Lansarea in Romania a noului Nissan X-Trail ne-a oferit ocazia de a pune la incercare calitatile SUV-ului japonez pe terenuri si conditii de drum dintre cele mai variate. Astfel, am condus X-Trail pe autostrada, pe drumuri virajate de munte, in off-road si chiar si in oras, putand sa ne facem o idee destul de exacta despre ceea ce poate si ceea ce nu poate japonezul. Iata ce am remarcat.
Designul, foarte asemanator cu cel al lui Qashqai, nu este intamplator asa, Nissan imaginand X-Trail ca pe un inlocuitor nu doar al vechiului X-Trail, ci si al lui Qashqai+2 anterior. Pe anumite piete, exista chiar posibilitatea configurarii cu sapte locuri. Platforma tehnica este, de asemenea, identica cu a cea a noului Qashqai, sub capota muncind modernul diesel de 1,6 litri/130 CP al Aliantei Renault-Nissan. Deocamdata, acesta este singurul disponibil in gama, urmand ca de anul viitor sa apara si un motor turbo pe benzina, de 1,6 litri/165 CP.
Vezi si impresiile de conducere la volanul noului Nissan Qashqai
Ca si in cazul lui Qashqai, am apreciat rafinamentul si temperamentul acestui propulsor, care se descurca onorabil, asigurand lui X-Trail performante dinamice foarte bune. Cuplul maxim de 320 Nm este identic cu cel al vechiului diesel de 2,0 litri. Turatia maxima la care este atins este specificata la 1750 rpm, cu toate ca, in practica, vei avea reprize mai bune peste 2500 rpm.
Noul X-Trail are un comportament rutier foarte bun pe sosea, cu abordari pline de aplomb ale virajelor si cu inclinari relativ mici ale caroseriei. Aceste calitati se datoreaza suspensiei relativ ferme. In off-road insa, aceesi suspensie devine rigida, deplasarea pe macadam devenind repede inconfortabila. Cursa suspensie ramane insa lunga, permitand un bun contact cu solul pe denivelarile ample, iar garda la sol de 210 mm ar trebui sa fie suficienta pentru majoritatea situatiilor.
Noul X-Trail vine dotat cu numeroase sisteme de asistenta, dar si cu un interior inteligent configurat. Dar despre toate acestea si multe altele vom vorbi intr-un material mai amplu, in numarul 18 al revisei Auto Bild, pe piata din 4 septembrie.