Renault Captur, crossover-ul de sosea al producatorului francez, a stat in garajul Auto Bild pentru o perioada mai lunga de timp (un pic mai mult de o luna), motiv pentru care am decis sa scriem un alt fel de test drive.
Crossover-ul francez a fost testat si retestat in diverse variante de motorizare, echipare samd, iar noi am hotarat ca este momentul sa lasam deoparte aceste aspecte si sa luam in vizor si alte chichite ale masinii.
Mentionam ca sub capota, Captur a pregatit unitatea diesel de 1,5 litri dCi capabila sa ofere 90 CP pe care ii manageriaza prin intermediul unei cutii manuale cu cinci rapoarte.
100% funky
Exemplarul de care ne-am bucurat noi este vopsit intr-o nuanta albastra electrizanta si dispune de un plafon „pictat' in alb-ivoire. Aceeasi culoare de pe plafon o regasim si la nivelul pragurilor si a prizelor de aer frontale, motiv pentru care Captur este o aparitie funky pe strazile din Romania. Din experienta traita cu Captur ca si companion pentru mai bine de o luna, ne-am dat seama ca majoritatea copiilor din ziua de astazi au un obicei urat: arata cu degetul. Eu imi aduc aminte de zilele in care mama ma mustruluia pentru ca aratam diverse obiecte cu degetul spunandu-mi ca nu-i frumos sa fac acest gest. Dar acele zile au trecut, iar Captur face parte si el din noua generatie.
Astfel, crossover-ul francez se bucura de popularitate in randul trecatorilor, iar uneori, gaturile sucite ne fac sa rosim asemeni unei domnisoare.
„Cum merge? E bun pe macadam, nu?'
Desi Renault Captur nu este o noutate pe piata din Romania, multa lume ne-a intrebat cum se descurca crossover-ul francez in afara soselelor. Daca pe asflat, Captur nu-ti va face probleme si va avea un comportament decent, in off-road lucrurile stau complet diferit. Suspensia nu este punctul sau forte, iar modul in care o auzi cum lucreaza te va face sa parasesti macadamul si sa te reintorci pe o sosea asfaltata. „Masina asta e din aia care te zgaltaie tare', a fost concluzia unei domnisoare deranjata de comportamentul lui Captur in momentul traversarii liniilor de tramvai. Totusi, crossover-ul francez nu-ti va face probleme din acest punct de vedere atat timp cat stii unde sa-l exploatezi.
Desi la prima vedere crossover-ul francez pare maricel, in oras este extrem de jucaus si agil, iar garda la sol generoasa iti va permite sa parchezi chiar si in zone mai inalte.
Interior
Imediat ce te-ai urcat la volanul lui Captur, un sentiment de deja-vu ti se va arata („E un Clio'). Vei observa aceleasi elemente prezente pe hatchback-ul francezilor, iar acest sentiment de cunoastere te va ajuta sa te imprietenesti rapid cu Captur.
Ce ne-a placut foarte mult la crossover-ul francez este sertarul care vine sa inlocuiasca torpedoul. Prin intermediul acestuia, putem spune ca designerii Renault au „reinventat roata'. Sertarul este extrem de practic, singura problema fiind faptul ca pasagerul din dreapta va avea ceva vanatai pe genunchi daca te repezesti sa-l deschizi.
Sarim de la acest accesoriu si privim si partea negativa a spatiilor de depozitare. In partea inferioara a consolei centrale nu poti depozita pahare sau sticle, locul acestor cup-holdere fiind sub cotiera. Da ati citi bine, sub cotiera. Dar nici aici lucrurile nu suna prea bine. Din cele doua suporturi oferite de Captur, unul poate acomoda doar paharutele de cafea minuscule oferite in benzinariile Lukoil (nu facem reclama, dar doar acolo am gasit pahare indeajuns de mici incat sa incapa in acel suport), iar in celalalt nu trebuie sa incerci sa pui sticle de 0,5 litri, deoarce se vor lovi de cotiera.
Pentru ca tot am ajuns la cotiera, un accesoriu important in ziua de astazi, trebuie sa stiti ca ofera o pozitie de asezare excelenta. Nu vei adopta niciodata un stil ciudat de asezare in masina, doar pentru ca antebratul tau sa stea relaxat.
Un alt lucru care ne-a placut la Captur este centrala multimedia R-Link. Desi nu iese in evidenta prin rapiditate, ea este usor de folosit, intuitiva si ofera informatii corecte. Cu modul in care lucreaza navigatia te vei obisnui rapid, insa ai grija la cardul SD pe care sunt stocate hartile. Acesta este pozitionat in partea de jos a consolei si exista riscul sa-l atingi destul de des, iar navigatia sa nu mai functioneze.
Un alt lucru interesant a fost aplicatia R-Link Sound Effect prin intermediul careia poti auzi in boxe sunetul produs de un Clio Cup sau chiar de o motocicleta. Dar, exista si un revers al medaliei. Copilul din tine va vrea sa se joace mai mult cu pedala de acceleratie si sa uite de noile reguli Eco, motiv pentru care consumul va creste.
Pentru ca tot am ajuns la partea „verde' a lui Captur trebuie sa amintim si de sistemul Eco oferit de Renault, dar si de aplicatia care iti catalogheaza stilul de sofat cu „frunzulite' si puncte. Noi am adoptat un stil eco de condus, iar dupa mai bine de 400 de kilometri, masina ne-a oferit 87 de puncte din 100.
Pentru a sari in ajutorul planetei, Renault a introdus pe Captur si un sistem start&stop care, din pacate, ne-a dat ceva batai de cap, functionand doar in anumite conditii.
Despre motorul care echipeaza Captur-ul avut de noi s-au scris multe pagini in presa internationala. Asa cum era de asteptat, dieselul de 90 CP nu ne-a dezamagit. In oras, oricat de grabiti am fost, consumul nu a trecut de 5,0 litri la suta de kilometri, iar in afara am reusit chiar si un consum de 3,6 litri la 100 de kilometri.
Din exterior, Renault Captur este un hatchback pe steroizi, iar la interior te astepti ca spatiul sa fie usor alterat de forma, insa lucrurile nu stau asa. Corssover-ul francez poate transporta cu usurinta cinci pasageri, dar nu si bagajele acestora pentru o excusie mai lunga de doua zile. De ce spunem asta? Ei bine, aici forma placuta si-a cerut tributul, iar portbagajul lui Captur, desi dispune de podea dubla, abia reuseste sa „inghita' bagajul de mana a celor cinci pasageri. Ne-am chinuit putin cu asezarea lor, insa jocul de Tetris din copilarie ne-a facut sa gasim varianta perfecta pentru mini-vacanta.
Un lucru interesant la capitolul versatilitate consta in faptul ca bancheta spate poate fi glisata pentru a face mai mult loc bagajelor. Asa cum este logic, in momentul in care apelezi la acest artificiu, spatiul pentru genunchi in dreptul pasagerilor din spate scade.
Renault Captur este disponibil incepand cu 10,200 de euro cu TVA inclus. Pentru aceasta suma, clientii vor primi un Captur in versiunea Authentique echipata cu motorul pe benzina Energy TCe 90. Pe lista dotarilor standard avem ABS echipat cu EBD si AFU, ESC si HSA. In plus, clientii vor primi airbag-uri frontale si laterale pentru sofer si pasager fata, buton Eco Mode si sistem Start & Stop.
Din pacate, sistemul de aer conditionat este disponibil doar pe lista de optionale, insa vine in standard pe echiparea Expression.