Nissan revine la compacte – Pulsar vs SEAT Leon, Hyundai i30, Renault Megane

Nissan Pulsar 1.5 dCi gegen Seat Leon 1.6 TDI, Renault Megane dCi 110 Dynamique und Hyundai i30 1.6 CRDi

vezi galeria foto

Pentru VW Golf există multe alternative. Hyundai, Renault și Seat sunt numai trei dintre ele. Iar după ce a stat câțiva ani deoparte, Nissan oferă și el o variantă. Oare este Pulsar suficient de bun?


Diesel cumpătat, loc pentru pa-tru persoane, plus bagajele aferente și suficient de polivalent pentru a face față atât drumurilor zilnice către serviciu, cât și unor concedii mai lungi. Dacă am privi obiectiv această reț‌etă, nimeni nu ar avea vreodată nevoie de mai multă mașină, nu-i așa?

Dacă facem abstracție de prestigiu și de sportivitatea exagerată, ajungem la opțiuni precum Renault Megane sau Seat Leon. Și nici Hyundai nu trebuie omis. Toate sunt compacte cu cinci portiere, bine făcute și accesibile la preț. Iar acum, peste această ofertă mai vine o mașină nouă. Proiectată după aceeași rețetă, dar cu o compoziție mai afânată, Nissan Pulsar este de-a dreptul uriaș în această ligă, având o lungime care se î‌n-tinde spre 4,4 metri. Spre comparație, un VW Golf este cu 12 cm mai scurt! Iar asta înseamnă mai mult spațiu pentru oameni și bagaje și un ampatament care permite o lejeritate demnă de clasa medie. Însă sunt aceste atribute suficiente pentru a da peste cap ordinea în clasa compactă? Răspunsul este clarificat de testul nostru cu măsurători și bareme de punctare. Așa că am adus pentru comparație un Nissan Pulsar 1.5 dCi de 110 CP, un Seat Leon 1.6 TDI de 105 CP înrudit cu Golful, un Renault Megane cu același motor ca al Nissanului și un Hyundai 1.6 CRDi, de asemenea de 110 CP. Oare Pulsar va fi în frunte sau la coada clasamentului? Iată ce am aflat!


Renault Megane 1.5 dCi

Hm, destul de puțin spațiu! Bancheta lui Megane este mult mai îngustă decât în cazul competitorilor. În plus, șezutul este mult prea moale și nu oferă niciun fel de sprijin lateral – aproape că-ți vine să crezi că Renault este o mașină cu 2+2 locuri decât un hatchback de familie. Așa că Megane nu se poate compara cu mult mai bine compartimentatul Hyundai și mai spațiosul Nissan.

Măcar dacă dimensiunile mai compacte l-ar face mai agil decât celelalte trei modele. Însă nici la acest capitol nu stă atât de bine, pentru că, deși le-o ia puț‌in înainte, acesta pare fad.  Motorul turuie fără vlagă prin întreaga plajă de tura]ie, direcția reacționează prea artificial, iar suportul lateral al scaunelor din față este ca și inexistent. Un alt punct slab este lipsa oricăror sisteme moderne de asistare a conducerii.


Hyundai i30 1.6 CRDi

Hyundai este un allrounder desăvârșit − ca un adevărat Golf al acestui comparativ. Bancheta spate se poate plia într-o suprafață perfect plană. Suspensia înghite foarte bine denivelările. Însă i30 se compromite când rulează î‌ncărcat, pentru că suspensia își atinge capătul cursei destul de ușor. În plus, masa proprie mai mare îi penalizează manevrabilitatea. Comparativ cu mai ușorul și mai agilul Seat, coreeanul pare greoi, iar direcția fadă nu face decât să amplifice această senzație.


Deloc surprinzător, consumul de combustibil este, de asemenea, afectat, i30 consumând, de exemplu, cu 0,3 l/100 km mai mult decât Nissan Pulsar. Totuși, coreeanul este cel mai ieftin model din acest comparativ – unele opționale nefiind disponibile pentru această versiune de motorizări – dar are un atribut pe care nu-l poate egala niciunul dintre competitori: garanț‌ia de 5 ani fără limită de kilometri.

Nissan Pulsar 1.5 dCi

Nissan este foarte bine intenționat cu pasagerii săi. Aceștia stau confortabil pe oricare dintre cele cinci locuri și au parte de un acces foarte bun în mașină. În plus, zgomotele de rulare se aud discret în fundal. Echiparea este foarte bună, chiar și versiunea de bază având un nivel de dotări superior celorlalte modele din comparativ, în timp ce versiunea Tekna dispune de un sistem de infotainment avansat, cameră video pentru mersul î‌napoi și faruri full-LED. Pe de altă parte, deși trenul de rulare plutește peste denivelări la viteze mari, nu reușește să mascheze la fel de bine capacele de canalizare, peste care trece cam rigid.


De asemenea, motorului i-ar fi prins bine mai mult rafinament. Acesta sună cam zgomotos în sarcină și se împiedică frecvent la demaraje, datorită transmisiei cu trepte cam lungi și a unei turbine mult prea somnoroase. În utilizarea cotidiană deranjează multe mărun-ț‌ișuri, precum coloana de direcție înclinată, marginile consolei centrale finisate neglijent sau treapta care se formează în portbagaj atunci când se rabatează bancheta. Un lucru neobișnuit: cu discurile încălzite, Pulsar frânează excelent. Cei 34,7 m măsurați aici devin un etalon, pentru că niciuna dintre mașinile prezente în acest comparativ nu frânează de la 100 km/h pe o distanță atât de scurtă.


Seat Leon 1.6 TDI

Se simte sângele latin? Ei bine, Seat Leon lasă o impresie mult mai temperamentală decât oricare dintre ceilalți trei competitori din acest test. Și asta în condițiile în care motorul său de 105 CP este cel mai slab − toți ceilalți oferind 110 CP. Însă agilitatea trenului de rulare este cea care compensează această lipsă. Nu-i de mirare, pentru că platforma tehnică este înrudită cu cea a lui Audi A3. Direcția reacționează corespunzător de direct, trenul de rulare păstrează un contact ferm cu asfaltul, iar amortizarea nu este nicidecum neiertătoare, oferind un confort surprinzător de bun. Motorul toarce silențios prin toată plaja de turație și consumă doar 5,1 litri de motorină, în ciuda cutiei de viteze manuale cu cinci trepte etajate destul de scurt − a cărui timonerie oferă multă plăcere în utilizare.

Surprinzător, deși toți ceilalți competitori oferă transmisii cu șase trepte, Seat are și cea mai mare viteză maximă, și reprize bune la viteze ridicate. Așadar, spaniolul este cel mai sportiv de-aici, dar asta nu înseamnă că neglijează confortul. Pasagerii din față stau optim, găsesc sprijin din plin în scaune și își pot revendica și mai mult spațiu grație reglajelor generoase. Însă ibericii cer mai mulți bani pentru toate aceste atuuri, Leon având un preț de listă mai mare decât cel al rivalilor. În plus, opț‌iuni precum senzorul de lumini sau oglinda retrovizoare interioară electrocromatică nu vin în echiparea de serie, iar garanția de bază oferită de producător nu este cea mai mare din test  în condițiile în care Hyundai oferă cinci ani fără limită de kilometri! Ca o consolare, cei care vor plăti totuși prețul cerut de Seat vor primi la schimb cea mai bună mașină − pentru că Leon câștigă acest comparativ.

Verdict:

Noua compactă de la Nissan este o mașină mare la interior cu un motor diesel economic, dar nimic mai mult. Pulsar nu se evidențiază nici prin dinamică și nici printr-un confort ieșit din comun. Astfel că victoria este atribuită lui Seat, care impresionează prin compromisul foarte bun dintre sportivitate și confort, la care se adaugă și o calitate superioară a fabricației.’

Seat Leon – 500 de puncte

O mașină foarte bună pentru utilizarea zilnică, cu abilități sportive, care o fac și mai plăcută.

Nissan Pulsar – 495 de puncte

Nissan are și el atuuri  un habitaclu uriaș, de exemplu  însă prea puține pentru a se putea impune.

Hyundai i30 – 467 de puncte

Confortul este bun, dar motorul consumă cam mult. Îi lipsesc și sistemele de asistență.

Renault Megane – 459 de puncte

Francezul este cel mai rapid, dar acesta este singurul său punct forte. Așa că rămâne ultimul.

[table id=538 /]

 

 

CITEȘTE ARTICOLE SIMILARE