Noul Hyundai Bayon are în plan să cucerească Europa. Să vedem dacă a reușit întâi să ne câștige inimile.
Știați că denumirea celui mic mic SUV din gama Hyundai vine de la orașul Bayonne din sudul Franței?
Noul Hyundai Bayon a fost proiectat special pentru piața din Europa și se încadrează în segmentul SUV-urilor subcompacte. Până în 2018, locul acesta a fost ocupat în gamă de crossoverul i20 Active.
Bayon utilizează platforma modelului i20 actual și reușește să iasă din tipare în ceea ce privește designul, capitol la care acest segment strălucește cel mai tare. Partea frontală dispune de o linie superioară îngustă, unde au fost amplasate luminile de zi, în timp ce farurile au fost montate mai jos, la extremitățile laterale ale barei de protecție. Aspectul de „bad boy’ este completat de grila neagră de mari dimensiuni.
Lateralul dispune de mai multe linii ascuțite, ce ajung să se întâlnească în partea din spate, unde observăm, probabil, cea mai recognoscibilă parte a acestei mașini. Vorbim despre blocurile optice cu tehnologie LED. Acestea sunt unite de o linie roșie continuă.
Deschidem hayonul și suntem întâmpinați de o zonă generoasă pentru bagaje. Volumul de 411 litri poate fi extins până la 1.205 litri după plierea spătarului banchetei. Apropo de spătar, în spatele acestuia există un sistem de depozitare cu șine de ghidare, unde poate fi fixat capacul hayonului, în cazul în care îți dorești să transporți obiecte mai înalte.
Interiorul dispune de o planșă de bord bine structurată, cu o sumedenie de butoane fizice, un aspect tot mai rar întâlnit la vehiculele noi. Volanul cu patru spițe a fost împrumutat de la i20 și se simte excelent. Unitatea media vine cu un display tactil de 8 inchi și cu un sistem de operare care funcționează fluid, iar interfața este ușor de operat. Aici merită menționat și sistemul audio, care sună mai bine decât te-ai aștepta.
După ce pornim la drum, realizăm că Hyundai a petrecut un timp însemnat pentru a crește rafinamentul. Suspensia lucrează fără zgomote, iar denivelările sunt absorbite fără emoții. Nivelul insonorizării este demn de clasa superioară, în timp ce sunetul motorului se face resimțit în habitaclu abia atunci când acul turometrului trece de 4000 rpm.
După aproximativ 700 de kilometri parcurși, Bayon pare că se simte cel mai bine în programul de condus Eco. Am apreciat mult și modul Sailing, care se activează automat după ce iei piciorul de pe accelerație. Indiferent de viteza pe care o ai, mașina oprește motorul termic și „glisează’ pe distanțe însemnate. Mulțumită acestei funcții, stilul tău de condus se va tempera sesizabil. Transmisia automată cu șapte trepte și dublu ambreiaj lucrează bine, iar atunci când apeși pedala de accelerație până la capăt, retrogradează rapid și stoarce tot ce poate din propulsorul de un litru.
De altfel, motorizarea cu trei cilindri se simte mai vioaie decât ne spune fișa tehnică. Chiar și la viteze de autostradă, Bayon mild hybrid dispune de resurse întotdeauna suficiente.
Condițiile de ședere sunt excelente. Scaunele din față oferă o profilare corectă și îți păstrează spatele proaspăt chiar și după mai multe sute de kilometri, în timp ce bancheta asigură un confort similar și un spațiu generos, atât pentru cap, cât și pentru genunchi.
Hyundai Bayon este o mașină ideală pentru o familie tânără. Gabaritul compact îl face ideal pentru oraș, dar se descurcă la fel de bine și pe autostradă. În echiparea testată, modelul are un preț de listă de 22.384 de euro, dar care scade până la 16.905 euro după aplicarea tuturor promoțiilor și ofertelor.
Prima impresie
Bayon este ușor de condus. Dispune de o suspensie confortabilă și de o insonorizare excelentă. Sistemul mild hybrid lucrează optim, însă nu te ajută să economisești foarte mult carburant.
Date tehnice
Motor L3, turbo + sistem mild hybrid – Putere max. 100 CP la 4500 rpm – Cuplu max. 172 Nm între 1500 și 4000 rpm – Transmisie tracțiune față/cutie automată cu dublu ambreiaj și 7 tr. – L/l/h 4180/1775/1500 mm – Masă proprie 1.220 kg – Portbagaj 411-1.205 l – 0–100 km/h 11,4 s – Viteză max. 185 km/h – Capacitate acumulator 0,46 kWh – Consum 5,3 l/100 km (WLTP) – Emisii CO2 120 g/km (WLTP) – Preț listă 19.040 de euro cu TVA inclusă (prin programul Hyundai)
Verdict
Noul Hyundai Bayon a luat segmentul SUV-urilor subcompacte prin surprindere și are suficiente calități pentru a-și atrage rapid clienții. Are un design original, este confortabil, silențios și ușor de operat. Mă declar impresionat! Totuși, ce vor spune cei care au pus deja ochii în showroom pe o Kona facelift?