Test drive: BMW Seria 1 – Intervenție reușită

 

Criticat în trecut pentru designul exterior, BMW Seria 1 a trecut printr-o restilizare foarte inspirată. În plus, are și motoare noi.

 

Deși BMW nu a mai dat rateuri cu designul ultimelor modele, Seria 1 nu le-a ieșit atât de bine din prima încercare. Din fericire, restilizarea prin care tocmai a trecut modelul de clasă compactă este un succes. Noua zonă frontală este asemănătoare cu cea a modelelor Seria 2 Coupé și Cabriolet, iar spatele are acum mai multă consistență, grație blocurilor optice care se prelungesc către interior. În plus, se poate opta pentru faruri full-LED adaptive, la fel de performante precum cele ale modelelor din clasele superioare.

Privită din profil, Seria 1 convinge cu proporțiile determinate de platforma tehnică cu motor longitudinal și propulsie spate. Capota lungă și consola spate scurtă au fost integrate elegant în silueta de hatchback, iar linia joasă a plafonului prefigurează o mașină cu dinamică sportivă.

În interior, modificările sunt mult mai subtile. Comenzile au fost personalizate cu ornamente cromate, iar consola are acum finisaje Piano Black. Sistemul iDrive a primit un ecran mai mare, de 8,8 inchi, disponibil împreună cu sistemul de navigaț‌ie BMW Professional.

Acest facelift aduce și un sistem ConnectedDrive actualizat, cu numeroase funcții de siguranță și de asistare a conducerii. Astfel, pe lângă avertizarea la coliziuni frontale și la părăsirea benzii, noua Seria 1 are și un sistem de parcare î‌mbunătăț‌it, cu 12 senzori perimetrali.

Modificările nu au putut însă remedia un alt mare minus al Seriei 1: interiorul î‌nghesuit, în special pentru pasagerii din spate. Astfel, dacă ocupanții din față se pot plânge doar de spațiul de la nivelul umerilor, cei de pe banchetă se vor simți jenați atât la picioare, cât și la cap. Portbagajul are un volum care-l încadrează în media clasei compacte, iar formatul cu podea adâncă și lățime redusă îl face și mai puțin practic.

BMW Seria 1 - interior

BMW Seria 1 – comportament dinamic de apreciat

Însă această mașină se adresează celor care vor să se bucure din plin de experienț‌a de condus, iar asta se simte de la primele viraje abordate mai sportiv. Modelul testat, în versiunea 120d xDrive cu transmisie Steptronic în opt trepte, impresionează plăcut prin comportamentul dinamic. Propulsorul diesel de 2,0 litri este complet nou după facelift, având cu 6 CP și 20 Nm mai mult decât predecesorul său. Cei 190 CP sunt transmiși eficient la asfalt de tracțiunea integrală, oferind sprinturi rapide la orice viteză. Iar noul motor se simte mai rafinat din interior, îndreptând încă un aspect criticat înainte de facelift. Trenul de rulare are un reglaj ferm, fără a penaliza dramatic confortul, iar direcția, deși cam moale în modul Confort, este una din cele mai precise din segment. Mai mult, deși modelul testat dispunea de tracțiune integrală, accelerările puternice nu tulbură sesizabil volanul, mare parte din cuplu fiind transmis către puntea spate atunci când se rulează pe asfalt uscat.

Poziția joasă la volan și scaunul cu sprijin lateral consistent încurajează forț‌area limitelor, acolo unde Seria 1 este previzibilă și are un comportament neutru. Și cum au apărut zvonuri că următoarea generație va adopta o platformă cu tracț‌iunea față precum cea a Seriei 2 Active Tourer, cei care își doresc o compactă care se conduce sportiv, ar face bine să pună mâna pe acest BMW acum și să-l păstreze cu grijă. Cel mai probabil, este ultimul din specia sa.

 

Verdict

Versiunea de motorizare 120d are suficiente resurse pentru a concura de la egal la egal cu un hothatch veritabil. Cu toate astea, consumă puțin [i este foarte docilă la viteze de oraș. Doar interiorul î‌nghesuit va atrage critici în continuare.

 

Adaugă un comentariu