Trei dintre cele mai dorite modele premium cabrio, soarele cald de iunie si vantul placut ce trece prin habitaclu. Ce sa-ti doresti mai mult? Placere maxima in aer liber. Mercedes, BMW si Audi le au pe toate: lux in interior, confort la rulare si sportivitate atunci cand se cere. Dar in ce proportie? Mai multe emotii la volan decat in cele trei modele cabrio este greu sa experimentezi.
Ce ofera
Cine seamana vant, culege furtuna? Nicidecum! Daca ar mai fi nevoie de vreo dovada ca in ochiul furtunii domneste linistea, atunci aceasta poate fi furnizata fara probleme de Mercedes. In Clasa E Cabrio, bazat ca si predecesorul sau CLK pe platforma Clasei C, briza blanda de iunie nu va deranja niciun fir de par. Cei care vor ridica geamurile si vor activa sistemul AIRCAP, vor putea savura anotimpul cald ca in niciun alt cabrio. Minispoilerul de deasupra parbrizului reuseste sa ofere o protectie foarte eficienta la vant, superioara celei oferite de rivalii din test (vezi caseta), iar atunci cand este pornita caldura, habitaclul se transforma intr-o baie de aer cald foarte placuta.
Daca adaugam scaunele incalzite si sistemul AIRSCARF, putem afirma ca in orice anotimp ai propria ta vara disponibila la atingerea unor simple comenzi. Bineinteles ca totul este contra unui cost suplimentar.
Si Audi sufla aer caldut in jurul gatului pasagerilor din primul rand si doar cei din BMW mai au nevoie de un fular atunci cand afara este racoare. De manusi, in schimb, nu au nevoie, pentru ca Seria 3 Cabrio este singurul care ii rasfata, optional, pe fanii cabrio sensibili la frig cu un sistem electric de incalzire a volanului. BMW este tot singurul din test care, in loc de o „caciulita clasica din panza, ofera un „coif metalic rezistent la intemperii. Acest aspect aduce un avantaj, prin faptul ca sporeste gradul de rigiditate a caroseriei, iar la trecerea peste denivelari zgomotele deranjante sunt aproape inexistente.
Audi A5 Cabrio: Sistem de avertizare penrtu unghiul mort
Cine spera ca acest acoperis sa aduca un plus important in materie de izolare fonica, se insala, pentru ca la acest capitol concurenta a lucrat intens. Plafoanele textile de la Mercedes si Audi sunt izolate cu materiale costisitoare si sunt, cel putin, la fel de eficiente in a tine zgomotul la distanta.
Cand vine vorba de striptease, Audi se dezbraca cel mai repede. In mai putin de 20 de secunde, pasagerii din A5 pot rula direct sub cerul liber, in timp ce Seria 3 are nevoie de 23 de secunde pentru decapotare. Mercedes este cel mai lent la acest capitol si ii sunt necesare 26 de secunde pentru aceasta operatiune. In cazul unei averse neasteptate, BMW este singurul care trebuie sa opreasca. La A5 si Clasa E plafonul poate fi deschis si inchis in timpul deplasarii – la Audi pana la 50 km/h, iar la Mercedes pana la 40 km/h.
Cum ruleaza
Propulsoarele cu sase cilindri care dezvolta intre 265 si 306 CP promit acceleratii rapide, rafinament si emotii sonore. BMW este cel care pare sa fie suveran la acest capitol. Propulsorul sau cu sase cilindri in linie este supraalimentat cu o turbina, iar urletul sau da impresia ca ar vrea sa-l concureze pe fratele mai mare, M3.
BMW Seria 3 Cabrio ofera in vest acces internet
Cand Audi sau Mercedes porneste motoarele, Seria 3 nu pare deloc emotionat. Si nici nu ar avea de ce, pentru ca explozivul motor produce acceleratii si sprinturi demne de un V8. Efect de piele de gaina? Garantat! In acelasi timp, BMW este lider si in materie de turatii joase, pentru ca motorul sau ofera un cuplu de 400 Nm la o turatie senzationala: 1200 rpm. Cutia automata DKG cu dublu ambreiaj schimba treptele foarte rapid si eficient. In zona de turatii joase, se poate rula fara probleme prin oras, cu viteze de 50 km/h in treapta a sasea. Insa cutia DKG are si minusuri. Sau are raportat la acest model, pentru ca uneori exista socuri la plecare si la schimbarea treptelor si astfel este perturbata armonia obligatorie pentru un model cabrio. Pacat, pentru ca, din punctul de vedere al confortului, Seria 3 Cabrio ofera foarte multe.
Mercedes E Cabrio te anunta cand trebuie sa faci pauza
Trenul de rulare este atat de placut si de flexibil, incat ne vine greu sa credem ca acum ceva timp acest model era extrem de rigid si deranjant la trecerea peste orice fel de denivelare. Este chiar mai confortabil decat Mercedes. Cei comozi sau doamnele delicate s-ar putea sa gaseasca un minus si in felul cum este asistata directia. Senzatia de a putea vira cu o precizie uluitoare in viraje, de parca masina ar fi ghidata de o raza laser, se plateste cu forta cu care trebuie sa rotesti volanul. La manevrele de parcare mai complicate, aceasta masina te poate face sa transpiri. Acest lucru se poate intampla si in cazul unui stil de conducere nebunesc, pentru ca, in ciuda tuturor sistemelor de siguranta, puntea spate de la BMW iese de pe traiectorie mai mult decat la competitie.
Nonconformismul bavarez este contrat de stilul clasic si retinut pe care il propune Mercedes. Cabrioletul Clasei E accelereaza repede, dar nu in stilul exploziv al Seriei 3. Atunci cand se accelereaza mai puternic, Mercedes reactioneaza mai ezitant si ramane in limite decente in ceea ce priveste nivelul de zgomot. Cutia automata este mai lenta decat la BMW si Audi, insa datorita faptului ca are un convertizor de cuplu este mai comoda si mai fluenta.
Directia de la Mercedes nu propune cea mai „directa exprimare, lipsindu-i precizia celei regasite la BMW. Clasa E Cabrio pluteste ca un planor, dar drumurile denivelate rapesc din vraja de a rula decapotat. Denivelarile scurte sunt transmise in interior destul de dur si tocmai BMW, care era recunoscut pentru duritatea trenului la rulare, reuseste sa estompeze mai bine defectele din carosabil. In schimb, niciun fel de sunet nu patrunde in interior de la sistemul de decapotare, caroseria fiind rigida, la fel ca la o limuzina.
Sistemul AIRCAP la Mercedes E Cabrio
Audi, in schimb, nu reuseste sa filtreze atat de bine aceste sunete. Propulsorul V6 raspunde rapid la acceleratii, este rafinat pe intreaga paleta de turatii, dar este cu adevarat brutal abia dupa 4000 rpm. Cutia cu dublu ambreiaj schimba treptele mai lent decat cea din BMW, dar si aici se simte lipsa unui convertizor de cuplu. Deficitul de putere pe care A5 il are fata de concurentii sai nu este resimtit atat de puternic pentru ca, in materie de performante, acesta reuseste sa faca fata cu brio rivalilor sai.
Nici din punct de vedere al dinamicii, A5 nu ramane in urma, ci chiar surprinde. Sistemul de tractiune integrala oferit standard si diferentialul sport pentru puntea spate (optional – 1.080 euro) reusesc sa transforme masina intr-una ce pare a avea tractiune spate. Virajele pot fi trecute cu viteza ridicata si cu precizie foarte mare.
Cat costa
Trei automobile la care poti sa visezi frumos. Dar o privire aruncata asupra listelor de preturi ii va face pe fanii cabrioletelor sa se trezeasca brusc in realitatea dura. Asta, pentru ca preturile de plecare ale acestor modele pornesc de la aproximativ 53.000 euro cu TVA. Si asta nu este totul. Pentru a configura cat mai bine o asemenea masina, vei ajunge sa mai platesti contravaloarea unei compacte. Pretul platit este mare, chiar daca aici poti spune ca ai trei masini intr-una: un cabriolet, o limuzina, dar si o masina sport. Pentru a avea totul ai nevoie de un cont important in banca.