu ce obiecte. Portierele față vin cu câte două locuri de depozitare, consola centrală poate acomoda două pahare cu băutură, iar cele două uși din spate (pentru că acum avem portiere convenționale, nu ca în cazul primei generații) pot găzdui și ele câte o sticlă cu lichide.

Propun acum să părăsim incinta și să ne ocupăm de portbagaj. Acesta are portiere cu deschidere laterală, care oferă acces către cei 360 de litri. {i pentru ca treaba să fie una completă, pe ușile portbagajului găsești două buzunărașe numai bune pentru aruncat diverse obiecte. |n cazul în care volumul standard nu vă este suficient, bancheta lui Clubman poate fi rabatată într-un format 40/20/40 (opțional) pentru a oferi un volum total de 1.250 de litri. Sub capota modelului de test am avut la dispoziție motorul diesel de 2,0 litri cu patru cilindri. Acesta a fost cuplat la o transmisie automată Steptronic cu 8 rapoarte, o premieră pentru familia MINI. Agregatul diesel oferă cu o lejeritate debordantă cei 150 CP și 330 Nm, iar asta fără să te deranjeze prea tare din punct de vedere auditiv. Versiunea de test a fost echipată și cu un sistem de control dinamic al amortizoarelor, fapt care a îmbunătățit dinamica vehiculului, ruliul făcându-și apariția cu întârziere.

Am păstrat pentru final designul noului Clubman. Am rămas plăcut impresionat de formele britanicului, iar efectul pe care acesta îl provoacă pe străzi poate fi egalat cu greu de modelele din clasă.

Verdict
MINI Clubman este o apariție exotică în segmentul compact. Modelul din Oxford stă bine la capitolul spațiu, dinamică și tehnologie, atuuri care îl recomandă cu succes în detrimentul concurenței.

Adaugă un comentariu