Porsche 718 Cayman GT4: Cel mai tare Porsche nu e un 911!

vezi galeria foto

Motor boxer cu 6 cilindri amplasat central! Acest 718 Cayman GT4 ne-a dat gata!


Până la urmă, i-au pus 6 cilindri! În sfârșit, au venit cu o motorizare aspirată! Adepții spiritului clasic Porsche au răsuflat ușurați și acum jubilează. Era și timpul! Cayman GT4 a devenit astfel cel mai pur, mai realist și mai bun 911 pe care poți să ți-l cumperi în prezent. Stai așa! Cum adică, cel mai… 911? Conform catalogului, desigur, mașina face parte din seria constructivă 718. Și, de altfel, are numai două locuri. Dar ce ambianță la bord!

Nu ai niciun moment impresia că te afli într-unul dintre „micile’ 718. Ambianța este tonică. Exemplarul nostru, de culoare Miami Blue, are în dotare pachetul Club Sport, rollbar și stingător plasat la vedere. Sistemul de infotainment PCM e la locul lui, dar, cu titlu opțional, se poate scăpa de el. Volanul are diametrul de 360 mm și este îmbrăcat în alcantara. Pe miezul său nu sunt butoane. Mesaj explicit: e o mașină pentru condus, nu pentru butonat! Contactul se află, după cum era de așteptat, pe partea stângă. Să pornim.


Prima apăsare de probă a pedalei de accelerație. Motorul răspunde cu o sonoritate profundă, după cum intuiam că ar trebui să se întâmple la acest GT4. Impresionant! Propulsorul are o cilindree de 4,0 litri și este amplasat imediat în spatele scaunelor, lăsând senzația că face echipă strânsă cu cel de la volan. Iar acesta trebuie să dea atenție pilotajului conform exigențelor sportivității nefiltrate: fără prelungiri la apăsarea ambreiajului și sincronizare perfectă mână-picior la schimbarea vitezelor! N-ați mai văzut de mult o cutie manuală cu 6 trepte, așa-i? Oare au de gând să-i pună și PDK, indiferent cât ar putea să coste? Rămâne de văzut. Întâmplător sau nu, pentru primele teste, Porsche a insistat pe cutia manuală și o pistă scoțiană: Knockhill Circuit.


Întâlnim la fața locului o diferență de nivel de 60 m pe o distanță de 2 km. Nu e un deranj pentru GT4, e doar un fel de Nürburgring Nordschleife scoțian. Răspunsul progresiv la accelerație te ajută să dozezi cursivitatea înaintării prin viraje și, implicit, favorizează stabilitatea – nu că aceasta ar da vreun semn de inconsecvență. Motorul urcă în ture cu o ușurință remarcabilă până la 8000 rpm. Nu există interval de regimuri la care să se simtă diminuarea puterii, ceea ce permite schimbări de viteze mai puțin frecvente. În privința comportamentului dinamic, 718 GT4 are o acuratețe de bisturiu. Direcția ultrafină duce cu gândul la GT3 RS. Mașina nu e foarte grea (1.420 kg), rezultând o agilitate bună și un răspuns fără surprize la alternările de direcție „din scurt’. În curbele rapide, aerodinamica are o certă contribuție la stabilitate.


Toate acestea sunt oferite la prețul de 100.719 euro, ceea ce înseamnă mai puțin decât prețul de bază al unui 911 Carrera S. Asta sună ca o „răzbunare a caimanului!’.

Prima impresie

Încă se mai fac mașini sport autentice, cu motoare aspirate de 420 CP și cutii de viteze manuale! Dar prețul depășește cu puțin pragul de 100.000 de euro!

 

Date tehnice

Motor B6 aspirat, longitudinal central – Cilindree 3996 cmc – Putere max. 420 CP/7400 rpm – Cuplu max. 420 Nm/5000 rpm – Transmisie ­Tracțiune spate/cutie de viteze manuală cu 6 trepte – L/l/h 4393/1994/1286 mm – Masă proprie 1.420 kg – Portbagaj 425 l – 0–100 km/h 4,4 s – Viteză max. 304 km/h – Consum 10,9 l/100 km – Emisii CO2 258 g/km – Preț de la 100.719 euro


 

Verdict

Sincer, era de așteptat ca mașina aceasta să exceleze în privința aptitudinilor sportive. Numai că așteptările ne-au fost depășite: lăsați deoparte modelele din zona inferioară a seriei 911, Cayman GT4 este un Porsche mai adevărat decât acestea!

 

Finanțare prin

 

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE