A patra generatie Clasa C ridica standardele clasei medii la nivelul segmentelor superioare si promite un nivel de rafinament si de eficienta nemaiintalnite in aceasta clasa. Primele impresii de la Marsilia.
Cu peste 2,4 milioane de exemplare vandute din generatia precedenta in aproape 7 ani, Clasa C este cel mai vandut Mercedes, fiind unul din pilonii cruciali in atingerea telului Mercedes de a deveni numarul 1 mondial la vanzari, profit si cifra de afaceri pana in 2020.
Noua limuzina Clasa C a crescut sensibil in dimensiuni, fiind cu 95 mm mai lunga si cu 40 mm mai lata, in timp ce ampatamentul a crescut cu 80 mm. Chiar si asa, nu depaseste gabaritul clasei medii, fiind cu 15 mm mai scurt decat Audi A4, insa ampatamentul de 2840 mm este un record in clasa fiind cu 30, respectiv 32 mm mai mare decat la BMW Seria 3, respectiv Audi A4. La prima proba de sedere pe bancheta din spate, locul pentru genunchi pare mai mare decat la rivali, in timp ce la cap este loc suficient. Doar sezutul e putin cam scurt. Mercedes promite si o masa redusa cu pana la 100 kg. Fata de vechea generatie, procentul de aluminiu utilizat la caroserie a crescut de la sub 10% la 48%, astfel ca structura hibrida din aluminiu a caroseriei cantareste cu circa 70 kg mai putin decat una conventionala din otel. La masa redusa contribuie si rezervorul standard de doar 41 de litri, unul mai mare de 66 litri fiind optional. Astfel, cu o masa de 1395 kg pentru C 180 cu motor turbo de 1,6 litri si 156 CP, versiunea de baza pe benzina a Clasei C este mai usoara decat versiunile omoloage de la Audi A4 si BMW Seria 3 care cantaresc 1505, respectiv 1475 kg. Ca si in cazul lui CLA si Clasa S, Mercedes anunta un nou record in segment in ceea ce priveste aerodinamica, Cx-ul la C 220 BlueTec fiind de numai 0,24 pentru linia de echipare Exclusive la care se poate inchide grila radiatorului. In plus, antifonarea mai buna a redus si mai mult nivelul de zgomot. Cu masa mai redusa si cu aerodinamica exceptionala, Clasa C promite o eficienta iesita din comun.
La startul vanzarilor, sunt disponibile trei motorizari – doua pe benzina si un diesel – care corespund normelor Euro 6, au standard sistem start&stop si care vor consuma cu pana la 20% mai putin comparativ cu vechiul model. La lansare se ofera cunoscutul diesel de 2,2 litri si 170 CP (C 220 BlueTec) insa motoarele diesel acopera un spectru de putere cuprins intre 115 si 204 CP (C 250 BlueTec). La baza gamei se situeaza un nou motor diesel de 1,6 litri in doua versiuni de putere, cu 115 CP/280 Nm si 136 CP/300 Nm, de origine Nissan, modificat de Mercedes.
In ceea ce priveste motoarele pe benzina, Mercedes a transferat tehnologia injectiei directe de la propulsoarele mari V6 si V8 catre cele cu patru cilindri. Pionier al introducerii in productia de serie a injectiei directe (CLS 350 CGI), Mercedes utilizeaza acum a treia generatie a sistemului de injectie directa. Astfel, sunt disponibile cinci motorizari pe benzina turbo cu injectie directa cu puteri cuprinse intre 156 si 211 CP. Motorizarile de la start C 180 (1,6 litri/156 CP) si C 200 (2,0 litri, 184 CP) sunt similare cu cele de la CLA, pretandu-se si pentru amplasare transversala (in CLA) si pentru amplasare longitudinala (in Clasa C). Motorul de top pe benzina este V6 de 3 litri turbo, cu 333 CP. La fel ca in Clasa E si S, nu va lipsi o versiune hibrida. C 300 BlueTec combina motorul diesel bi-turbo de 2,2 litri sI 204 CP cu un motor electric de 27 CP si va consuma in medie doar 3,6 l/100 km. Motoarele sunt cuplate cu o noua transmisie manuala cu 6 trepte sau cu una automata cu 7 trepte, despre care Mercedes promite ca a fost revizuita si ca va oferi mai multa eficienta si mai multa placere in conducere. Din toamna, tractiunea integrala va fi disponibila optional pentru cateva motorizari.
Dintre motorizari, cele mai recomandate in opinia noastra sunt cele doua dieseluri de origine Mercedes: 2,1 litri cu 170 si 204 CP. In special cel de 204 CP este acum mai rafinat, trage liniar, cuplul de 500 Nm comparabil cu al unui V6 este tot timpul prezent si la un mers normal nu consuma mai mult de 7 l/100 km. In plus, combinat cu transmisia automata cu 7 trepte revizuita, ofera confortul in conducere al unui Mercedes traditional.
Dieselul mic de origine Nissan cu 136 CP combinat cu transmisie manuala este o alternativa pentru varsta a treia si pentru cei cu buget redus, dar in domeniul inalt de turatie isi arata limitele. Cu 1500 kg, C 200 BlueTec este mai greu decat un Nissan sau Renault, astfel ca masa mai mare se simte si afecteaza dinamica.
Pentru cine nu conteaza un consum de 10l/100 km, optiunea pentru C 250 cu motorul turbo de 211 CP este o alegere buna. Va avea la dispozitie un motor rafinat, silentios cu un cuplu foarte bun la turatii joase pentru un motor pe benzina. Iar atunci cand apasa acceleratia, acest motor va oferi performante demne de un GTI.
{i suspensia fata este complet noua, fiind cu patru brate, total separata de suportul arcului si oferind aderenta mai buna si stabilitate laterala mai mare. Puntea spate multilink cu cinci brate a fost optimizata.
Standard, Clasa C dispune de suspensie cu arcuri de otel, livrabila in trei configuratii:
– suspensie comfort,
– suspensie Avantgarde confortabila mai coborata cu 15 mm
– suspensie sport mai coborata cu 15 mm.
– Alternativa este o suspensie pneumatica Airmatic la toate rotile, o premiera in aceasta clasa, soferul putand selecta din comutatorul Agility Select programele Comfort, Eco, Sport sau Sport+. |n plus, modul Individual permite setarea separata a motorului, suspensiei, cutiei si directiei.
Suspensia confort standard e pentru cei boemi deoarece creeaz` ruliu prea mare. A doua suspensie confort cu garda la sol coborata ofera un compromis bun dar cine doreste un confort de Mercedes adevarat merita sa cheltuie 1476 euro pentru suspensia Airmatic.
Interiorul este complet nou si preia ideea de la Clasa A si CLA cu displayul de sine statator de 7 inci sau 8,4 inci daca se comanda sistemul multimedia Comand. Cinci prize de aer cu rame cromate confera un aer sportiv iar pielea de pe bord si lemnul de pe consola centrala creeaza eleganta specifica modelelor Mercedes. In premiera la Mercedes, Clasa C dispune de touchpad care permite si navigarea prin meniuri nu doar scrierea de destinatii. Tot in premiera, Clasa C este primul Mercedes cu head-up display, care afiseaza informatiile referitoare la viteza, limitele de viteza, instructiunilor de la navigatie. Comenzile pentru reglarea electrica a scaunelor si cele pentru geamuri finisate in aluminiu sunt inspirate de la Clasa S.
Sunt disponibile trei linii de echipare: una sportiva Avantgarde cu sigla Mercedes inglobata in grila radiatorului, Exclusive, care preia rolul echiparii Elegance din trecut si linia AMG.
Clasa C dispune de toate sistemele de asistenta de la Clasa E si S grupate in ceea ce Mercedes numeste Intelligent Drive.
Acesta include standard sistemul de atentionare la oboseala Attention Assist si o evolutie a celui de prevenire a coliziunilor Colission Prevention Asssist Plus, oferit in completarea lui Adaptive Brake Assist si care functioneaza pana la viteze de 200 km/h reducand severitatea impactului.
Optional se ofera pilotul automat inteligent Distronic Plus cu asistare a directiei si BAS Plus Brake Assist System care detecteaza traficul in intersectii. Nu lipsesc camera la 360 grade, sistemul automat de parcare care controleaza si directia si franarea si sistemul de afisare a semnelor de circulatie si limitelor de viteza. Daca la BMW Seria lipseste, Clasa C dispune standard de airbag pentru genunchi, iar de la Clasa S s-a preluat sistemul Air Balance, care include ionizarea aerului si mai multe tipuri de parfum pentru interior. Ca si la Clasa S, Clasa C va dispune de un sistem audio cu Frontbass. Spatiul din fata picioarelor este utilizat pe post de camera de rezonanta pentru difuzorul de bass.
Mai multe despre cum merge noua Clasa C cititi in Auto Bild numarul 7 pe 3 aprilie intr-un material foarte amplu.
Verdict
Ca ambianta si confort, Clasa C stabileste noi standarde in acest segment. Cu suspensia Airmatic atenteaza la dinamica BMW, iar motoarele acopera o plaja larga de cerinte si sunt foarte economice in special cele diesel.