Opel face lumină în gama sa de motorizări, în centrul atenției fiind unitățile diesel. După 1.3 CDTi și 1.6 CDTi, ultima piesă a puzzle-ului este unitatea 2.0 CDTi. Formație completă.
Dacă Opel a fost criticat pentru ceva în ultimii ani, atunci de vină au fost motorizările diesel zgomotoase și nu tocmai rafinate. Exemplul tipic a fost bătrânul 1.7 CDTi, puternic, dar cu o dezvoltare neliniară a puterii, un gol turbo pronunțat în zona inferioară de turații și un nivel de zgomot și vibrații departe de ceea ce oferă concurenții săi în ultimii ani. Nici motorizarea de 2,0 litri nu strălucea la acest capitol, iar cu o piață europeană îndrăgostită încă de diesel, aceste neajunsuri riscau să se transforme în probleme serioase. Ceva trebuia schimbat, astfel că Opel a pornit o adevărată ofensivă, cu nu mai puțin de 27 de modele și 17 motorizări noi prevăzute a fi lansate între 2014 și 2018. La loc de cinste pe această listă sunt motorizările diesel, iar odată cu lansarea noii unități de 2,0 litri, în cursul acestui an, gama de motorizări diesel este complet înnoită.
Motorizări CDTi: o familie completă
Începând de la motorul de 1,3 litri, complet revizuit odată cu lansarea noii generații Corsa și continuând cu noul diesel de 1,6 litri, disponibil deja pe Astra, Zafira Tourer, Meriva și Mokka, noua generație de motoare diesel s-a remarcat printr-un rafinament deosebit, accentul fiind pus exact pe nivelul de zgomot și vibrații, dar și pe dezvoltarea cât mai liniară a cuplului motor. Rezultatele au fost atât de bune, încât unitatea de 1,6 litri a fost supranumită „whisper diesel, un apelativ care spune multe. În fapt, dieselul de 1,6 litri este recunoscut ca fiind cel mai silențios și mai eficient motor din clasa sa. Ultima piesă a puzzle-ului a fost înnoirea gamei superioare de motorizări, prin înlocuirea vechii unități de 2,0 litri diesel cu una modernă. Aceasta va fi disponibil, pentru început, într-o singură versiune, de 170 CP. Primul model care va beneficia de noua motorizare este, firesc, Insignia, pentru ca, din toamnă, să-l vedem montat și pe Zafira Tourer și Cascada.
Ce aduce nou motorul diesel de 2,0 litri? În primul rând, un răspuns foarte bun la turații scăzute, grație unei noi turbine cu geometrie variabilă cu reglaje electrice (spre deosebire de generațiile anterioare, care erau reglate pneumatic, prin vacuum). Această soluție tehnică face ca turbocompresorul să fie deosebit de compact, eliminând, totodată, pompa de vacuum, un subansamblu relativ zgomotos. A doua noutate o constituie caseta de echilibrare, cu doi arbori care se rotesc în sensuri opuse și care elimină până la 83% din vibrațiile secundare ale motorului.
Motorizări CDTi: Proba conducerii
Verdict
Opel a înnoit întreaga gamă de motorizări diesel. Ultima piesă în acest joc, unitatea de 2,0 litri, asigură performanțe foarte bune, un consum mic de combustibil și un rafinament suveran. Cât despre dieselul de 1,6 litri, acesta e chiar mai bun.