C4 Picasso a fost mereu apreciat pentru confort, spațiu interior și imaginea sa specială.
Citroën a fost Întotdeauna un producător care a iubit nonconformismul, iar ultimele creații ale francezilor ne arată că vor să continue în același mod. Lansat în 2013, C4 Picasso a suferit transformări radicale din punct de vedere al designului comparativ cu generația pe care o înlocuiește. Deși titlul de model-vedetă merită trecut în dreptul lui C4 Cactus, C4 Picasso are asigurat locul doi din acest punct de vedere.
Designul monovolumului compact al producătorului francez poate avea două tăișuri – unii vor aprecia enorm acest lucru, în timp ce alții vor penaliza aspectul ieșit din comun. După ce vei parcurge primii kilometri în C4 Picasso, vei observa că francezii au păstrat aceeași rețetă: toate armele către confort, vizibilitate și spațiu interior. Poziția la volan este una corectă pentru un monovolum compact, iar ținuta de drum oferită de modelul producătorului francez este bazată pe confort, nefiind orientată foarte mult către dinamică. Pe scurt, un familist temperat va găsi în C4 Picasso rețeta perfectă pentru satisfacerea nevoilor întregii familii.
Pentru că tot am ajuns la capitolul interior, trebuie să menționăm că C4 Picasso are un instrumentar de bord digital, poziționat în zona centrală. Ecranul măsoară12 inchi și poate fi personalizat în funcție de preferințele șoferului, iar sistemul de infotainment lucrează prin intermediul unui display tactil de 7 inchi. Un alt lucru plăcut constă în integrarea unui set de parasolare culisante. În încheierea acestui capitol amintim de asistentul la parcare, capabil să execute automat și garări cu spatele.
Sub capota modelului de test s-a aflat motorul de 1,6 litri, capabil să ofere 115 CP la 3.600 rpm și să dezvolte un cuplu de 270 Nm începând cu 1.750 rpm. În oraș, unitatea se achită cu brio de sarcini, este vivace și plăcută în utilizare. Pe drumurile extraurbane vei avea nevoie de ceva mai multă răbdare pentru depășiri în siguranță.
Fișă tehnică – Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi Intensive
Motor: L4, turbo-diesel, cilindree 1560 cmc • Putere maximă 115 CP/3600 rpm • Cuplu maxim 270 Nm/1750 rpm • Transmisie: față • cutie manuală cu 6 trepte • Dimensiuni: L/l/h 4428/1826/1610 mm • Ampatament 2785 mm • Portbagaj 537 litri • Performanțe: 0-100 km/h 11,8 sec • Viteza maximă 189 km/h • Consum mixt 4,0 l/100 km, • Emisii CO2 105 g/km • Preț: de la 23.219 euro cu TVA.
Ce ne place și ce nu ne place
Poate că a pierdut titlul de cel mai nonconformist model din familia Citroën, dar C4 Picasso rămâne același monovolum gata să înghită sute de kilometri fără văicăreli. Confortul este la el acasă, iar senzația de spațiu este amplificată masiv de elementele vitrate.