În primă fază, faceliftul lui Audi A6 nu ne arată prea multe. Exteriorul este schimbat foarte puțin și doar un ochi avizat poate face diferența față de modelul anterior.
Cea mai vizibilă schimbare este la nivelul blocurilor optice frontale, care sunt disponibile opțional cu tehnologie LED sau LED Matrix și cu semnalizări dinamice foarte spectaculoase. Mult mai discrete sunt modificările aduse grilei single-frame și spoilerelor, însă efectul general de întinerire adus mașinii se vede foarte clar. La interior, designerii și inginerii au căutat cele mai mici detalii pentru a face ambianța mai plăcută.
Un bun exemplu despre ceea ce înseamnă atenția la detalii pentru Audi este redesenarea comutatorului de lumini, care anterior putea fi lovit cu genunchiul de persoanele mai înalte atunci când urcau la volan. Acum, asta nu se va mai întâmpla. Pare un aspect minor, însă asta înseamnă să duci o limuzină premium de clasă mare la nivelul următor. Foarte important pentru interior este și noul sistem MMI cu procesor Tegra 30 de la nVidia, dar și apariția suprafeței tactile și a integrării tehnologiei LTE.
Totuși, A6 facelift înseamnă mult mai mult, deoarece adevărata revoluție este sub caroseria impozant desenată. Întreaga gamă de motorizări, compusă din trei unități pe benzină TFSI și cinci propulsoare diesel TDI (vezi fișa tehnică), îndeplinește normele de poluare Euro 6, dar cel mai important este că emisiile de carbon și implicit consumul au scăzut cu 22%. Și nu doar motorizările au fost principalele vizate. Spre exemplu, versiunea A6 2.0 TDI ultra, cu dieselul de 190 CP, dispune de arcuri construite din polimeri ranforsați cu fibră de sticlă, a căror greutate este mai mică cu 4,4 kg față de cele convenționale. Noutățile au vizat și cutiile de viteze, de acum fiind disponibilă o nouă cutie S Tronic cu dublu ambreiaj și 7 trepte pentru versiunile cu tracțiune față, care înlocuiește vechea cutie cu variație continuă Multitronic.
În cadrul evenimentului internațional pentru lansarea lui A6 facelift am putut conduce majoritatea motorizărilor. Pentru cei cumpătați, care vor să ruleze economic, cea mai bună alegere este versiunea 2.0 TDI ultra, care dezvoltă 190 CP. Motorul cu patru cilindri rulează foarte rafinat, este silențios, bine echilibrat și izolat fonic și impresionează prin valoarea de consum. Pe drumurile naționale am reușit să obținem fără prea mari probleme valori de 5,5 l/100 km, ceea ce este impresionant pentru dimensiunile lui A6.
Mai rafinat și mai bine adaptat pentru o limuzină de clasă mare este dieselul V6 turbo 3.0 TDI. Acesta este oferit în două versiuni de putere, de 218 CP și 272 CP și reușește să obțină valori de circa 7 l/100 km în traficul extraurban. Versiunile pe benzină pornesc de la 1.8 TFSI de 190 CP și continuă cu 2.0 TFSI, ambele cu patru cilindri, urmate în gamă de 3.0 TFSI, care dezvoltă 333 CP. În versiunea S6, care utilizează un propulsor V8 biturbo 4.0 TFSI de 450 CP, cu sistem pentru dezactivarea cilindrilor în sarcină redusă, limuzina Audi reușește să impresioneze cu performanțele dinamice. Accelerația 0-100 km/h este realizată în doar 4,4 secunde, dar nu doar asta este impresionant, ci modul brutal în care reacționează motorul la solicitări și modul în care sistemul de tracțiune integrală reușește să transfere toată puterea spre asfalt, fără pierderi de aderență.
Chiar și așa, versiunea care ne-a impresionat cel mai mult este dieselul biturbo 3.0 BiTDI, oferit în versiunea de 320 CP și cea Competition, de 326 CP, cu funcție de overboost până la 346 CP. Acest propulsor vine ca o mănușă pentru A6, se aude foarte gros, sportiv, este rafinat și oferă valori de cuplu impresionante chiar de la turații joase. Practic, pentru a merge sportiv, nu ai nevoie mai mult decât de regimul 2000-3000 rpm. În plus, consumul maxim pe care l-am obținut a fost de circa 12 l/100 km, în regim sportiv pe drumuri de munte și apoi trafic urban.
În ceea ce privește conducerea, Audi A6 facelift este extrem de silențios la rulare, aproape că nu există zgomot la vânt și are un tren de rulare extrem de bine setat pentru confort, indiferent că vorbim de versiunile echipate cu trenul de rulare normal sau cu suspensia pneumatică. Singurul aspect care i se poate reproșa este direcția ușor lipsită de feedback, dar asta va conta mai mult pentru cei care caută eminamente un caracter sportiv, ceea ce nu este elocvent pentru A6, o limuzină premium foarte confortabilă.
Versiunile cu facelift sunt disponibile pentru toate variantele de caroserie ale lui A6 și aici includem modelele Avant, Allroad, dar și sportivul RS 6. În România, Audi A6 facelift va fi disponibil de la jumătatea lunii decembrie, prețurile urmând a fi comunicate ulterior.
Atunci când ai un produs premium este foarte greu să îl faci mai bun, însă Audi ne-a arătat că se poate. Noile motorizări, tehnologia de top utilizată și atingerile’ de rafinament pur fac din A6 o limuzină premium de clasă mare foarte solidă la toate capitolele.