L-am condus pe noul Suzuki Swift 1.2 Hybrid Spirit timp de un weekend și nu am reușit să-i golim rezervorul. Ce consum am scos?
Trebuie să mărturisesc ceva: mi-a plăcut mai mult Suzuki Swift în varianta standard decât modelul Sport testat în numărul 24/2019 al revistei AUTO BILD.
Clienții au fost mereu atrași de modelele din clasa mică. Motivul? Prețul decent și spațiul interior destul de asemănător cu cel al unei compacte. Evident, Suzuki Swift joacă tare pe ambele planuri, fiind dotat până în dinți la prețul cerut de 13.730 de euro.
Această motorizare este disponibilă numai alături de echiparea Spirit, iar aceasta vine în standard cu sistem de acces și pornire fără cheie, cruise control adaptiv, sistem de frânare automată cu detecție a obstacolelor, cameră pentru marșarier, unitate media cu navigație și suport Android Auto și Apple CarPlay, climatizare automată, scaune încălzite, faruri și stopuri cu tehnologie LED, dar și multe altele. O ofertă bună? Așa credem și noi.
Sub capotă identificăm un propulsor aspirat de 1,2 litri cu patru cilindri. Alături de acesta, japonezii au implementat o tehnologie mild hybrid. Dacă citim datele tehnice, cifrele nu impresionează, dar odată ajunși la volan, totul devine clar. Cei 90 de cai-putere ai unității hibride sunt mai mult decât suficienți pentru a crea chiar o impresie sportivă la bordul mașinii cu o lungime de sub patru metri.
În condiții de mers urban, nici nu îți poți dori mai mult, dar chiar și pe autostradă se descurcă bine. Totuși, nu ar fi bine să ai parte de prea mult vânt lateral atunci când rulezi cu peste 120 km/h, deoarece masa redusă aduce un mic dezavantaj aici.
În rest, masa proprie de 850 kg ajută autoturismul să se simtă foarte agil. Suspensia ușor dură contribuie și ea la senzațiile sportive, în timp ce direcția rapidă și precisă te ajută să eviți orice situație periculoasă fără prea mult efort.
Însă surpriza a venit din partea banalei transmisii manuale cu cinci trepte. Timoneria schimbătorului este atent studiată (ba chiar este mai precisă decât cea a modelului Sport), iar cursa scurtă a acestuia facilitează schimbările rapide de trepte. Fără să vrei, ajungi să te distrezi mai mult decât ar trebui. Ne place asta!
Chiar și în cazul unui condus mai mult sportiv, micul Swift nu a depășit, în mediul urban, consumul de 6,5 l/100 km. Iar în mediul extraurban? Dacă vă spun că am realizat un consum de 3,5 l/100 km, mă credeți?
Prima impresie
Ai zice că 90 CP sunt puțini, dar la o masă de 850 kg, sunt suficienți. Masa redusă ajută și la obținerea unui consum redus de combustibil. Softul unității media merită un update.
Date tehnice
Motor L4 cu tehnologie mild hybrid – Cilindree 1242 cmc – Putere max. 90 CP la 6000 rpm – Cuplu max. 120 Nm de la 4400 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie de viteze manuală cu 5 tr. – L/l/h 3840/1735/1495 mm – Masă proprie 850-900 kg – Portbagaj 265–947 l – 0–100 km/h 11,9 s – Viteză max. 180 km/h – Consum 4,1-4,2 l/100 km – Emisii CO2 94-96 g/km – Preț de la 13.730 de euro (cu TVA inclusă)
Verdict
E dificil să-i găsești un cusur noului Swift cu tehnologie mild hybrid. Este distractiv de condus, extrem de economic și foarte bine pus la punct, iar pachetul de dotări standard îl transformă într-o ofertă de nerefuzat.