Test comparativ Skoda Yeti Facelift – Tiguan pare acum demodat

vezi galeria foto

Test comparativ – Skoda Yeti, VW Tiguan, Mitsubishi ASX, Hyundai ix35


 

I-au alungat zâmbetul… Fabricat din 2009, Yeti se uita atunci cu ochi rotunzi, jucausi. Acum a suferit un facelift si, cu aceasta ocazie, farurile rotunde  au fost inlocuite cu unele colturoase. In plus, au fost ascutite si alte rotunjimi ale caroseriei, SUV-ul Skoda având acum o privire mai severa. De vina sunt chinezii, carora nu le plac masinile cu linii curbe – dupa cum releva si graficul de mai jos.

In afara de aspectul exterior, Skoda a adus imbunatatiri si in interior. Ca noutate, Yeti este disponibil acum in doua versiuni, una pentru oras si ceva mai rusticul Outdoor, care participa la acest comparativ. Acesta intâlneste varianta off-road a lui Tiguan, „Track&Style, cu un unghi de atac de 28 de grade.


Oricum, Tiguan este produs inca din 2007 si s-ar putea ca Skoda sa-i arate acum stopurile (acum, de asemenea, colturoase). La start se mai aliniaza Hyundai ix35 – de asemenea, recent actualizat – si Mitsubishi ASX. Toate diesel, cu o cutie automata si tractiune 4×4.

 

4. Mitsubishi ASX 2.2 DI-D A/T 4WD – 428 puncte

Necizelatul

ASX ar fi putut fi o revelatie, dar se claseaza doar ultimul. Un motor grozav nu e suficient.

ASX are toate atuurile de partea sa: un aspect simpatic si un diesel puternic, combinate cu experienta 4×4 a lui Mitsubishi. Cu toate acestea, nu reuseste o pozitionare mai buna in acest comparativ. Motivul este ca ASX ofera pur si simplu prea putin spatiu – in fata, in spate si, de asemenea, in portbagaj. O raza de speranta este motorizarea diesel. Motorul puternic de 2,2 litri/150 CP functioneaza o idee cam aspru, dar trage viguros si are un cuplu foarte bun. Prin urmare, reuseste cele mai bune performante la rulare si asta in ciuda cutiei de viteze automate destul de apatice. Suspensia, foarte rigida, promite o idee de agilitate, dar aceasta este limitata de directia greoaie, care, in plus, transmite in volan



toate socurile de pe drum. Iar la costuri, ASX pierde puncte din cauza celor mai mari costuri de intretinere si a impozitelor mari din cauza cilindreei peste 2 litri. De apreciat insa conditiile de garantie, care insa nu pot ajuta la o clasare mai buna.

 

3. Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD – 432 puncte

Eterna speranta

A fost imbunatatit, e elegant si are un pret fara concurenta, dar trenul de rulare il trage in jos.

Firesc, la jumatatea ciclului de viata, ix35 (care a intrat in fabricatie din 2010) a beneficiat de un facelift. Acesta a adus cu sine blocuri optice noi si lumini de zi cu LED, precum si un interior cu materiale imbunatatite. Oferta de spatiu a ramas generoasa, chiar si in spate adultii se simt in largul lor. Hyundai dispune de cel mai mare portbagaj standard (cu bancheta in pozitie verticala), cu un volum util de 591 l, dar are cea mai mica sarcina utila – doar 430 kg. Combinatia dintre dieselul de 136 CP, tractiunea integrala si cutia automata cu sase trepte e de apreciat. Insa ix35 este cel mai lent din test, si, in plus, dieselul are tendinta sa devina zgomotos, iar cutia automata reactioneaza lent. De asemenea, lipseste cizelarea, atât la suspensia cu ruliu pronuntat, cât si la directia prea asistata. Chiar daca ix35 ruleaza foarte bine, distanta pâna la vârf ramâne considerabila: Yeti este mult mai agil, iar Tiguan, mai confortabil.


 

2. Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 4×4 – 491 puncte

Intempestivul

Yeti ruleaza foarte agil si impresioneaza prin spatiul interior vast.

Facelift sau nu, cert e ca modificarile cele mai noi aduse lui Yeti nu au schimbat cu nimic din principalele sale puncte forte. In continuare, Skoda de doar 4,22 m lungime uimeste prin oferta sa neasteptat de mare de spatiu, iar cele trei scaune individuale din spate se pot plia, bascula, deplasa sau demonta, ca si pâna acum. Acelasi motor TDI de 140 CP ca si la Tiguan pare in Yeti, care este mai usor cu 100 kg, mult mai agil, chiar daca se dovedeste si o idee mai zgomotos. Spre deosebire de VW, care are o cutie DSG cu sapte trepte, in Yeti opereaza doar versiunea cu sase rapoarte, chiar daca nu poti face diferenta. Iar Skoda consuma mai putin: 6,8 l/100 km in test. Yeti ia virajele hotarât, surprinzator de agil si e chiar mai sprinten decât Tiguan. Dezavantajul caracterului sau agil e dat de suspensia relativ ferma, fara sa fie neplacut de rigida insa. In final, cehul pierde la mustata duelul cu varul Tiguan.


 

VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion BMT – 495 puncte

Maratonistul

Tiguan nu este cel mai tânar, dar s-a maturizat cu demnitate. Deranjeaza doar pretul mare.

VW a intrat târziu pe piata cu Tiguan, in 2007, dar a spulberat concurenta. {i anul trecut a fost cel mai vândut SUV de import in România. Motivele acestui succes sunt usor de identificat: Tiguan este foarte spatios si ofera o modularitate foarte buna. Bancheta spate poate culisa fractionat, iar inclinarea spatarelor este reglabila. Dar intre timp nu s-a invechit oare germanul? Daca da, atunci e valabil doar pentru cockpit, care arata usor depasit.

Motorizarea TDI de 2,0 litri/140 CP isi face treaba silentios si elegant, cu un temperament retinut. Interactiunea sa cu vioaia cutie cu dublu ambreiaj functioneaza cu multe clase mai bine decât la asiatici cu cutiile lor automate cu convertizor de cuplu. Dar un aspect forte  al lui Tiguan este confortul la rulare desavârsit – mai ales când este configurat cu trenul de rulare adaptiv DCC (1.002 euro). Insa Tiguan este, la pret comparat, cel mai scump (38.117 euro).

 

Clasament

 

  1. VW Tiguan 2.0 TDI 4Motion BMT495puncte

Echilibratul, spatiosul si confortabilul senior nu cedeaza lupta in fata lui Yeti, reusind in final sa se impuna la o diferenta de puncte minora.

  1. Skoda Yeti Outdoor 2.0 TDI 4×4491puncte

Acest cub magic uimeste inca o data prin oferta de spatiu si prin modularitate. Nu consuma mult,
ruleaza foarte agil dar nu e chiar ieftina.

  1. Hyundai ix35 2.0 CRDi 4WD 431puncte

Forma eleganta, pretul, cel mai bun raport pret/puncte si conditiile de garantie pledeaza pentru ix35.
Trenul de rulare mai are nevoie de imbunatatiri.

  1. Mitsubishi ASX 2.2 DI-D 4WD 428 puncte

ASX are un motor puternic si o echipare standard luxurianta, dar este cam inghesuit si relativ scump de intretinut.

 

Verdict

In final, Skoda Yeti si VW Tiguan isi impun legea in acest comparativ. Cele doua modele, insa, sunt foarte abil diferentiate: Tiguan, mai confortabil si cu un aspect premium, Yeti, simpatic si foarte agil. Cei de la VW stiu sa faca asta foarte bine, in definitiv, scopul nu e sa-si fure unul altuia clientii, ci ca impreuna sa fure clientii altora. Tiguan rezista eroic si in acest comparativ, reusind sa iasa cu 4 puncte in fata proaspat actualizatului Yeti. Hyundai si Mitsubishi s-au clasat mult in urma germanilor. Cele doua modele nu sunt lipsite de atractivitate si au calitati certe, dar in ceea ce priveste rafinamentul si trenul de rulare mai au inca de recuperat fata de Skoda si VW.

 

[table id=464 /]

 

 

 

 

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE