Dacia Logan Van 1.5 dCi vs Fiat Doblo Cargo 1.3 MultiJet – Practica de vara

vezi galeria foto
Integrarea logisticii in ansamblul unei mici afaceri este o idee buna, mai ales daca se pune presant problema reducerii costurilor de transport. In acest sens, Dacia Logan Van si Fiat Doblo Cargo reprezinta doua oferte importante.

Parametrii pe care i-am avut in vedere sunt un volum util de ordinul a 2,5 sau 3 metri cubi si o sarcina utila de aproximativ 800 kg. Daca acestea sunt puse in miscare de motorizari turbodiesel mici si economice, cu atat mai bine! Cu cat sunt mai mici costurile pentru asigurari si combustibil, cu atat mai bine. Aveti indoieli ca un vehicul care dispune doar de vreo 70 CP sau 85 CP poate face fata necesitatilor firmei? Tema merita sa fie aprofundata.


Prin natura conceptului, Dacia Logan Van este mai apropiata de caracterul automobilelor familiale de strada, in timp ce Fiat Doblo a fost definit, mai degraba, ca un camion mai mic. Platforma tehnica a lui Logan Van provine de la seria modelelor Logan/Logan MCV. Pozitia la volan este similara cu a acestor vehicule familiale, inlesnind acomodarea la bord a unui sofer care nu a mai condus modele utilitare. In prelungirea ideii deja expuse, tinuta de drum este ferma si riguroasa. Cu Logan MCV se poate rula la viteze ridicate in foarte bune conditii de stabilitate, iar directia precisa completeaza tabloul unei masini potrivite pentru, daca putem sa-i spunem asa in cazul de fata, conducere dinamica.


Fiat Doblo are o suspensie ceva mai supla, care amortizeaza bine denivelarile adanci. Centrul de greutate al masinii, situat mai sus decat la Logan Van, implica inclinari laterale ceva mai pronuntate ale caroseriei. Asistarea directiei sale pune accent pe reducerea efortului de manevrare a volanului, acuratetea inscrierii in viraje fiind lasata in plan secund. Spre deosebire de cazul Daciei, pozitia la volan este destul de inalta, iar cabina este mai spatioasa. In traficul aglomerat al oraselor, Doblo este avantajat de gabaritul compact, lungimea sa fiind cu 220 mm mai mica fata deat a lui Logan Van.


Micile motoare diesel fac fata convenabil exploatarii in sarcina
De apreciat, mai ales atunci cand masina este serios incarcata: motorul turbodiesel din seria Multijet cu care este echipat Doblo se dovedeste viguros, oferind o caracteristica de cuplu excelenta pentru cilindreea sa. In schimb, motorul Daciei Logan Van este mai economic, cu un consum mediu de numai 5,3 l/100 km.

Pentru ca Doblo are o caroserie inalta (1.831 mm), volumul sau util ajunge la 3,2 mc. Pe de alta parte, lungimea utila a spatiului de incarcare este semnificativ mai mare la Logan Van. Acesta masoara 1.936 mm la Dacia si, respectiv, 1.680 mm la Fiat. In ceea ce priveste inaltimea interioara a zonei de marfa, Fiat este avantajat. Modelul italian dispune de 1.305 mm, in timp ce dimensiunea corespunzatoare de la Logan Van este de 1.042 mm. Volumul total de incarcare pentru vehiculul marcii romanesti ajunge la 2,5 mc. Referitor la masa incarcaturii care poate fi luata la bord, Logan Van este in avantaj cu 25 kg fata de Doblo Cargo.


Avem doua propuneri asemanatoare, dar nuantate diferit
Ambele modele au pragul de incarcare situat jos, sub cota de 600 mm, iar accesul la zona de marfa se face prin intermediul unor usi asimetrice. La Logan Van, usile din spate au doua trepte de deschidere (putand fi fixate la 90o fata sau la 180o fata de pozitia „inchis), in timp ce la Doblo ofera numai pozitia „deschis complet (180o fata de pozitia „inchis). In privinta accesului lateral, Doblo ofera pe partea dreapta o usa culisanta, detaliu functional cu adevarat remarcabil. Logan Van ofera acces lateral la spatiul de incarcare atat de pe partea stanga, cat si de pe cea dreapta, prin intermediul unor portiere conventionale.


Atat Dacia Logan Van, cat si Fiat Doblo Cargo propun concepte polivalente demne de toata atentia. Dupa cum am observat de-a lungul descrierii de mai sus, cei doi producatori de automobile au nuantat diferit propunerile lor, chiar daca, in linii generale, Logan Van si Doblo raman indeaproape comparabile.

Ajungand la chestiunea pretului, propunerea facuta de Dacia este greu de concurat. Varianta de baza a lui Logan Van 1.5 dCi este oferita la numai 8.720 euro (TVA inclus), in timp ce Doblo Cargo 1.3 Multijet devine accesibil dupa achitarea sumei de 12.961 euro (TVA inclus).


Argumentele tehnice si practice ale fiecaruia dintre cele doua modele vor ajunge sa fie privite, inevitabil, si prin filtrul acestei diferente.

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE