SEAT Leon X-PERIENCE – O singură mașină, două perspective

vezi galeria foto

Nu este ușor să fii pe placul tuturor. Bărbații vor mașini puternice, rapide și impunătoare, în timp ce femeile apreciază, de exemplu, latura practică. Cui i se potrivește mai bine noul SEAT Leon X-PERIENCE?


Pe vremuri era mai simplu. Bărbații preferau fie mașinile dure, masive, cu aptitudini de utilitare, fie sportivele sălbatice, care nu tolerau o mână delicată pe volan. Iar mașinile mici, cochete și ușor de condus se adresau în special reprezentantelor sexului frumos. Însă astăzi nu mai este deloc așa. Explozia segmentelor și apariția modelelor de nișă desființează tot ceea ce credeam că știam. SUV-urile, de exemplu, plac tuturor. Crossoverele, de asemenea. Cum rămâne însă cu breakurile înălțate, cu tracțiune integrală și aptitudini de off-roader?


SEAT Leon X-PERIENCE are destule atribute pentru a convinge un public foarte larg. Este arătos, bine echipat, spaț‌ios, polivalent, ba chiar oferă performanțe aproape sportive în cea mai puternică versiune de motorizare. Cu siguranță pare o mașină pe placul bărbaților. Burlaci sau familiști, Leon X-PERIENCE are câte ceva pentru fiecare. Tocmai pentru a nu vorbi despre opțiunile femeilor în necunoștință de cauză, am lansat o discuție cu Monica Cismaru, redactor la revista Unica, pe cele mai importante aspecte care determină achiziția unei mașini.


DESIGN

Alin: Deși inițial am fost sceptic privind direcția stilistică pe care a abordat-o SEAT în cazul acestei generații a lui Leon, versiunea X-PERIENCE mi se pare că are un design foarte echilibrat. Muchiile din lateral creează o alternanță de lumini și umbre care îl fac mai impunător și se potrivesc foarte bine cu protecțiile suplimentare. Este o mașină care transmite deopotrivă atât agresivitate, cât și siguranță, iar farurile full LED cu formă angulară se integrează foarte bine în silueta generală a mașinii. Clar este o mașină care iese în evidență în trafic și cred că va rămâne așa și în viitor.


Monica: Primul lucru pe care-l observ la o mașină (eu și majoritatea femeilor, bineînțeles) e designul. Pentru că nu ne pricepem foarte bine la detaliile tehnice, ne punem la bătaie priceperea î‌ntr-ale esteticii. Mașina are o formă armonioasă, dar robustă, în același timp. Nu m-aș aventura să spun că e elegantă, ci plăcută, prietenoasă. Dacă ar fi să fac o analogie, e ca acea „little black dress cu care nu dai greș niciodată la o petrecere, dar nici nu iei premiul pentru î‌ndrăzneală. Dacă ar fi să-mi cumpăr mașina asta, ar fi strict din motive practice, și nu de a-mi impresiona prietenii cu ea.


PLĂCERE ÎN CONDUCERE

Alin: Deși are o gardă la sol înaltă, SEAT Leon X-PERIENCE se conduce ca un hatch compact cu tren de rulare sportiv. Ruliul este redus, direcția comunică bine, iar nivelul de aderență al tracțiunii integrale este excelent, oferind un plus de siguranță pe orice suprafețe. Cei 184 de cai-putere ai motorului diesel sunt excelent puși în valoare de transmisia DSG. Chiar m-a surprins plăcut să găsesc atâta coerență într-un break î‌nălț‌at.

Monica: Cel mai important lucru pentru mine când sunt la volan e să mă simt comod și în siguranță. Să nu obosesc la drum lung (în oraș sau în afara lui) și să-mi fie ușor să mă folosesc de opțiunile oferite, să-mi fie totul la îndemână. Iar aici, SEAT Leon X-PERIENCE îmi confirmă așteptările. Mi-a fost foarte ușor să-l conduc în traficul infernal de „rush-hour din București, pe ploaie sau să-l parchez în locuri mai degrabă inconfortabile . Îmi conectez memory-stick-ul cu muzica preferată și … la drum!


FUNCȚIONALITATE

Monica: O văd mai degrabă ca pe o mașină de familie. E foarte spațioasă î‌n interior și practică. Sunt adepta mașinilor care nu fac economie de spațiu, dar care la exterior nu sunt masive. Vreau să mă strecor ușor cu ea prin oraș, dar când plec în weekend la mare sau la munte cu prietenii (ceea ce se întâmplă foarte des), vreau ca toată lumea să aibă suficient loc și să î‌ncapă și bagajele. Și îmi mai place că e adaptată pentru orice fel de drum.

Alin: Leon X-PERIENCE mi se pare o mașină ideală pentru ieșiri cu prietenii în natură, iar cei 587 de litri ai portbagajului pot înghiți lejer bagajele de concediu chiar și pentru cinci persoane. Bine, asta dacă nu vine și Monica cu noi. În rest, pe banchetă se stă confortabil, scaunele sunt odihnitoare, dar oferă o susținere laterală fermă, iar antifonarea este suficient de bună încât toți cei cinci pasageri să poată avea o discuț‌ie civilizată chiar și la viteze mari.

PREȚ

Monica: Hmmm, aici nu i-aș da o bilă albă pentru că prețul mi se pare destul de mare. Da, mașina oferă multe, dar… Comparativ cu alte mașini din clasa ei, prețul e undeva pe-acolo, acum depinde de fiecare ce vrea de la o mașină și cât e dispus să plătească pentru asta. Dacă vrei ca mașina pe care ți-o cumperi să facă mai mult decât să te ducă din punctul A în punctul B, atunci scoate banii!

Alin: La 33.491 de euro, cât costă modelul testat, nu este deloc o mașină ieftină, dar uită-te bine la ea: îi lipsește ceva?

 

Verdict

Alin Ionescu: SEAT Leon X-PERIENCE este o alternativă pentru cei care își doresc o mașină sigură, spațioasă, rapidă și capabilă să ruleze și în off-road ușor, însă dintr-un motiv sau altul nu tolerează SUV-urile. Costă cam mult, dar are un design impresionant, este foarte bine echipat și rulează exemplar.

Monica Cismaru: Pentru mine, cele mai importante lucruri la o mașină ar fi următoarele, în ordine descrescătoare: să aibă cutie de viteze automată, să fie sigură, fiabilă, spaț‌ioasă. Mi-a mai plăcut mult la SEAT Leon X-PERIENCE că își oprește motorul la semafor, dându-mi o satisfacție ciudată că nu mai contribui și eu la poluare.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE