Am testat noul Peugeot 2008 în România. Leul nu dezamăgește, e la fel de încrezător și aici.
În luna decembrie a anului trecut eram unul dintre cei doi jurnaliști români care testau noua generație a lui 2008. Parcă a trecut jumătate de viață de atunci!
M-am reîntâlnit cu cea de-a doua generație a lui 2008 în România și am primit cheile tot de la varianta de top a acestei game, GT de 155 de cai-putere. Impresia favorabilă pe care a lăsat-o modelul pe terenul său de acasă am regăsit-o și aici.
Peugeot 2008 se mișcă bine și stă cum trebuie pe șosea, ceea ce te face să treci peste senzația ciudată pe care ți-o lasă volanul mic și poziționarea bordului în raport cu acesta. Noi observăm aceste detalii mai des pentru că schimbăm mai multe mașini în câteva zile, deci tot ce e diferit ne sare în ochi. Uneori, e de bine.
Ce este clar e că această configurație are ani buni la Peugeot și o să mai rămână mulți ani în gamă. Cum este și „bretonul' de la iPhone. Nu îmi place de mor, dar nu mă va opri să-mi cumpăr un model care îl are. Poate că așa se simt și unii clienți Peugeot, dar reprezentanții mărcii ne povesteau despre feedback pozitiv din partea cumpărătorilor.
În orice caz, ne place cum se conduce noul 2008. Nu e nici prea sportiv, deci nu pierde pe partea de confort și rămâne o mașină practică, suficientă deci pentru un cuplu sau chiar și o familie tânără. De la doi copii încolo, lucrurile sunt mai complicate, din ce mi s-a explicat. Iar dacă vrei să faci loc adulților pe banchetă, vei putea face asta fără probleme majore, câtă vreme nu sunt peste medie de înalți.
Materialele de la bord sunt bune și se vede o atenție crescută la calitatea percepută. Sistemul audio este și el de calitate, iar antifonarea este adecvată. Captur are rival serios.
Prima impresie
Are personalitate din plin. Sistemul i-Cockpit necesită acomodare, dar altfel ai o mașină confortabilă și fâșneață. Am fi dorit o rezoluție mai bună pentru camera de marșarier.
Date tehnice
Motor L3, benzină turbo, transversal – Cilindree 1199 cmc – Putere 155 CP la 5.500 rpm – Cuplu maxim 240 Nm la 1.750 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu opt trepte – L/l/h 4300/1815/1530 mm – Masă proprie 1.205 kg (cu rezervorul plin – 44 de litri) – Volum portbagaj 434-1.467 l – 0–100 km/h 8,9 s – Viteză maximă 206 km/h – Consum mixt 6,2 l/100 km – Emisii CO2 140 g/km – Preț 29.259 euro cu TVA inclusă
Verdict
Arată a SUV, este un crossover stilat în realitate. Și nu e nimic greșit în asta. Dacă tot nu ai de gând să cucerești munții, măcar să arăți bine când mergi pe șosea și să te simți bine la volan. Ceea ce e ușor de realizat în varianta de top a lui 2008, cu 155 de cai-putere.