Urban și suburban: două medii pe care Renault Zoe le va domina în continuare? Aflăm în rândurile următoare.
Nu este complet nou, deși așa pare. La exteriorul noului Zoe s-au schimbat puține. Chiar și așa, designul pare la fel de proaspăt ca în 2012, atunci când mașinile electrice erau mai prezente în producțiile cinematografice științifico-fantastice decât pe străzile metropolelor.
Mica electrică Renault și-a păstrat dimensiunile, iar designerii au schimbat bara din față și blocurile optice. De asemenea, în configurator, clienții au posibilitatea de a alege dintr-o selecție mai variată de nuanțe. Modelul testat de AUTO BILD beneficia de vopseaua metalizată Rouge Flamme.
Dacă nu ar fi fost vorba de o nuanță atât de aprinsă, probabil că Zoe s-ar fi pierdut prin marea de autoturisme gri din București. Însă iese în evidență cu fiecare plecare de la semafor. Datele tehnice modeste nu îți spun toată povestea.
În timp ce-l conduci, cel puțin la viteze de oraș, noul motor cu 135 CP îți creează impresia că poți accelera mai repede decât cu o mașină sport consacrată. Aici îl ajută cuplul instantaneu de 245 Nm și răspunsul aproape violent pe care îl oferă apăsarea accelerației dincolo de kickdown.
Direcția are un feedback plăcut și este suficient de precisă. În același timp, este ușoară și permite manevrele rapide. Da, cu Zoe te poți teleporta prin trafic!
Suspensia oferă un nivel de confort care a lipsit până acum și absoarbe chiar și denivelările mari fără prea mari probleme. Insonorizarea a fost clar îmbunătățită, dar își cunoaște rapid limitele dincolo de viteza de rulare pe un drum național. Chiar și așa, nu-l vei conduce pe Zoe prea mult dincolo de limita metropolitană. În mediul urban, autonomia reală oferită de acumulatorul de 52 kWh depășește 300 km pe timp de vară cu aerul condiționat pornit în permanență.
Însă cel mai important update a fost primit la interior. Fanii Renault vor cunoaște repede elementele împrumutate de la noul Clio. Planșa de bord beneficiază acum de materiale moi la atingere și de sistemul media Easy Link cu ecran de 7 inchi.
Pentru încă 500 de euro, puteți alege ecranul tactil vertical cu diagonală de 9,3 inchi completat de sistemul audio semnat de Bose. O singură problemă ar fi cu acesta din urmă. Fără alegerea unei podele duble (opțiune de 137 de euro la rubrica accesorii) veți rămâne cu o cutie dubioasă în portbagaj. Acela este subwooferul și nu pleacă nicăieri.
De notat pentru următoarea generație: șoferii își doresc un scaun reglabil pe înălțime, iar pasagerii din spate vor mai mult spațiu.
Prima impresie
Noul motor electric cu 135 CP oferă performanțe impresionante, iar suspensia a beneficiat de reglajul mult așteptat. Pasagerii din spate și-ar fi dorit mai mult spațiu.
Date tehnice
Motor electric sincron cu rotor bobinat – Putere max. 135 CP – Cuplu max. 245 Nm – Acumulator 52 kWh – Autonomie 395 km (WLTP) – Transmisie Tracțiune față/cutie automată – L/l/h 4087/1787/1562 mm – Masă proprie 1.502 kg – Portbagaj 338-1.225 l – 0–100 km/h 9,5 s – Viteză max. 140 km/h – Consum 17,7 kWh/100 km – Emisii CO2 0 g/km – Preț de la 32.250 de euro
Verdict
Noul Renault Zoe este mai rapid, mai confortabil și mai rafinat ca niciodată. Autonomia generoasă lasă în urmă modele mult mai scumpe. Toate acestea îi conferă în continuare statutul de avatar urban.