Despre anduranța noastră cu Opel Corsa v-am scris pe larg în articolul de aici. Astăzi vorbim despre cutia Easytronic. Cutia automată în clasa mică era o dorință greu de îndeplinit acum câțiva ani, ofertele disponibile putând fi numărate pe degete. Totuși, cutia Easytronic are o istorie de mai bine de 10 ani pe Corsa, ceea ce înseamnă că noua generație nu putea renunța la transmisia automată, mai ales că cererea este din ce în ce mai ridicată. Până la urmă, o mașină de oraș trebuie să fie confortabilă, pe lângă agilitatea specifică și dimensiunile reduse.
Pentru Corsa pe care o testăm pe durata unui an, Opel utilizează cea mai nouă evoluție a acestei cutii automate, denumită Easytronic 3.0. În fapt, principiul de funcționare impune utilizarea termenului de cutie robotizată, deoarece ea funcționează precum o cutie manuală din punct de vedere mecanic, doar că treptele sunt schimbate de un sistem robotizat, fără să existe o pedală de ambreiaj. Opel mizează în continuare pe această tehnologie în clasa mică, deoarece frecările interne sunt mai mici decât la o cutie automată convențională, ceea ce se traduce în cifre de consum reduse. Este interesant că Easytronic 3.0 reușește să aducă un consum mai mic în comparație directă cu o cutie manuală. În plus, noua tehnologie permite integrarea sistemului start&stop, care funcționează impecabil. Etajarea treptelor este mai lungă, tot pentru a favoriza consumul de carburant, dar și pentru a reduce zgomotul motorului la viteze de autostradă. Pentru manevrele la viteze reduse, care aduceau o funcționare neliniară la cutiile robotizate, Opel a dezvoltat un mod special de lucru al cutiei, care rezolvă complet această problemă. La fel ca și până acum, treptele pot fi schimbate și prin impuls, noul selector fiind foarte elegant desenat.
Opel Corsa 1.3 CDTI – cât costă cutia Easytronic
Deși s-a lucrat intens pentru creșterea vitezei de schimbare a treptelor, transmisia Easytronic are în continuare acea întârziere specifică cutiilor robotizate. Însă, putem spune că este cea mai rapidă cutie de acest gen cu care am mers până acum, progresul față de generațiile trecute fiind sensibil. Pentru Opel Corsa 1.3 CDTI, cutia Easytronic poate fi achiziționată începând cu 960 de euro.
Citește și:
Prezentare Opel Corsa 1.3 CDTI
Cutia Easytronic de la Opel Corsa 1.3 CDTI
Echipare de iarnă – Opel Corsa 1.3 CDTI
Metronomul de oraș – Opel Corsa 1.3 CDTI
Consum măsurat cu pipeta – Opel Corsa 1.3 CDTI
Verdict
Cutia Easytronic aduce un plus de confort în traficul urban și te ajută să obții valori de consum foarte mici, funcționând impecabil împreună cu sistemul start&stop. Însă, nu este la fel de rapidă precum o cutie automată clasică.