Să începem cu ceva care i-ar putea convinge irecuperabil pe adepţii BMW: tracţiunea integrală a lui M5 poate fi dezactivată!
Ca urmare, toţi cei 600 CP vor ajunge direct la puntea din spate. BMW a ridicat la un nivel mai înalt ca niciodată prestaţiile motorizării V8 biturbo de 4,4 l. Spre deosebire de cazul fostei generaţii, locul cutiei cu dublu ambreiaj şi 7 trepte a fost luat de una automată cu 8 trepte.
Pretenţiile de supremaţie ale rechinului bavarez vopsit în nuanţă Marina Bay sunt contestate de AMG E 63 în versiune S+. Propulsorul V8 biturbo de 4,0 l al acestuia pune la bătaie 612 CP, care trec printr-o cutie automată cu 9 trepte înainte de a fi distribuiţi către toate cele patru roţi. Mercedesul de culoare Diamond White nu are o înfăţişare la fel de intimidantă ca a lui M5. Pe de altă parte, 3,3 s îi sunt suficiente pentru a atinge 100 km/h. Şi mai impresionantă e acceleraţia de la 0 la 200 km/h, în 10,9 s. Motorul V8 emite numai sunete grave, la nicio turaţie nefiind sesizabile tonuri înalte.
Se poate ceva mai tare de atât? Iată că da: cifrele acceleraţiilor pentru BMW sunt de 3,3 şi, respectiv, 10,5 s. Ca şi în cazul lui AMG, creşterea vitezei are ceva demenţial în privinţa senzaţiilor. Descrierea de „fără vreun semn de efort' păleşte aici. La ambele maşini, motricitatea e excepţională şi forţa brută a propulsoarelor V8 este exploatată total prin intermediul sistemelor de tracţiune integrală.
Automobilele au acelaşi gen de comportament dinamic, caracterizat de o notă de „spate greu'. AMG oferă din plin satisfacţie prin programele de rulare Race şi Track. Modul Race include şi o funcţie Drift, care îl face pe E 63 S+ să se mişte asemenea unui vehicul dotat numai cu tracţiune spate. Altfel, AMG se aşază foarte bine pe curbe, direcţia sa fiind fină şi favorizând o înscriere cursivă pe traiectoria aleasă. Maşina e mare, cântăreşte vreo două tone, însă este incredibil de rapidă şi de manevrabilă.
BMW cântăreşte mai puţin cu 100 kg şi, în prima fază a solicitării laterale, lasă impresia că are o suspensie mai permisivă, în timp ce AMG a fost proiectat să se comporte ţeapăn. BMW face o impresie de naturaleţe mai convingătoare faţă de E 63 S+ şi nu duce lipsă de incisivitate la atacarea virajelor. Direcţia sa este extrem de precisă, ceea ce ar putea da şi o oarecare percepţie de sensibilitate. Răspunsul cutiei de viteze automate are o spontaneitate fulgerătoare, violenţa cu care motorul îşi începe acceleraţiile nefiind deloc alterată în momentul retrogradării treptelor.
Privind lucrurile invers, oprirea de la 100 km/h presupune o distanţă de numai 32,0 m pentru BMW, în timp ce AMG are nevoie de 34,4 m. Ambele maşini au discuri de frână ceramice. Momentul adevărului a venit în urma cronometrărilor de pe Contidrom, pista pe care redacţia germană Auto Bild testează modelele sportive de top. Turul de circuit a fost acoperit de AMG în 1:31.46 minute, BMW reuşind să obţină 1:31.08 minute – deci un avans de doar patru zecimi. Desigur, cu tracţiunea integrală activă.
Verdict
Un lucru este clar în legătură cu M5 şi AMG E 63 S+: ca ordin de mărime a performanţelor, mai mult nu se poate. Ambele au aptitudini dinamice compatibile cu criteriile supersportivităţii, în pachet fiind incluse spaţiul interior şi confortul premium. BMW a ieşit în faţă cu foarte puţin.
Tinand cont de faptul ca in cazul Mercedes este testat modelul E63 S+, acesta ar fi trebuit comparat cu BMW M5 Competition (625 HP), si atunci diferenta ar fi fost si mai mare.