Noul Adam Rocks este exact ceea ce pare – un crossover minuscul menit sa mai creeze o nișă între segmentele auto deja consacrate. Dacă va atrage un public nou pentru Opel, rămâne de văzut.
Din 100.000 de unități comercializate la nivel global de la debutul modelului Adam în 2012, cam 70% au ajuns în posesia reprezentatelor sexului frumos. Un rezultat oarecum așteptat, ținând cont că mașinile mici sunt în general preferate de femei, însă Opel nu este mulțumit de acest raport și vrea să convingă și publicul masculin că o mașină mică nu este neapărat feminină. Iar în perpetuarea acestei strategii vine noul Adam Rocks – o versiune mai bărbătească, mai impunătoare a deja apreciate citadine Opel. Deși este practic o completare a gamei de echipări pentru Adam – cea de-a patra după JAM, GLAM și SLAM – Rocks se deosebește printr-un aspect exterior tipic unui crossover, cu protecții din plastic pentru zonele expuse la lovituri: spoilere, praguri și pasajele roților. În plus, pentru a amplifica statura de mini-SUV, Adam Rocks are și o gardă la sol mărită cu 15 mm comparativ cu celelalte versiuni ale lui Adam, ajungând la 14 cm în cazul unei echipări cu jante de 17 inchi. Desigur, un Adam astfel echipat poate face scurte escapade în afara suprafețelor asfaltate, iar în timpul iernii este mai puțin expus la lovituri atunci când se rulează pe drumuri dificile, însă micul Opel va rămâne un vehicul 100% urban, fără a emite pretenții de soft-roader. O altă noutate introdusă de Adam Rocks este plafonul textil excamotavil Swing Top, care poate fi pliat sau depliat complet în numai cinci secunde la viteze de până la 140 km/h. Nu îl putem compara cu un cabrio, nici măcar la nivelul unui Fiat 500C sau a unui Citroen DS3 Cabrio (la cele două, plafonul coboară până în portbagaj și este decupat până la nivelul arcelor laterale), însă senzația plăcută de a rula sub cerul liber este cam tot acolo. Interiorul noului Adam Rocks este neschimbat în comparație cu a celorlalte versiuni ale micului Opel, adică pe consola centrală regăsim aceeași centrală multimedia IntelliLink, devenită o constantă în cadrul modelelor grupului. Posibilitățile de personalizare au fost în continuare extinse, Adam Rocks aducând câteva opțiuni cromatice noi, plus un set de jante din aliaj de 18 inchi cu aspect mai robust.
Noul motor 1.0 SIDI
Una dintre cele mai importante noutăți aduse Adam Rocks este însă introducerea noului motor de 1,0 litru, cu trei cilindri în linie, care va debuta și pe noul Opel Corsa în cadrul Salonului Auto de la Paris. Acesta este disponibil în două trepte de putere, de 90 și 115 CP, iar cuplul este comun pentru ambele versiuni, fiind de 170 Nm de la numai 1.800 rpm. Astăzi am avut ocazia să conducem versiunea de 115 CP și primul lucru care ne-a impresionat este silențiozitatea micului propulsor. Până la 2.500 – 3.000 rpm, motorul 1.0 SIDI nu se aude aproape de loc, deși trage cu convingere încă de la turații joase. Iar când începe să se facă auzit, nu trădează arhitectura în trei cilindri, având un sunet plin, rafinat și în continuare destul de reținut. Cutia manuală cu șase trepte este etajată inspirat și avantajează accelerațiile, iar treapta a șasea este în limitele unui model de oraș, turația atinsă la 120 km/h fiind de fix 3.000 rpm. Până acum, Adam Rocks ne-a lăsat o impresie plăcută și clar mai bărbătească decât în cazul celorlalte versiuni. Cel mai impresionant aspect rămâne motorul, însă mâine vom continua testele cu o altă mașină, ca să ne facem o părere generală despre ce poate acest model.
Un test mai amplu după primul contact cu noul Adam Rocks în puteți citi în numărul 19 al revistei Auto Bild.